Σάββατο 24 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΛΥΣΙΔΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ «BSB»
«Διασκεδαστικό παιχνίδι» ο εξευτελισμός των εργαζόμενων

Την άθλια και προσβλητική - για εργαζόμενους και καταναλωτές - διαφημιστική καμπάνια της πολυεθνικής «BSB» καταγγέλλει ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας

Στο στόχαστρο της εργοδοσίας βρίσκονται η συνείδηση και τα δικαιώματα χιλιάδων εργαζομένων σε πολυκαταστήματα και όχι μόνο...
Στο στόχαστρο της εργοδοσίας βρίσκονται η συνείδηση και τα δικαιώματα χιλιάδων εργαζομένων σε πολυκαταστήματα και όχι μόνο...
Παρουσιάζοντας λίγο - πολύ τους εργαζόμενους στα καταστήματά της σαν «μαζοχιστές» πωλητές, έτοιμους να ικανοποιήσουν κάθε επιθυμία των πελατών, με διαφημιστικό της έντυπο η πολυεθνική εταιρία πώλησης ρούχων «BSB» απευθύνει στους καταναλωτές την εξής παρότρυνση: «BSB - BITCH SCHOOL (σ.σ. σχολείο σκύλων) "ΑΜΟΛΗΣΤΕ ΤΗ ΣΚΥΛΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΕ ΜΕΣΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΨΩΝΙΑ ΣΤΑ BSB ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΤΕ"»...! Πρόκειται για μια άθλια προσβολή της προσωπικότητας των εργαζομένων, ενδεικτική των τρόπων που μεταχειρίζονται συνολικά οι εργοδότες για να αυξήσουν την κερδοφορία τους στο πλαίσιο του ανταγωνισμού.

Τη συγκεκριμένη καμπάνια, αλλά και ραδιοφωνικό σποτ που καλεί «τους καταναλωτές να "τυραννήσουν" τους εργαζόμενους στα BSB» καταδικάζει (μετά από καταγγελίες εργαζομένων και καταναλωτών) ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και απαιτεί την άμεση απόσυρσή της. Αποκαλυπτική, ωστόσο, του θράσους και του κυνισμού με τον οποίο η επιχείρηση προσαρμόζει την προπαγάνδα της στην ενίσχυση της κερδοφορίας της, είναι η απάντηση που στέλνει στο Σύλλογο η Διεύθυνση Μάρκετινγκ των «BSB».

Στην επιστολή γίνεται λόγος για «ένα αθώο και διασκεδαστικό "παιχνίδι" με το προσωπικό των καταστημάτων», το οποίο σχεδιάστηκε με χιουμοριστική διάθεση, «αποσκοπώντας να διασκεδάσει και τους καταναλωτές, αλλά και το προσωπικό των καταστημάτων με τη φρεσκάδα της και την πρωτοτυπία του μηχανισμού της» (!). Οι προθέσεις βέβαια είναι σαφείς, αφού επισημαίνεται πως η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια «φαίνεται ήδη να αποδίδει καρπούς και να κάνει το έργο της πώλησης ευκολότερο». Η διεύθυνση φτάνει μάλιστα στο σημείο να ισχυριστεί ότι η αύξηση των πωλήσεων αποτελεί λόγο «για να νιώθει κάθε εργαζόμενος της BSB υπερήφανος για την εταιρία στην οποία εργάζεται».

Μετά από τα παραπάνω, τουλάχιστον εμπαιγμός μπορεί να χαρακτηριστεί η τελική επισήμανση ότι αν εξακολουθεί να «συντρέχει λόγος ανησυχίας για πιθανή προσβολή της αξιοπρέπειας των εργαζομένων (εκτός BSB) είμαστε ειλικρινά διατεθειμένοι να κάνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις και προσαρμογές». Είναι σαφές ότι δεν πρόκειται απλά για προσβολή της αξιοπρέπειας των εργαζομένων, αλλά για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς το κεφάλαιο προπαγανδίζει τις αξίες που εξυπηρετούν τον πλουτισμό του. Αλλωστε, η εργοδοσία δέχεται αλλαγές (αν αληθινά δέχεται) μόνο για τους «εκτός BSB» - για όσους δηλαδή αντιμετωπίζει ως πελάτες...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χιλιάδες απολύσεις στα «Marks and Spencer» (2020-08-19 00:00:00.0)
Επικίνδυνη η καθημερινότητα των εργαζομένων (2020-03-17 00:00:00.0)
Να ανακληθεί τώρα η απόλυση! (2010-06-19 00:00:00.0)
«Περιβόλι» το κείμενο της αίτησης (2009-02-06 00:00:00.0)
Ζωσμένο με κάμερες (2007-10-03 00:00:00.0)
Η λαϊκή κατανάλωση... έπιασε "πάτο" (1996-08-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ