Κυριακή 9 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
Αποκαλυπτική η καταγραφή από τα ταξικά σωματεία

Τα στοιχεία που συγκέντρωσαν από ελέγχους η ΠΕΜΕΝ, ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η ΠΕΣ - ΝΑΤ είναι ενδεικτικά της κατάστασης που βιώνουν σήμερα οι ναυτεργάτες στον αγώνα για το μεροκάματο

Τα στοιχεία για την ποδοπάτηση ακόμα και αυτής της ισχνής νομοθεσίας, που αφορά τις οργανικές συνθέσεις και τα ωράρια εργασίας, που έχουν συγκεντρώσει τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία μετά από περιοδείες και ελέγχους στα λιμάνια και βαπόρι το βαπόρι είναι αποκαλυπτικά. Από τους ελέγχους αυτούς προέκυψε ότι το όργιο της αυθαιρεσίας στο οποίο έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές φέρει τη βούλα και των λιμενικών αρχών. Τεράστιο μερίδιο ευθύνης αναλογεί και στη συμβιβασμένη πλειοψηφία ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΑΠ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία έχει κάνει «ειδικές συμφωνίες» με εφοπλιστές για το παράνομο «πετσόκομμα» των οργανικών συνθέσεων.

Ειδικότερα τα σωματεία Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η Ενωση Συνταξιούχων - ΝΑΤ (ΠΕΣ - ΝΑΤ) έκαναν έλεγχο στα λιμάνια της Πάτρας, των πορθμείων Ηγουμενίτσας - Κέρκυρας, Ρίου - Αντιρρίου, στα καράβια που εκτελούν τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία, στα ακτοπλοϊκά πλοία στο λιμάνι του Πειραιά και της Ραφήνας και στα τουριστικά σκάφη αναψυχής που υπάγονται στο ν.2743/99 στη Μαρίνα Ζέας.

Ολα τα έχει ο αντεργατικός μπαχτσές

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν:

  • Στην Πάτρα: Με βάση τα δρομολόγια που έχουν καθοριστεί στα πλοία η εντατικοποίηση και τα εξαντλητικά ωράρια έχουν χτυπήσει κόκκινο. Ο εφοπλιστής Αγούδημος καθυστερεί την καταβολή των δεδουλευμένων στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», αρνείται να δώσει όλα όσα προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ οι χώροι ενδιαίτησης του πληρώματος είναι ακατάλληλοι και επικίνδυνοι, καθώς οι καμπίνες είναι κάτω από το γκαράζ, όπως ήταν και του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», πράγμα που συνέβαλε για το τραγικό ναυάγιο και τον πνιγμό των 80 ανθρώπων. Στο «SUPERFAST V» του Περικλή Παναγόπουλου κατά τον έλεγχο εντοπίστηκε ότι χρέη βάρδιας στο μηχανοστάσιο εκτελούσε δόκιμος μηχανικός!
  • Στο Ρίο - Αντίρριο: Στα 14 πλοία που εκτελούν τη γραμμή με περσινή υπουργική απόφαση έχει μειωθεί η οργανική σύνθεση. Αποτέλεσμα: Οι ναυτεργάτες έχουν μετατραπεί σε εργαζόμενους πολλαπλών καθηκόντων (μηχανοδηγοί εκδίδουν εισιτήρια!) και δουλεύουν μέχρι να πέσουν κάτω!
  • Στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία: Στα επιβατηγά πλοία «SIRENE», «POLLARIS» «OURANOS», που ανήκουν στις εταιρίες «Mark Lines», «Βεντούρης» και «Frag Lines» αντίστοιχα, με ευθύνη των λιμενικών αρχών και της πλειοψηφίας της ΠΝΟ και την ...«ειδική συμφωνία» της με τους εφοπλιστές, έχει παραβιαστεί πλήρως ο νόμος 177/74 για τις οργανικές συνθέσεις. Εντοπίστηκε ότι με βάση τις λίστες πληρώματος 92 θέσεις εργασίας είναι κενές! Από αυτές οι 60 είναι με βάση την κατάπτυστη συμφωνία των συμβιβασμένων.
  • Στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα: Οι ναυτεργάτες για να προλάβουν τα δρομολόγια που έχει εκδώσει το Λιμεναρχείο Κέρκυρας δουλεύουν ακατάπαυστα χωρίς την ωριαία διακοπή που προβλέπει η ΣΣΕ, χωρίς ρεπό, ενώ είναι στο πόδι μέχρι και 13 ώρες το 24ωρο. Το πλοίο «ΑΝΩ ΧΩΡΑ ΙΙ» αν και έχει δύο ξεχωριστά μηχανοστάσια, τα οποία δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, έχει το καθένα από ένα μηχανικό στη βάρδια όταν για θέμα στοιχειώδους ασφάλειας θα έπρεπε να έχει από δύο! Επιπλέον το ίδιο πλοίο, όπως και τα «ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ» και «ΒΙΒΗ Λ.» ταξιδεύουν πέρα των 30 μιλίων που προβλέπει η νομοθεσία για τα πορθμεία, δηλαδή εκτελούν πια ακτοπλοϊκούς πλόες και πρέπει να ενταχθούν στη συγκεκριμένη νομοθεσία. Στα πλοία «ΛΕΥΚΙΜΗ» και «ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΓΓΕΛΗΣ» επίσης κατάργησαν την ωριαία διακοπή και αυτό όταν από την υπερεκμετάλλευση πέρσι στο πρώτο πλοίο χάθηκε άδικα ένας από τους ναυτεργάτες του πληρώματος.
  • Στον Πειραιά: Ελέγχθηκαν τα πλοία «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» και «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ 2». Στο πρώτο διαπιστώθηκε ότι παραβιάζοντας τη νομοθεσία ταξιδεύει με μειωμένο πλήρωμα καθώς λείπουν 9 ναυτεργάτες! Ενώ και στα δύο διαπιστώθηκαν παραβάσεις της Διεθνούς Σύμβασης 180 για την οργάνωση του χρόνου εργασίας, δηλαδή δουλεύουν ασταμάτητα.
  • Στη Ραφήνα: Οταν διακόπτεται το δρομολόγιο των πλοίων για 6 ώρες, για τις λιμενικές αρχές θεωρείται ότι τηρείται το ωράριο της ανάπαυσης του πληρώματος. Ομως μπροστά στα μάτια τους παραβιάζεται! Σε αυτό το διάστημα γίνεται φόρτωση, εκφόρτωση, συντήρηση και τυχόν επισκευή στις μηχανές, παραλαβή καυσίμων, καθαρισμός του πλοίου και επιπλέον το πλήρωμα πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα δύο ώρες πριν τον απόπλου. Το ταχύπλοο «AQUA JEWEL» έχει το μεγαλύτερο πρωτόκολλο επιβατών σε σχέση με τα άλλα πλοία της ίδιας γραμμής, όμως έχει τη μικρότερη σύνθεση πληρώματος από τα άλλα.
  • Στη Μαρίνα Ζέας: Σε έλεγχο που έγινε στα σκάφη «LET IT BE», «PARI», «Lu leady II», «THEODORA», «Whispers» «TRINITY III» εντοπίστηκε «μαύρη εργασία» αλλοδαπών, το λιμεναρχείο δεν είχε... πρόχειρες τις λίστες των πληρωμάτων, δε... γνώριζε για τους απόπλους και κατάπλους των σκαφών και πολλά ακόμα...

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ