Παρασκευή 3 Νοέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΟΥΡΟΜΠΑΝΚ
Στα μεγάλα ξενοδοχεία τα μεγάλα κέρδη

Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες καρπώνονται τη μερίδα του λέοντος στα κέρδη που καταγράφονται συνολικά στον κλάδο. Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων από την έρευνα με θέμα «Ανταγωνισμός και καινοτομία στη διεθνή τουριστική βιομηχανία: διαμορφώνοντας τις ελληνικές προτεραιότητες» που πραγματοποίησε η «Γιούρομπανκ» σε ξενοδοχεία όλης της χώρας και παρουσιάστηκε χτες σε ειδική εκδήλωση της τράπεζας. Από την έρευνα - και συγκεκριμένα από τη συγκριτική πορεία των εσόδων και εξόδων το 2006 σε σχέση με το 2005 - διαπιστώθηκε πως όσο ανεβαίνει η κατηγορία της ξενοδοχειακής μονάδας σε αστέρια τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσοστιαία μεταβολή στη μέση διανυκτέρευση και τόσο μεγαλύτερη η μέση ποσοστιαία μεταβολή στα έσοδα. «Μάλιστα», σημειώνεται, «τα συνολικά έσοδα αυξάνονται πιο πολύ από τη μέση διανυκτέρευση και η διαφορά αυτή μεγεθύνεται με τα αστέρια γεγονός».

Ανάμεσα στα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι και τα εξής:

  • Το 2005 λειτουργούσαν στην Ελλάδα 9.000 ξενοδοχεία με 359.000 δωμάτια και 680.000 κλίνες. Την ίδια χρονιά καταγράφτηκαν 34.000 ακόμη οικογενειακές μονάδες «rooms to let» με μέσο αριθμό δωματίων περίπου 6 - 7 και μέσο αριθμό κλινών τις 14.
  • Περίπου το 50% των ξενοδοχείων έχουν κατάταξη 5 αστέρων.
  • Το 35% των ξενοδοχείων είναι ατομικές επιχειρήσεις, το 45,5% ΑΕ και το υπόλοιπο ποσοστό ΟΕ, ΕΕ ή ΕΠΕ.
  • Το 92,4% ανήκει σε Ελληνες και το υπόλοιπο 7,6% σε ξένους ομίλους.
  • Το 64,6% χτίστηκε πριν από το 1990, το 25,8% τη δεκαετία του '90 και το υπόλοιπο 9,6% από το 2000 και μετά.
  • Το 57,6% των πελατών κάνουν απευθείας κράτηση και οι υπόλοιποι μέσω τουριστικού πρακτορείου.
  • Οσον αφορά στη σχέση τους με τους τουρ οπερέιτορς, οι ξενοδόχοι θεωρούν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αναξιοπιστία στις πληρωμές τους σε σχέση με την πίεση που ασκούν στις τιμές. Από την εμπειρία, ωστόσο, του 2006 σε σύγκριση με το 2005, φαίνεται ότι οι τουρ οπερέιτορς πιέζουν τις τιμές. Ολα τα στοιχεία καταδεικνύουν πως στις υπηρεσίες όταν «έκλειναν» μέσω τουρ οπερέιτορς έγιναν πολύ μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών απ' ό,τι όταν δεν υπήρχε τέτοια μεσολάβηση.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ευνοημένοι έτσι κι αλλιώς (2011-04-07 00:00:00.0)
Πανευρωπαϊκή «κόντρα» με τους τουρ οπερέιτορ (2010-11-02 00:00:00.0)
Αύξηση αφίξεων το 2009 (2010-09-22 00:00:00.0)
Για ποια τουριστική ανάπτυξη; (2010-07-27 00:00:00.0)
Συστήνει «απορρόφηση» του ΦΠΑ (2010-03-19 00:00:00.0)
Ανάκαμψη κατώτερη των προσδοκιών (2005-07-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ