Παρασκευή 3 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΕΝΤΡΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
«Οικονομική αυτοτέλεια» με κατά κεφαλήν πληρωμή

Το προσχέδιο προβλέπει την ίδρυση Αστικών Κέντρων Υγείας (ΑσΚΥ) - χωρίς να προσδιορίζει πόσα - που μπορεί να λειτουργούν στα πολυιατρεία του ΙΚΑ και σε δομές άλλων Οργανισμών. Επίσης, προβλέπει τη συγχώνευση ή την κατάργηση των Κέντρων Υγείας (ΚΥ) μετά από κοινή απόφαση των υπουργών Υγείας, Οικονομικών Εσωτερικών και Απασχόλησης.

Οι υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), αναφέρει το νομοσχέδιο, παρέχονται από:

  • Τα μη αστικού (αγροτικού) τύπου ΚΥ του ΕΣΥ και τα διασυνδεμένα με αυτά περιφερειακά ιατρεία (ΠΙ).
  • Τις μονάδες υγείας του ΙΚΑ και των ΟΤΑ οι οποίες μετατρέπονται σε αστικού τύπου ΚΥ (ΑσΚΥ) διά μέσου της ανάπτυξης όλων των υπηρεσιών και υποδομών που είναι αναγκαίες για την εύρυθμη λειτουργία τους.
  • Τα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομειακών μονάδων γενικότερα.
  • Τα ιατρεία των οικογενειακών γιατρών, που είναι συμβεβλημένοι με το ΕΣΥ.
  • Τα ιδιωτικά ιατρεία και άλλους σχηματισμούς ιδιωτικού δικαίου οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι με τους ασφαλιστικούς φορείς.
  • Ειδικά κέντρα πρωτοβάθμιας περίθαλψης, διάγνωσης και συμβουλευτικής υποστήριξης.

Τα ειδικά κέντρα που αναφέρονται παραπάνω περιλαμβάνονται για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια σε σχέδιο νόμου για την ΠΦΥ χωρίς να διευκρινίζεται το περιεχόμενό τους.

Στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα μπορούν να ιδρυθούν περισσότερα του ενός ΚΥ. Κάθε ΑσΚΥ θα παρέχει υπηρεσίες σε πληθυσμό έως 100.000 κατοίκους. Πρόκειται για αναλογία ακριβώς διπλάσια - δηλαδή ένα ΑσΚΥ ανά 50.000 κατοίκους - που είχε διατυπωθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1980.

«Τα ΚΥ και τα συνδεδεμένα οικογενειακά ιατρεία έχουν αυτόνομο οικονομικό προϋπολογισμό, ο οποίος διαμορφώνεται από το μέγεθος του πληθυσμού που καλύπτουν, την τρωτότητα του πληθυσμού αυτού (ηλικιωμένοι, παιδιά) τις ειδικές συνθήκες της περιοχής και άλλα κριτήρια τα οποία διατυπώνονται με απόφαση του υπουργού Υγείας και συναρμοδίων Υπουργών μετά από γνώμη του ΚΕΣΥ» αναφέρει το προσχέδιο και προσδιορίζει: «Τα έσοδα του ΚΥ και των συνδεδεμένων οικογενειακών ιατρείων προέρχονται κυρίως από την ετήσια κατά κεφαλήν αποζημίωση που καταβάλλουν οι ασφαλιστικοί φορείς για την κάλυψη των πολιτών, η οποία προσδιορίζεται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων υπουργών».

Στα έσοδα, πλην της ετήσιας κατά κεφαλήν συνεισφοράς, συνυπολογίζονται:

-- Οι πληρωμές των πολιτών για την εγγραφή και επιλογή οικογενειακού γιατρού.

-- Τα έσοδα από τις παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες όπως προσδιορίζονται απ' το νόμο 2519/1997, που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ. Ανάμεσα στους πόρους για τα νοσοκομεία, ο 2519/1997 (άρθρο 28) προβλέπει έσοδα από ασφαλιστικές εταιρίες, από εξετάσεις σε εργαστήρια καθώς και παροχή μετανοσοκομειακής φροντίδας σε ειδικές μονάδες και μονάδες αποκατάστασης.

-- Οι επιχορηγήσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και

-- Οι δωρεές και τα κληροδοτήματα.

-- Τα έσοδα απ' την παροχή υπηρεσιών σε ανασφάλιστους πολίτες απ' τα ΚΥ και τους οικογενειακούς γιατρούς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ