Παρασκευή 16 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 37
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Τάζουν λαγούς με πετραχήλια

«Σαφάρι» αναζήτησης πελατών, διεξάγουν οι μεγάλες ΠΑΕ. Με τηλεφωνήματα δελεάζουν οπαδούς, μέσω έκδοσης πιστωτικών καρτών, επιδιώκοντας τη διεύρυνση των κερδών τους...

Με πιστωτικές κάρτες δελεάζουν οι μεγάλες ΠΑΕ τους οπαδούς τους

Eurokinissi

Με πιστωτικές κάρτες δελεάζουν οι μεγάλες ΠΑΕ τους οπαδούς τους
«Είστε Ολυμπιακός; Οσα περισσότερα γκολ βάλει η ομάδα σας τόσα περισσότερα μπόνους έχετε με την εκπτωτική "κάρτα μέλους" που θα αποκτήσετε όταν γίνετε μέλος της ομάδας...».

«Είστε ΑΕΚ; Το ξέρετε ότι έχετε τη δυνατότητα να μετατρέψετε την πιστωτική σας κάρτα σε "ΑΕΚ-DINERS", κερδίζοντας περισσότερα προνόμια και δώρα της ομάδας σας;».

* * *

Τα παραπάνω περιστατικά συνέβησαν πρόσφατα και ήρθαν ως καταγγελία στο «Ρ». Οι Ποδοσφαιρικές Ανώνυμες Εταιρίες (ΠΑΕ), «ενημέρωσαν» τηλεφωνικά τους «πελάτες - οπαδούς», για τις... «υπηρεσίες» που προσφέρουν, είτε αναζητώντας μέλη της ομάδας, είτε προωθώντας διάφορες πιστωτικές κάρτες των ομάδων, οι οποίες εκδίδονται σε συνεργασία με τους χορηγούς τους. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των ΠΑΕ «Ολυμπιακός» και ΑΕΚ. Ενδεικτικό, πάντως, του τρόπου λειτουργίας των ΠΑΕ, είναι πως, και στις δύο περιπτώσεις, οι φίλαθλοι ζητήθηκαν ονομαστικά.

«Πρώτος διδάξας» σε όλη αυτή την υπόθεση είναι η ΠΑΕ «Ολυμπιακός». Η εταιρία, ακολουθώντας τα πρότυπα άλλων ποδοσφαιρικών εταιριών, προχώρησε στην εγγραφή μελών, οι οποίοι και προπληρώνουν 60 ευρώ για κάθε χρόνο, για να θεωρούνται «μέλη». Με δεδομένο ότι τα ενεργά μέλη της ΠΑΕ είναι περίπου 80.000, τότε το ποσό που μπήκε στα ταμεία της εταιρίας φτάνει περίπου τα 4,8 εκατ. ευρώ (!) μόνο για φέτος. Επιπλέον, και για να δελεάσει τους οπαδούς, η ΠΑΕ, προχωρά σε μερικές «προσφορές», μέσω των χορηγών που συνεργάζεται. Με στόχο, λοιπόν, να αυξήσει το πελατολόγιο, η ΠΑΕ τηλεφωνεί στους οπαδούς της ομάδας που δεν είναι μέλη, «προκειμένου να τους ενημερώσει», ανακοινώνοντας τις διάφορες προσφορές των χορηγών της ομάδας, που «ισχύουν μόνο γι' αυτούς».

Στα ίδια χνάρια, βαδίζει και η ΠΑΕ ΑΕΚ. Η εν λόγω εταιρία, σε συνεργασία με την «Diners Club International» (Ντάινερς Κλαμπ Ιντερνάσιοναλ), προχώρησε στη δημιουργία της πιστωτικής κάρτας «ΑΕΚ-DINERS», με την οποία οι οπαδοί της ΑΕΚ που τη χρησιμοποιούν μαζεύουν... «πόντους», με τους οποίους θα «κερδίζουν» αντίστοιχα δώρα, ανάλογα με πόσους πόντους μάζεψαν. Μάλιστα, σύμφωνα με την ηλεκτρονική σελίδα της «Diners», «ο αριθμός των πόντων που κερδίζονται, εξαρτάται από την αξία της εκάστοτε πραγματοποιούμενης συναλλαγής»! Συγκεκριμένα, αντιστοιχεί 1 πόντος για κάθε 10 ευρώ που χρεώνονται στην κάρτα και - σύμφωνα πάντα με την ηλεκτρονική σελίδα της εταιρίας - το πρώτο δώρο (ένα κασκόλ της ομάδας) στοιχίζει 100 πόντους (δηλαδή 1.000 ευρώ!!!).

Ολη αυτή η κατάσταση, έχει άμεση σχέση με τη λειτουργία των ομάδων ως επιχειρήσεων, οι οποίες επιδιώκουν τη μεγιστοποίηση των κερδών. Κερδισμένοι, σε κάθε περίπτωση, είναι οι χορηγοί και οι μεγαλομέτοχοι των ΠΑΕ. Ο φίλαθλος ή ο οπαδός, είναι απλά ένας πελάτης που καλείται να πληρώνει. Ολη αυτή η διαδικασία, όμως, είναι ακόμη στην αρχή. Θα οξυνθεί και θα διευρυνθεί με την έναρξη της λεγόμενης «Σούπερ Λίγκας»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ