Παρασκευή 3 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΚΕ
"Οχι" στη σκύλευση των νεκρών

Με ερώτησή τους στη Βουλή, βουλευτές του ΚΚΕ καταγγέλλουν την προσπάθεια επίρριψης των ευθυνών σε νεκρούς ναυτικούς και συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων

Η προσπάθεια του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας να επιρρίψει τις ευθύνες για το τραγικό ναυάγιο σε νεκρούς ναυτικούς, αποτελεί "σκύλευση των νεκρών και ασέβεια προς τον πόνο και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των οικογενειών τους. Αποτελεί, επίσης, μια αγωνιώδη προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων".

Αυτό επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Στρ. Κόρακας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Ο υπουργός ερωτάται:

α) Αν θεωρεί ότι το ΥΕΝ και ειδικότερα η πολιτική του ηγεσία, έχουν ευθύνες για το ναυάγιο του "ΔΥΣΤΟΣ" και τους αθώους νεκρούς που θυσιάστηκαν. Αν ναι, πού ακριβώς εντοπίζονται αυτές και με ποιο τρόπο σκοπεύει να εκδηλώσει την ευθιξία του που μέχρι σήμερα μόνο φραστικά διακηρύσσει;

β) Θα τροποποιηθεί η νομοθεσία ώστε να ισχύει για όλες τις κατηγορίες πλοίων η απαγόρευση του απόπλου και όχι μόνο για τα επιβατηγά όπως ισχύει σήμερα;

γ) Θα δημιουργηθούν άμεσα σταθμοί διάσωσης με τον ανάλογο εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό; Ποια μέτρα θα παρθούν και πότε ώστε να υπάρξει επιτέλους σύστημα λήψης των επειγόντων δορυφορικών σημάτων που εκπέμπονται από πλοία που βρίσκονται σε κίνδυνο;

δ) Ποια μέτρα θα παρθούν ώστε τα πιστοποιητικά ασφαλείας για την αξιοπλοϊα των πλοίων από τους Νηογνώμονες και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, να ελέγχονται και να αποδίδονται ευθύνες σ' αυτούς που τα εκδίδουν;ε) Μέχρι πότε το Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων θα μπορεί να βγάζει αποφάσεις - καρμπόν καθ' υπαγόρευση ΥΕΝ - εφοπλιστών για τη συγκάλυψη των ευθυνών τους;

ζ) Γιατί μέχρι σήμερα δεν παίρνονται υπόψη οι συγκεκριμένες προτάσεις των συνδικαλιστικών φορέων των ναυτεργατών και επιπλέον γιατί δεν μπορούν να έχουν καθοριστική γνώμη και ρόλο στην έκδοση πιστοποιητικών ασφαλείας και πορισμάτων, αυτοί που είναι οι πραγματικά αντικειμενικοί και αμερόληπτοι, αυτοί που τελικά πληρώνουν τις συνέπειες με την ίδια τους τη ζωή;

Ιδού οι ένοχοι

"Αλλο ένα τραγικό ναυάγιο έρχεται να προστεθεί στα τόσα των τελευταίων χρόνων. Οι Ελληνες ναυτεργάτες για μια ακόμα φορά μετρούν τους αδικοχαμένους νεκρούς συναδέλφους τους", τονίζεται στο κείμενο της ερώτησης και στη συνέχεια καταγγέλλεται ότι: "Το μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο και οι εφοπλιστές συνεχίζουν να απολαμβάνουν τα προνόμια που απορρέουν από την κυβερνητική πολιτική. Συνεχίζουν να πολλαπλασιάζουν τα κέρδη τους αδιαφορώντας για το αν θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές για να αποκτηθούν αυτά. Και από αυτό το ναυάγιο αναδεικνύονται οι τεράστιες εγκληματικές ευθύνες του ΥΕΝ.Το μόνο που κάνει σταθερά τα τελευταία χρόνια, είναι να υπηρετεί με ευλάβεια το εφοπλιστικό κεφάλαιο συμβάλλοντας στο μακάβριο απολογισμό αυτής της πολιτικής. Περιορίζει το ρόλο του στην καταγραφή των νεκρών ναυτεργατών! Φαίνεται ότι το εκσυγχρονιστικό προφίλ, το νέο ύφος και ήθος που επικαλείται η κυβέρνηση, δεν αφήνουν περιθώριο για να εκδηλωθεί από μεριάς του κ. υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας η στοιχειώδης ένδειξη έμπρακτης ευθιξίας ".

"Μετά το ναυάγιο του "Δύστος" της ΑΓΕΤ - συνεχίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - ο κ. υπουργός προσπαθεί να επιρρίψει τις ευθύνες για το τραγικό συμβάν σε νεκρούς ναυτικούς. Πρόκειται για σκύλευση των νεκρών και ασέβεια προς τον πόνο και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των οικογενειών τους. Κάτι τέτοιο αποτελεί απλώς μια αγωνιώδη προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών υπευθύνων:

  • Του ΥΕΝ, που κανένα μέτρο δεν παίρνει για τον περιορισμό της ασυδοσίας των εφοπλιστών και των εταιριών. Που αδιαφορεί για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται. Κανένα μέτρο δεν έχει πάρει για την ύπαρξη του αναγκαίου συστήματος, για τη λήψη οποιουδήποτε επείγοντος σήματος που εκπέμπεται από ναυαγούς ή πλοία. Του ΥΕΝ που διέταξε την αναχώρηση του πλοίου του λιμενικού, δέκα ώρες μετά τη λήψη της ειδοποίησης. Που δεν έχει κάνει την απαραίτητη ρύθμιση ώστε ό,τι ισχύει σήμερα για τα απαγορευτικά απόπλου των επιβατηγών πλοίων, να ισχύει και για τα φορτηγά. Που ανέχεται και συγκαλύπτει μια διάτρητη διαδικασία στην έκδοση των πιστοποιητικών ασφαλείας για την αξιοπλοϊα των πλοίων.
  • Της ΑΓΕΤ, που σαν ιδιοκτήτρια εταιρία του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ, διατηρούσε σε χρήση ένα ακατάλληλο για μεταφορές πλοίο, που διέταξε ή στην καλύτερη περίπτωση, επέτρεψε τον απόπλου του, τη στιγμή που στην περιοχή φυσούσαν άνεμοι 8 και 9 μποφόρ".

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ