Παρασκευή 4 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΔΙΕΘΝΗ
ΟΛΥΜΠΙΚ ΚΕΤΕΡΙΝΓΚ
Σταθερά σε πορεία συρρίκνωσης

Ερώτηση κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας και Μ. Κωστόπουλος

Αποσπασματικά, ανεπαρκή και στην κατεύθυνση της συρρίκνωσης είναι τα κυβερνητικά μέτρα για την "Ολύμπικ Κέτερινγκ", μετά την επαναφορά του 49% των μετοχών της εταιρίας στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" (ΟΑ). Αυτό επισημαίνουν σε Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας και Μήτσος Κωστόπουλος,με την προσθήκη ότι τα μέχρι σήμερα μέτρα, που λαμβάνουν και εφαρμόζουν πειθήνια οι διορισμένες διοικήσεις στο "Κέτερινγκ", εντάσσονται στο πλαίσιο της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής συρρίκνωσης των ΔΕΚΟ, ιδιωτικοποίησης της λειτουργίας τους και τελικά του πλήρους περάσματός τους στον ιδιωτικό τομέα. Στην Ερώτηση υπογραμμίζεται ότι η κυβέρνηση αναγκάστηκε να προχωρήσει στην επαναφορά των μετοχών της εταιρίας στο δημόσιο, υπό το βάρος και της επιζήμιας σύμβασης πώλησης, αλλά ταυτόχρονα δηλώνει σε όλους τους τόνους την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του "Κέτερινγκ" μέσα από το Χρηματιστήριο.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης για τη συρρίκνωση και την ιδιωτικοποίηση της "Ολύμπικ Κέτερινγκ" αποτυπώνεται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο:

  • Η εταιρία, αν και είναι θυγατρική της ΟΑ, συνεχίζει να λειτουργεί με τη μορφή ανεξάρτητης επιχείρησης, χωρίς ενιαίο προγραμματισμό και κοινούς στόχους με τη μητρική, ενώ δεν προχωρά στην ανάπτυξη υποδομής για παρασκευή νέων προϊόντων με προοπτικές (κατεψυγμένα, τυποποιημένα), αντί να τα προμηθεύεται έτοιμα. Παράλληλα, δεν αναπτύσσει συμπληρωματικές δραστηριότητες για την τροφοδοσία νοσοκομείων και δημοσίων υπηρεσιών, σε συνεργασία με τα εποπτεύοντα υπουργεία.
  • Η "Ολύμπικ Κέτερινγκ" εξακολουθεί να λειτουργεί σε καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού με άλλα δύο ιδιωτικά "κέτερινγκ", τα οποία, αν και δε διαθέτουν την ανάλογη υποδομή και εγγύηση ποιότητας, ανταγωνίζονται την εταιρία με τις αδιαφανείς "προσφορές" τους και, κυρίως, με τις εργασιακές σχέσεις σύγχρονου δουλεμπορίου που επιβάλλουν στο προσωπικό τους.
  • Η επιχειρηματική προοπτική στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων δεν είναι καθόλου εξασφαλισμένη για την "Ολύμπικ Κέτερινγκ", αφού η αποικιοκρατική σύμβαση με την κατασκευάστρια γερμανική εταιρία δίνει την εκμετάλλευση των κυλικείων και την εξυπηρέτηση αεροσκαφών (σ.σ.: από τις πλέον κερδοφόρες υπηρεσίες) σε οποιονδήποτε κερδοσκόπο.
  • Η "Ολύμπικ Κέτερινγκ" υποβάλλεται σε οικονομικό στραγγαλισμό από την "Ολυμπιακή Αεροπορία", μέσα από την ακολουθούμενη τιμολογιακή πολιτική, ενώ δεν εντάσσεται στον επιχειρηματικό σχεδιασμό και τις μελέτες μετεγκατάστασης της ΟΑ στα Σπάτα, όπως εντάσσονται οι υπόλοιπες θυγατρικές.
  • Η διοίκηση της εταιρίας δεν εφαρμόζει αξιοκρατική εξέλιξη και επαγγελματική κατοχύρωση των εργαζομένων.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, ποια μέτρα και πότε προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση, ώστε: Να αποφευχθεί η συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της "Ολύμπικ Κέτερινγκ" και να διασφαλιστεί η παραπέρα ανάπτυξή της. Να επιτευχθεί ουσιαστική οικονομική και λειτουργική συνεργασία "Ολύμπικ Κέτερινγκ" και "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και να τερματιστεί ο ανταγωνισμός στις μεταξύ τους σχέσεις. Να εξασφαλιστούν οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρίας στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων και να αποτραπούν οι σχεδιασμοί των μεγάλων συμφερόντων σε βάρος της ΟΑ και του "Κέτερινγκ". Να προωθηθεί η επαγγελματική - θεσμική κατοχύρωση των εργαζομένων και ν' αντιμετωπιστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός στο χώρο της αεροπορικής τροφοδοσίας.

Επίσης, οι Στρ. Κόρακας και Μ. Κωστόπουλος καλούν τον υπουργό να καταθέσει τα έγγραφα και τους πίνακες που παρουσιάζουν τη διαχρονική εξέλιξη των εισπράξεων της "Ολύμπικ Κέτερινγκ" από τις δραστηριότητες της τροφοδοσίας αεροσκαφών, της εκμετάλλευσης των κυλικείων στα αεροδρόμια και της φορτοεκφόρτωσης αεροσκαφών, καθώς και τα έγγραφα που παρουσιάζουν διαχρονικά τη λογιστική αποτύπωση του χρέους της "Ολυμπιακής" προς το "Κέτερινγκ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ