Παρασκευή 8 Σεπτέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Σχεδιάζουν νέους φόρους για το ΙΧ

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Τούσσας καταψήφισε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικό ψήφισμα που στρώνει το έδαφος για νέα φορολογικά βάρη στα επιβατικά αυτοκίνητα, προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών

Νέα φορολογικά μέτρα επιχειρεί να επιβάλει η ΕΕ με αφορμή - αυτή τη φορά - το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για τα επιβατηγά αυτοκίνητα, το οποίο καταψήφισε το ΚΚΕ, με το σκεπτικό ότι γίνεται μια ακόμη προσπάθεια να πληγούν οι φορολογούμενοι και να αυξηθούν τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών. Παρεμβαίνοντας στη διάρκεια συζήτησης του σχετικού ψηφίσματος στην Ολομέλεια του Σώματος, στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, κατήγγειλε την προσπάθεια, σημειώνοντας: «Η πρόταση της Επιτροπής για κατάργηση των τελών ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων και αντικατάστασή τους με αυξημένα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι σε βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων και εξυπηρετεί αποκλειστικά τα συμφέροντα και την αύξηση των κερδών της αυτοκινητοβιομηχανίας, την ενιαία εσωτερική αγορά και την αύξηση των αντιλαϊκών έμμεσων φόρων που επιβάλλουν ΕΕ και κυβερνήσεις με άλλοθι τις εκπομπές ρύπων και του πρωτοκόλλου του Κιότο».

Οι δεκάδες χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων και η μετεγκατάσταση των μονάδων παραγωγής δεν ικανοποιούν τις αδηφάγες ανάγκες για την αύξηση των κερδών του στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές των τελευταίων χρόνων αποτελούν το υπόβαθρο της πρότασης της Επιτροπής της ΕΕ για κατάργηση των Τελών Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων και ολοκλήρωση της Ενιαίας Εσωτερικής Αγοράς.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι «οι ψευδεπίγραφες μειώσεις των αρχικών τιμών πώλησης θα εξουδετερωθούν από τη διαφοροποίηση της τιμολογιακής πολιτικής των αυτοκινητοβιομηχανιών και τις διακυμάνσεις του ΦΠΑ, ενώ ταυτόχρονα τα κράτη - μέλη θα αντικαταστήσουν τα έσοδά τους από τα τέλη ταξινόμησης από αυξημένα ετήσια τέλη κυκλοφορίας».

Με πρόφαση τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα μπει νέο ετήσιο χαράτσι στα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων, σαν μέσο εκβιασμού για ανανέωση του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, νέα αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων και κερδών των επιχειρήσεων. Οπως ανέφερε και ο ευρωβουλευτής Γιώργος Τούσσας στην παρέμβασή του: «Το νέο φορομπηχτικό μέτρο σε βάρος των εργαζομένων έρχεται ταυτόχρονα να επιβάλει την αρχή της φορολογίας των ρύπων, αφού κριτήριο για την ετήσια φορολόγηση των επιβατικών θα είναι η εκπομπή τους σε ρύπους. Το μέτρο αυτό, ενώ είναι προφανώς αναποτελεσματικό για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα οδηγήσει άμεσα στην αύξηση των φορολογικών εσόδων και των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων προς αντικατάσταση των παλαιών που θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις λαϊκές οικογένειες».

Ο Γ. Τούσσας, αιτιολογώντας την ψήφο του ΚΚΕ, υπογράμμισε: «Καταψηφίζουμε την έκθεση γιατί τα προτεινόμενα μέτρα αντί να προστατεύουν τους καταναλωτές, ενισχύουν τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών, αντί να προστατεύουν το περιβάλλον το επιβαρύνουν με αυξημένο αριθμό οχημάτων, αντί να προστατεύουν το λαϊκό εισόδημα στηρίζουν την αφαίμαξή του στο βωμό του Συμφώνου Σταθερότητας της Ενιαίας Εσωτερικής Αγοράς και της στρατηγικής της Λισαβόνας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ