Παρασκευή 7 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τραγικά αποτελέσματα της «μεταρρύθμισης»

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων της Β` και Γ` Λυκείου δείχνουν την ταξικότητα της «μεταρρύθμισης» και προκαλούν αγανάκτηση σε γονείς και μαθητές

Η ανάρτηση στα λύκεια της χώρας των αποτελεσμάτων των εξετάσεων της Β` και Γ` Λυκείου αναδεικνύει για μια ακόμα φορά την ταξικότητα της «μεταρρύθμισης» και την αποτυχία αυτού του συστήματος, που στρέφεται ευθέως κατά του δικαιώματος των παιδιών του λαού στη μόρφωση. Κοντά στην αγανάκτηση που προκαλούν σε μαθητές και γονείς τα αποτελέσματα του εξεταστικού μαραθωνίου, το υπουργείο Παιδείας καλείται να απαντήσει και σε πολλές διαμαρτυρίες γονέων για τη μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στις αναβαθμολογήσεις, ενώ οι διαμαρτυρίες εντοπίζονται ιδιαίτερα στο μάθημα της Εκθεσης Γ` Λυκείου.

Οπως φαίνεται, τα ποσοστά αποτυχίας στη Γ` Λυκείου είναι πολύ μικρότερα από αυτά στη B` Λυκείου, καθώς η αποψίλωση του λυκείου από τους μαθητές είχε αρχίσει από πέρσι και η αντιεκπαιδευτική πολιτική έχει ωθήσει ήδη χιλιάδες μαθητές να εγκαταλείψουν το λύκειο για να πάνε στα ΤΕΕ.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν σαφώς ότι η προσπάθεια μείωσης των μαθητών που θα αποφοιτούν από το λύκειο συνεχίζεται. Οπως προκύπτει από τις βαθμολογίες της Β` Λυκείου στα Λύκεια των Γρεβενών, απορρίπτεται το 23,5% των μαθητών. Αναλυτικότερα, στις εξετάσεις της Β` Λυκείου, προήχθησαν 111 μαθητές, 8 έκαναν χρήση της διορθωτικής ρύθμισης για τις πέντε μονάδες και 37 απορρίφθηκαν. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι μαθητές της Β` Λυκείου στο Νομό είναι λιγότεροι από τους μαθητές της Γ` Λυκείου, καθώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπαιδευτικών του νομού, ένα μεγάλο ποσοστό (50 - 60%) έχει στραφεί στα ΤΕΕ. Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της Γ` Λυκείου, προήχθησαν 148 μαθητές, 2 έκαναν χρήση της ρύθμισης για τις πέντε μονάδες και 2 απορρίφθηκαν (ποσοστό 1.3%).

Στο Νομό Καρδίτσας, το 18,74% των μαθητών της Β` Λυκείου απορρίφθηκε. Συγκεκριμένα, στα σχολεία της πόλης από τους 640 μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις οι 106 απορρίφθηκαν (ποσοστό 16.56%). Στα σχολεία της περιφέρειας, από τους 283 μαθητές έμειναν στην ίδια τάξη 67 (ποσοστό 23.67%). Σε ό,τι αφορά τη Γ` Λυκείου, στην πόλη της Καρδίτσας η αποτυχία κυμάνθηκε μόλις στο 1.38% και στην περιφέρεια στο 2.2%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα αυτά, ο αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, Σεραφείμ Τσιώνος, τα αποδίδει στο σύστημα της «μεταρρύθμισης», το οποίο είναι εξοντωτικό, απρόσωπο και επιβαρύνει τους μαθητές με πολλαπλάσιο άγχος και καλλιεργεί άκρατο ανταγωνισμό, επιβαρύνοντας υπέρμετρα τους μαθητές με την ύλη ποιοτικά και ποσοτικά. Φάνηκαν, επισημαίνει, οι πρώτες δυσβάσταχτες και για τους γονείς συνέπειες με έξοδα για την παραπαιδεία που προσεγγίζουν το ένα εκατομμύριο. «Ο κλάδος των εκπαιδευτικών είχε έγκαιρα προβάλει την ανάγκη για αποσύνδεση του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και καθιέρωση ενιαίας δωδεκάχρονης εκπαίδευσης. Πρέπει, τονίζει, να καταργηθούν οι εξετάσεις, να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου με μείωση των μαθητών ανά τμήματα, η βελτίωση υλικοτεχνικής υποδομής και η ανατροπή της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας».

Στο μεταξύ, συνεχίζονται και εντείνονται οι αντιδράσεις από τη μεριά φορέων της εκπαίδευσης, σχετικά με τον τρόπο εξέτασης των μαθητών της Β` και Γ` Λυκείου, αλλά και του τρόπου βαθμολόγησης των γραπτών.

Σε σύσκεψη που έγινε στη Βέροια την προηγούμενη Τετάρτη, μετά από πρόσκληση της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Β/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βέροιας, στην οποία παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι από τους συλλόγους Μελίκης και Αιγινίου Πιερίας, συζητήθηκε το θέμα που προέκυψε με το βαθμολογικό κέντρο της Σκύδρας. Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο βαθμολογικό κέντρο το ποσοστό των μαθητών που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ξεπερνάει το 80%.

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Ενωση Γονέων Βέροιας, καταδικάζεται το γεγονός και επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο συμβάν «είναι η κορυφή του παγόβουνου και ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας είναι πολλά και σοβαρά». Ακόμα η Ενωση αποφάσισε μια σειρά κινήσεις (συνάντηση με τον υπουργό, ενημέρωση κομμάτων, δημοσιοποίηση του προβλήματος, προσφυγή στο ΣτΕ) για «την άρση της αδικίας, αλλά και των άλλων σοβαρών προβλημάτων που δημιούργησε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ