Σάββατο 17 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΠΟ
Κοσμοπολίτικος κυνισμός και αδιαφορία

Ο κυνισμός και η προκλητική αδιαφορία της πολιτιστικής πολιτικής της κυβέρνησης, απέναντι στα μεγάλα προβλήματα που συνθέτουν το πολιτιστικό τοπίο της χώρας, «θριάμβευσαν» στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού Πολιτισμού, Θ. Πάγκαλου.

Ενα τηλεφώνημα που δέχτηκε ο υπουργός, παρουσία των δημοσιογράφων, ανέδειξε για άλλη μια φορά τις απαράδεκτες συνθήκες λειτουργίας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, οι οποίες ανάγκασαν τους φύλακές του να θέλουν να το κλείσουν, λόγω του καύσωνα, αφού το κτίριο δεν κλιματίζεται. Αντί, λοιπόν, ο υπουργός να συναισθανθεί ότι οι εργαζόμενοι του μεγαλύτερου μουσείου της χώρας φτάνουν στο έσχατο σημείο αντίδρασης, λόγω των προβλημάτων που δημιουργεί η κυβερνητική πολιτιστική πολιτική, μίλησε εναντίον τους απαξιωτικά, λέγοντας ότι «η ενέργεια αυτή είναι χαρακτηριστική της επαγγελματικής συνείδησης της συγκεκριμένης μερίδας του προσωπικού» και ότι «δε θα ανεχθεί τέτοιου είδους συμπεριφορά»!

Ενώ, λοιπόν, επισκέπτες και προσωπικό «βράζουν» στο πρώτο μουσείο της χώρας, ο υπουργός παρουσίασε τη διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού για τη σύνθεση και εκτέλεση όπερας ενόψει της Ολυμπιάδας, κόστους 450 εκατ. δραχμών! Πρόκειται για ένα σχέδιο με γενικό τίτλο «Η όπερα της γης», που, χρησιμοποιώντας τη δομή του υπάρχοντος διεθνούς διαγωνισμού «Δημήτρης Μητρόπουλος», στοχεύει στο ανέβασμα μιας πρωτότυπης όπερας το 2004 σε κάποιο αρχαίο θέατρο, με συμμετοχή περίπου 200 νέων καλλιτεχνών από όλο το κόσμο. Η πρωτοβουλία και το κόστος είναι του ΥΠΠΟ και συνεργάζονται η «Ορχήστρα των Χρωμάτων» και το «Μέγαρο Μουσικής».

Αρχής γενομένης από φέτος και μέχρι το 2004, θα διεξαχθούν διεθνείς διαγωνισμοί για τη σύνθεση και το λιμπρέτο της όπερας, για τη διεύθυνση της ορχήστρας, τους μουσικούς, τους τραγουδιστές και τους άλλους συντελεστές.

Αξιον απορίας είναι το σκεπτικό της διοργάνωσης, όπως το διατύπωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της «Ορχήστρας των Χρωμάτων», Γιώργος Κουρουπός. Είπε ότι η διοργάνωση αυτή αποτελεί μια προσπάθεια να αναδειχτεί διεθνώς η ελληνική «διανοητική» δημιουργία, αντί μόνο της αρχαίας και του φολκλόρ, όπως γίνεται μέχρι τώρα. Στόχος θεμιτός, αλλά η συγκεκριμένη όπερα και οι συντελεστές της... θα είναι στην πλειοψηφία τους ξένοι, ενώ η Ελλάδα θα προσφέρει το χρήμα και το χώρο. Προκύπτει, λοιπόν, το συμπέρασμα ότι το ΥΠΠΟ, πλήρως ενταγμένο στον κοσμοπολιτισμό του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού, δίνει χρήμα για τέτοιου είδους διοργανώσεις, αλλά όχι για τη βελτίωση της ελληνικής πολιτιστικής υποδομής και την προώθηση της σύγχρονης, αποκλειστικά ελληνικής, καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Στη συνέντευξη παρουσιάστηκαν και πενήντα πινακίδες που περιλαμβάνουν περιεκτικά ενημερωτικά στοιχεία για αντίστοιχο αριθμό αρχαιολογικών χώρων σε όλη την Ελλάδα. Οι 20 έχουν ήδη αναρτηθεί στους χώρους. Πάντως, ούτε από τον υπεύθυνο του προγράμματος (κόστισε 25 εκατ. δρχ.), καθηγητή Δ. Παντερμαλή, ούτε από τον υπουργό, δόθηκε ξεκάθαρη απάντηση για το αν αυτές οι πινακίδες - όντως χρήσιμες - αποτελούν την πολυδιαφημισμένη ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, ακόμη και με πολυμέσα, που είχαν παρουσιάσει στα χαρτιά προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σχετικά με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τη μετατροπή Μουσείων σε ΝΠΔΔ (2020-01-31 00:00:00.0)
Κόντρα στην αντιπολιτιστική πολιτική (2008-12-10 00:00:00.0)
Η Ελλάδα στην Κίνα (2007-07-03 00:00:00.0)
Ηλεκτρονικά συστήματα και αιχμές (2007-03-10 00:00:00.0)
«Δε θα περάσουν οι μπουλντόζες» (2002-07-23 00:00:00.0)
"Ποιοι κινούν τα νήματα;" (1997-12-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ