Τη μερίδα του λέοντος από την αύξηση του όγκου λιανικών πωλήσεων καρπώθηκαν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα
Τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ) και τα πολυκαταστήματα αποσπούν τη μεγάλη μάζα της λαϊκής κατανάλωσης. Στον αντίποδα βρίσκονται οι μικρομαγαζάτορες, που έχουν να αντιμετωπίσουν τον «ανταγωνισμό» από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικών πωλήσεων και οι οποίοι βλέπουν τον τζίρο τους να υποχωρεί σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι εξελίξεις αυτές καταγράφονται στα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ). Συγκεκριμένα, στο δίμηνο Γενάρη-Φλεβάρη 2006 ο όγκος λιανικών πωλήσεων -αποπληθωρισμένες τιμές -εμφανίζει τις παρακάτω μεταβολές:
Αντίθετα, σε φθίνουσα πορεία βρίσκονται τα μικρομάγαζα, που αναγκάζονται να φυτοζωούν. Ετσι, ο αποπληθωρισμένος τζίρος στα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης υποχώρησε στο δίμηνο 5,5%, στα τρόφιμα-ποτά-καπνό η πτώση διαμορφώνεται σε 3,9% και στα έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-εξοπλισμό σε 3,2%.