Πέμπτη 13 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΠΑΠ - ΚΑΝΑΛΑΡΧΕΣ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μεθοδεύσεις κατά της τηλεόρασης του «902»

Με «φωτογραφικές» διατάξεις, επιχειρούν να αποκλείσουν το σταθμό από διαγωνισμό για τη μετάδοση των κληρώσεων ΛΟΤΤΟ, ΤΖΟΚΕΡ και ΠΡΟΤΟ

Σαν να μην έφτανε ότι οι καναλάρχες, σε αγαστή συνεργασία πάντα με την εκάστοτε κυβέρνηση, έχουν σχεδόν εξαφανίσει τη δραστηριότητα του ΚΚΕ από τα δελτία των ειδήσεων, τώρα, με μοχλό τον ΟΠΑΠ και με «φωτογραφικές» διατάξεις σε διαγωνισμούς, επιχειρούν να σβήσουν από τον τηλεοπτικό χάρτη τον «902 Αριστερά στα FM», καταδικάζοντάς τον σε οικονομικό μαρασμό.

Πρόσφατο κρούσμα της τακτικής αυτής ο διαγωνισμός του ΟΠΑΠ για την απευθείας ανάθεση, μετά από διαπραγμάτευση, της επιλογής τηλεοπτικού σταθμού που θα αναλάβει «τη μετάδοση των κληρώσεων των παιχνιδιών ΛΟΤΤΟ, ΤΖΟΚΕΡ και ΠΡΟΤΟ». Στην πρόσκληση του διαγωνισμού αυτού, εντελώς απροκάλυπτα και καθ' υπέρβαση τόσο του Προεδρικού Διατάγματος 346/98 για την παροχή υπηρεσιών, όσο και της υπουργικής απόφασης 10915/1-5-2002 (ΦΕΚ Β΄ 636/23-5-2002) «Εγκριση Κανονισμού Προμήθειας Υλικών και Υπηρεσιών της ΟΠΑΠ ΑΕ», προστίθεται «φωτογραφικός» όρος που αποκλείει τα μικρά κανάλια και φυσικά τον «902». Τίθεται συγκεκριμένα ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό η δήλωση «του ποσού του ετήσιου τζίρου από διαφημίσεις, όπως αυτό προκύπτει από τους ισολογισμούς των τελευταίων τριών ετών, το οποίο δεν πρέπει να υπολείπεται των δώδεκα εκατομμυρίων (12.000.000) ευρώ»! Εκτός από αυτό στην πρόσκληση του ΟΠΑΠ με ημερομηνία 6-7-2006, ορίζεται ότι οι προσφορές πρέπει να υποβληθούν μέχρι την Πέμπτη 13-7-2006, κατά παράβαση των άρθρων 15 του ΠΔ 346/98 που λέει ότι «προθεσμία παραλαβής των προσφορών δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 10 ημερών από την ημερομηνία πρόσκλησης».

Οι όροι αυτοί προφανώς δεν μπήκαν τυχαία. Αρκεί να αναφέρουμε ότι στις 16-5-2006 έγινε παρόμοιος διαγωνισμός για την επιλογή καναλιού που θα παρουσιάζει τις κληρώσεις για άλλα δύο παιχνίδια του ΟΠΑΠ και συγκεκριμένα του EXTRA 5 και του SUPER 3. Εκεί, λοιπόν, δεν υπήρχε ο όρος για το διαφημιστικό τζίρο των 12 εκατ. ευρώ τουλάχιστον, παρά μόνο οι δύο άλλες προϋποθέσεις που υπάρχουν και τώρα, δηλαδή, να υπάρχει «κατοχή άδειας πανελλήνιας εμβέλειας και κατοχή αναμεταδοτών και δυνατότητα εκπομπής του προγράμματος σε όλους τους νομούς της χώρας». Με βάση τους όρους αυτούς πήραν μέρος τέσσερις σταθμοί: ΑΛΦΑ, με προσφορά 3.600.000 ευρώ, ΑΛΤΕΡ, με προσφορά 290.000 ευρώ, ΣΤΑΡ με προσφορά 289.000 ευρώ και ο «902» με προσφορά 30.000 ευρώ, δηλαδή 10 φορές περίπου μικρότερη από την πιο φτηνή από τις ακριβές προσφορές των άλλων καναλιών. Φυσικά ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε στον «902», ενώ κατά σύμπτωση, μάλιστα, η απόφαση του ΟΠΑΠ για την κατακύρωσή του κοινοποιήθηκε στο σταθμό στις 6-7-2006, δηλαδή την ίδια μέρα που επιδόθηκε και η πρόσκληση για το νέο διαγωνισμό. Βέβαια και στο διαγωνισμό αυτό έγιναν ενστάσεις από τους καναλάρχες, με πρόσχημα ότι δήθεν ο «902» δεν έχει πανελλαδική εμβέλεια, αλλά δεν έγιναν δεκτές από τον ΟΠΑΠ.

Φαίνεται, ωστόσο, ότι δεν έμειναν με «σταυρωμένα τα χέρια» και γι' αυτό «ως διά μαγείας» στο νέο διαγωνισμό προστέθηκε ο απαράδεκτος όρος περί τζίρου 12 εκατ. ευρώ... Πρέπει να προσθέσουμε ότι ο νέος διαγωνισμός έχει περισσότερο «ψαχνό» για τους καναλάρχες, αφού προϋποθέτει απευθείας λήψεις των κληρώσεων από το στούντιο του ΟΠΑΠ. Φανταστείτε, λοιπόν, τι προσφορές θα δώσουν, όταν έφτασαν στο σημείο να ζητούν μέχρι και 3,6 εκατ. ευρώ για την αναγραφή μόνο στις οθόνες των τυχερών αριθμών του EXTRA 5 και του SUPER 3!

Ο «902», όπως είναι φυσικό, με εξώδικο που απέστειλε εμπρόθεσμα (11-7-2006) προς τον ΟΠΑΠ προσβάλλει τη νομιμότητα του διαγωνισμού και ζητά να ανακληθεί η απόφαση του ΔΣ ή να τροποποιηθεί η πρόσκληση, ώστε να βγει ο απαράδεκτος όρος περί τζίρου 12 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, δεν αντέχουμε στον πειρασμό να υποβάλουμε τα εξής ερωτήματα:

  • Ποιος ο λόγος να προστεθεί αυτός ο «φωτογραφικός» όρος λιγότερο από 2 μήνες μετά τον προηγούμενο διαγωνισμό, πολύ περισσότερο όταν έχουν δημοσιευτεί όλοι οι ισολογισμοί των καναλιών και για το 2005; Γιατί δε λένε τελικά μόνο τα ονόματα των επιχειρήσεων που δε θέλουν να αποκλείσουν;
  • Ο ΟΠΑΠ, βέβαια, διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα. Δεν πρέπει, λοιπόν, η διαχείριση αυτή να γίνεται με όλους τους κανόνες της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης;
  • Δεν προβληματίζεται η κυβέρνηση, ως εποπτεύουσα αρχή του ΟΠΑΠ, ότι με αυτού του τύπου τους «φωτογραφικούς» όρους μπορεί να γίνεται διασπάθιση δημόσιου χρήματος; Κι αν ναι, γιατί δεν επεμβαίνει;

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ