Τετάρτη 3 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
"Επιστροφή" του πρωτόγονου αντικομμουνισμού

Τα "φαντάσματα" του κ. Πλωρίτη γεννούν "βρικόλακες"

Ευτυχώς που στο πάνω μέρος της σελίδας της εφημερίδας "Βήμα",όπου δημοσιεύτηκε το κείμενο με την υπογραφή του Μάριου Πλωρίτη,έγραφε 31 Δεκεμβρίου 1995. Πράγματι. Ολος αυτός ο αγοραίος και πρωτόγονος αντικομμουνισμός, όλη η εμπάθεια απέναντι στην αλήθεια, όλη αυτή η αδίστακτη χρήση του ισοπεδωτισμού, με στόχο τη φρικτή παραποίηση της πραγματικότητας, γράφτηκε και τυπώθηκε τώρα, και όχι πριν 30 ή 40 χρόνια. Ευτυχώς. Γιατί είναι και αυτό ένα δείγμα για τον τρόμο που, για μια ακόμα φορά, προκαλεί - σε όσους έχουν κάθε λόγο να τρομάζουν - το υπαρκτό "φάντασμα του κομμουνισμού". Τρομάζουν δε τόσο, που δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό, ακόμα και άνθρωποι σαν τον Πλωρίτη, να επιβεβαιώνουν τους στίχους του Βάρναλη: "Και συ τσούλα των δημίων επιστήμη, της αλήθειας εσχάτη τεφροδόχα, και συ πρόστυχη πένα και μολύβι, του βούρκου λιβανίζετε την μπόχα"...

Ξεσπάθωσε, λοιπόν, προχτές ο συντάκτης του άρθρου, με τίτλο "Τα φαντάσματα", που δημοσιεύτηκε στο "Βήμα". Ποια είναι τα "φαντάσματα", που, κατά τον Πλωρίτη, επιστρέφουν, ενώ θα έπρεπε να έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση της ανθρωπότητας (και τα δυο, αφού είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος, κατά την άποψή του); Ο ναζισμός και ο φασισμός, από τη μια μεριά και ο κομμουνισμός από την άλλη.Βεβαίως, ο καημός του Μ. Πλωρίτη δεν είναι να ερμηνεύσει και να προτείνει εγρήγορση για το φαινόμενο της αναβίωσης του φασισμού σε μια σειρά χώρες. Η αναφορά στο φασισμό τελειώνει κιόλας από τις πρώτες δυο - τρεις παραγράφους του κειμένου του και κρατά τόσο, όσο είναι αρκετό για να γίνει ευδιάκριτη και στον πλέον αδαή η εξίσωση: φασισμός = κομμουνισμός.

Το "πρόβλημα" του συντάκτη αποτυπώνεται περίτρανα στη δεύτερη μόλις παράγραφο: "Οταν κατέρρευσε η ΕΣΣΔ - γράφει - πιστέψαμε πως ο ..."υπαρκτός σοσιαλισμός" πήγε κι αυτός να συναντήσει τα εκατομμύρια θύματα, που είχε σωριάσει στα 70 χρόνια της τυραννίας του". Κάτι τέτοιες στιγμές ήταν που ο Λένιν απαντούσε με μια ειρωνεία που αξίζει στον Πλωρίτη: "Τι περισπούδαστη, τι εύηχη και τι περίκομψη γλώσσα!"... Αλήθεια, ωστόσο, είναι τέτοιο το μεγαλείο της σκέψης του διανοούμενού μας, που δεν καταδέχεται να υποβάλει τα λεγόμενά του στη δοκιμασία της επαλήθευσης, μέσα από τη σύγκρισή τους με την ιστορική πράξη. Του φαίνεται πειστικό να εξισώνει εκείνους που υπήρξαν κατά εκατομμύρια (εδώ όντως ισχύει το "εκατομμύρια") τα πρώτα - και σε πολλές περιπτώσεις τα μοναδικά - θύματα του φασισμού, όπου Γης, από τη Γερμανία μέχρι την Ιαπωνία, με τους φασίστες θύτες τους. Ομως, του Πλωρίτη δεν του χρειάζεται να είναι πειστικός. Του αρκεί να είναι κραυγαλέα αδίστακτος, όπως ακριβώς είναι όλοι όσοι, με την πτώση του σοσιαλισμού, βρήκαν πεδίον δόξης λαμπρόν για την εφαρμογή της "νέας τάξης". Στην Τσετσενία, στη Βοσνία, στη Ρουάντα, στον Περσικό Κόλπο, στο Κουρδιστάν και όπου η "ανθρωπιά" του Μ. Πλωρίτη - κατά τα άλλα - "δοκιμάζεται"...

Από εκεί και πέρα δίνει ρεσιτάλ ο βρικολακίστικος διανοουμενισμός, που δεν μπορεί να επιτρέψει, αναθρεμμένος, καθώς είναι, από το "γάλα" της καπιταλιστικής ελευθερίας, να αναδεικνύονται οι κομμουνιστές πρώτη πολιτική δύναμη στις εκλογές της Ρωσίας. Αμείλικτο, επομένως, το ερώτημα του Πλωρίτη: "Πρέπει λοιπόν να πιστέψουμε πως οι λαοί των χωρών αυτών "νοσταλγούν" τα καθεστώτα της τυραννίας, των μαζικών εγκλημάτων, των γενοκτονιών; Πώς προτιμούν την καταπίεση από την ελευθερία, τον εξανδραποδισμό από τη δημοκρατία, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης από την ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων και ιδεών;". Και συνεχίζει: "Δε χρειάζεται να πούμε πως ο μέσος Ρώσος γνωρίζει σήμερα ελευθερίες (σκέψης, λόγου, πράξης, ψήφου), που δεν μπορούσε ούτε να τις υποψιαστεί την εποχή της σταλινικής και μετασταλινικής δικτατορίας". Δε χωράει αμφιβολία ποια "ελευθερία" και ποια "δημοκρατία" υμνεί ο γράφων.

Ας είναι πιο προσεκτικός ο Μ. Πλωρίτης. Πριν γράψει στο "Βήμα", ας ρίχνει μια ματιά στην καθημερινή του συγκροτήματος "Λαμπράκη", στα "ΝΕΑ" (και όχι σε κάποιο "κομμουνιστοσυμμορίτικο έντυπο"), και ο δημοκράτης μας θα ανακαλύψει: Τη "δημοκρατία" των "50.000 παιδιών του δρόμου (που) υπάρχουν στη Μόσχα" μεταξύ 6-12 χρόνων ("ΝΕΑ", 1/12/95) και ζητιανεύουν κάτω από τους αστραφτερούς προβολείς του μαφιοζοκρατούμενου Κρεμλίνου. Θα διαπιστώσει την "ελεύθερη διακίνηση ιδεών", που παρουσιάζεται από τα "ΝΕΑ" στις 6/12/95 ως εξής: "...οι Ρώσοι αγόραζαν, με τους πενιχρούς μισθούς που έπαιρναν επί κομμουνιστικής περιόδου, εκατομμύρια βιβλία υψηλής ποιότητας. Βέβαια, τότε τα βιβλία στοίχιζαν λίγα καπίκια και όλοι μπορούσαν να τα αγοράσουν, ενώ σήμερα αξίζουν όσο και στη Δύση και οι μισθοί είναι δέκα φορές κατώτεροι... Αλλά τώρα (οι Ρώσοι) εκσυγχρονίστηκαν, με τα γυαλιστερά περιοδικά, τη "ροζ" λογοτεχνία, τις σαπουνόπερες, την πορνογραφία".Θα μάθει πως η "δημοκρατία" και η "ελευθερία" του επέφερε στη Ρωσία πτώση κατά δυο φορές της παραγωγής και του επιπέδου ζωής. Εμφάνισε για πρώτη φορά ανεργία. Δεκαπλασίασε την εγκληματικότητα. Οδήγησε για πρώτη φορά τον αριθμό των γεννήσεων κάτω από τον αριθμό των θανάτων, κατά 15%. Εσπειρε εμφύλιες διαμάχες (δημοσιεύματα"ΝΕΩΝ" - Νοέμβρης 1995).

Το λάθος, όμως, του Πλωρίτη, όπως και κάθε "σοβαρού" προπαγανδιστή της αθλιότητας, είναι ότι επιχειρεί να ...εξηγήσει το πρόβλημα και να δώσει απάντηση στα ερωτήματά του. Εχουμε, λοιπόν, και λέμε: Κατά τον Πλωρίτη, η επιστροφή των κομμουνιστών οφείλεται στο ότι:

α) Τις "μεταρρυθμίσει" στη Ρωσία "τις επιχείρησαν άνθρωποι χωρίς καμία παιδεία και πείρα πολιτικής και οικονομικής ελευθερίας". Είναι προφανές ότι αν οι μαφιόζοι είχαν προλάβει να "εκπαιδεύσουν" το πολιτικό προσωπικό τους, θα είχαν απαλλάξει τον Πλωρίτη από το να παραδέχεται μερικά έστω από τα εξόφθαλμα στοιχεία της βαρβαρότητας, που πλήττει τη Ρωσία (παραδοχή που δεν τον εμποδίζει να υμνεί τη βαρβαρότητα, βεβαίως).

β) Οι Ρώσοι προτιμούν την προηγούμενη "σιγουριά της χαμοζωής". Ο συνηθισμένος να περιφέρεται στους δρόμους της Αθήνας και των ευρωπαϊκών πόλεων, ατενίζοντας βαριεστημένα μέσα από το παράθυρο του αυτοκινήτου του, τα"παιδιά των φαναριών", τους άστεγους, τους εξαθλιωμένους, ο διανοητής που δεν μπορεί να μην ενθουσιαστεί από τον "πλουραλισμό" της παράλληλης χλιδής και πολυτέλειας για τους λίγους, και της σχετικής έως απόλυτης ανέχειας για τους πολλούς, μιλά για τη σοσιαλιστική "χαμοζωή"! Ετσι νομίζει ότι θα ξορκίσει το εφιάλτη του. Ούτε τον Μπαλζάκ δεν μπορεί να ξορκίσει, που προμήνυε - είναι αλήθεια χωρίς την ..."άδεια" του Πλωρίτη - πως "όταν η μάζα των φτωχών γίνει πιο ισχυρή από τη μάζα των πλουσίων, η κοινωνία θα χτιστεί σε άλλη βάση".

γ) Οι κομμουνιστές "πόνταραν στο εθνικό πλέγμα της ταπείνωσης ενός λαού, που η χώρα του ήταν άλλοτε μια υπερδύναμη, ενώ τώρα δεν είναι παρά σκιά σκιάς του παλιού "μεγαλείου" της" και όλα αυτά τους κάνουν να "ξεχνάνε πως αν σήμερα νιώθουν ανασφαλείς μπρος στο ιδιωτικό οργανωμένο έγκλημα, τότε ήταν έρμαια του κρατικά οργανωμένου εγκλήματος... ". Εδώ πια το ξεγύμνωμα είναι τέλειο. "Χαμοζωή" από τη μια, αλλά "υπερδύναμη" από την άλλη. "Εγκλημα" το τότε, αλλά δημιουργεί "εθνικό πλέγμα ταπείνωσης" η απώλειά του.

Αν παραθέσαμε τόσα πολλά αποσπάσματα από το άρθρο του Μ. Πλωρίτη, είναι διότι μιλούν από μόνα τους. Γιατί, στο άκουσμα αυτού του παροξυσμού, είναι ευκολότερο να αναλογιστεί κανείς και να καταλάβει τι σημαίνει η ανατροπή του "σιδηρού παραπετάσματος" και πόσο αναγκαία είναι για την ανθρωπότητα η αντιμετώπιση των εξελίξεων στις ανατολικές χώρες από τη σκοπιά της υπεράσπισης του σοσιαλισμού. Του σοσιαλισμού, που κάποιοι δεν μπορούν να"χωνέψουν" ότι δεν έφτασε το τέλος του.

Οσο για τον κ. Πλωρίτη, του αφιερώνουμε τα παρακάτω λόγια του Μπρεχτ: "Φαίνεται αυτονόητο πως αυτός που γράφει πρέπει να γράφει την αλήθεια, με την έννοια δηλαδή πως δεν πρέπει να την καταπνίγει ή να την αποσιωπά. Και πως δεν πρέπει να γράφει τίποτα που δεν είναι αληθινό. Δεν πρέπει να σκύβει στους ισχυρούς, δεν πρέπει να εξαπατά τους αδυνάμους. Είναι φυσικά πολύ δύσκολο να μην σκύβεις στους ισχυρούς, και είναι πολύ κερδοφόρο να εξαπατάς τους αδυνάμους".Καλά "κέρδη", κ. Πλωρίτη...

Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να πάρουν μαζική απάντηση οι προκλήσεις των φασιστοειδών στο Μαραθώνα (2019-04-10 00:00:00.0)
Εκδήλωση ενάντια στο φασισμό (2013-05-23 00:00:00.0)
Η «αποκατάσταση της αλήθειας» (2004-10-27 00:00:00.0)
Ολόκληρη η αλήθεια (2001-06-17 00:00:00.0)
Η ΕΣΗΕΑ τιμά τον Μ. Πλωρίτη (2000-02-08 00:00:00.0)
Tα "νοερά ασυμβίβαστα" (1999-03-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ