Πέμπτη 9 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δρόμοι - καρμανιόλα χωρίς προδιαγραφές

Το φονικό πέταλο του Μαλιακού...

Eurokinissi

Το φονικό πέταλο του Μαλιακού...
Η χώρα μας με 1.470 νεκρούς στην άσφαλτο το 2005 εξακολουθεί να κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία δυστυχήματα ανάμεσα στις 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αν μάλιστα πάρουμε άλλες παραμέτρους, όπως τα χιλιόμετρα που διανύουν κάθε χρόνο τα οχήματα στη χώρα μας ή τα οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, τότε αποδεικνύεται ότι η επικινδυνότητα των ελληνικών δρόμων είναι οχταπλάσια των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Τα στοιχεία αυτά έδωσαν χτες οι εκπρόσωποι του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, επισημαίνοντας ότι ακόμη κι αν υλοποιηθούν τα εξαγγελλόμενο από την κυβέρνηση αστυνομικά ή άλλα μέτρα, η κατάσταση δεν πρόκειται να βελτιωθεί σημαντικά, αφού απαιτούνται συντονισμένες δράσεις και έργα σε πολλές κατευθύνσεις. Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, μεταξύ άλλων, απαιτούνται:

  • Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου συντήρησης του οδικού δικτύου, αφού σήμερα γίνεται με το ΠΔ 25/28/1929, που ισχύει εδώ και 75 χρόνια! Μάλιστα, επισημάνθηκε ότι η συντήρηση σε πολλά τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου έχει εγκαταλειφθεί και έχει εναποτεθεί στους ιδιώτες που θα κατασκευάσουν με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» τους 6 οδικούς άξονες!
  • Να θεσμοθετηθεί η λειτουργική κατάταξη του Ελληνικού Οδικού Δικτύου, ώστε να γίνει σωστή διαχείρισή του, καθώς ο διοικητικός διαχωρισμός που ισχύει σήμερα είναι με βάση νόμο του 1955!
  • Να υπάρξουν κανονισμοί, οδηγίες και προδιαγραφές για τα έργα οδοποιίας, που σήμερα δεν υπάρχουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την κατασκευή των ισόπεδων κόμβων, όπου προκαλείται το 25% των δυστυχημάτων, δεν υπάρχουν προδιαγραφές, όπως και για τη σήμανση του οδικού δικτύου.
  • Να εκσυγχρονιστεί ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύει εδώ και 40 χρόνια.
  • Να λειτουργήσουν ουσιαστικά οι διευθύνσεις Δημοσίων Εργων των Περιφερειών στις οποίες ανήκει η αρμοδιότητα του 90% του Εθνικού Οδικού Δικτύου, αλλά δε διαθέτουν ούτε κατάλληλο προσωπικό ούτε κονδύλια.
  • Να βελτιωθεί η ασφάλεια των σχολικών λεωφορείων.
  • Να βελτιωθεί η ασφάλεια των πεζών οι οποίοι αποτελούν το 30% των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων (το 30% από τους οποίους είναι παιδιά κάτω των 6 ετών).

Τέλος, αναφέρθηκε ότι το πιο «φονικό» τμήμα της χώρας μας είναι πλέον αυτό της Κορίνθου - Πάτρας (με αύξηση των δυστυχημάτων κατά 155% από το 2004 στο 2005) ενώ ακολουθούν: Πάτρα - Πύργος, Αντίρριο - Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη - Καβάλα, Βόρειος Αξονας Κρήτης και, φυσικά, το πέταλο Μαλιακού...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
500 νεκροί από την αρχή του χρόνου (2008-05-28 00:00:00.0)
Παραμένει βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο (2002-01-23 00:00:00.0)
Αυξημένα μέτρα για την έξοδο (2000-12-21 00:00:00.0)
Αποφασιστική αλλαγή στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ (1998-03-17 00:00:00.0)
"Δέσμη μέτρων" για τα μάτια του κόσμου (1997-05-08 00:00:00.0)
Υπάρχουν λύσεις... (1997-04-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ