Κυριακή 5 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το ταξίδι

Πολλά, επίσης, γράφτηκαν και ειπώθηκαν αυτές τις μέρες κατά παραγγελία της εταιρίας, για την περίφημη 1 μοίρα κλίση με την οποία υποτίθεται ότι ξεκίνησε το ταξίδι του το ΔΥΣΤΟΣ. Οι ναυτικοί που ακούν την ιστορία απλά γελούν. Απορρίπτουν και την αιτιολογία του καιρού. "Τα βαπόρια, λέει ο Γεράσιμος, δε φτιάχτηκαν για να βουλιάζουν έτσι. Ακόμα και με 8 και 9 μποφόρ ένα βαπόρι δε βουλιάζει αν δεν έχει μηχανικό πρόβλημα". "Το ναυάγιο, συμπληρώνει ο Γιάννης, δεν έγινε επειδή είχε καιρό. Τα βαπόρια δε φτιάχτηκαν να πηγαίνουν σε μπουνάτσες αλλά και σε καιρούς". "Το βαπόρι ήταν 25 χρόνων. Εχει περάσει και μεγαλύτερες θάλασσες. Πήγε και στην Ευρώπη, ταξίδεψε και έξω στον Ατλαντικό. Συνεπώς δεν ήταν η κυρίαρχη αιτία η θαλασσοταραχή. Εξάλλου και τα δελτία καιρού δε δίνανε ούτε 9 ούτε 10 μποφόρ και την άλλη μέρα είχαμε κάλμα μπουνάτσα. Δεν μπορεί ένας καιρός που ήταν 9-10 στις 10 το βράδυ την άλλη μέρα το πρωί να ήταν 2 - 3, υπάρχει μια υπερβολή".

Ενα σημαντικό στοιχείο καταθέτει ο Μήτσος Καραλιόκης: "Το βαπόρι βγαίνει 1.20 μέτρα πάνω από το νερό και ταυτόχρονα έχει βύθισμα εφτά μέτρα. Με την αναλογία αυτή δεν μπατάρει από τον καιρό".

- Τι μπορεί να το κάνει λοιπόν να γυρίσει εφόσον δεν μπορεί να είναι μόνο ο καιρός;

- Το πιο πιθανόν είναι, αν πήρε τέτοια κλίση, να έγινε επειδή τα "γουίνκς", οι πλευρικές δεξαμενές ευστάθειας, ήταν διάτρητα. Αν πέρασε εκεί τσιμέντο, σε συνδυασμό με μηχανική βλάβη το βοήθησε να μπατάρει.

Η συζήτηση μαζί τους τράβηξε πάνω από δυο ώρες. Επιδιώξαμε να προσομοιώσουμε ώρα την ώρα, μίλι το μίλι, το ταξίδι του πλοίου. Η κατάθεση του δόκιμου δεν άντεξε σε καμία σοβαρή συζήτηση. Κρίναμε σκόπιμο να μη δημοσιεύσουμε, ακόμα, πλευρές και πληροφορίες. Περιμένουμε, όπως όλη η ναυτική οικογένεια, να ανοίξουν ορισμένα στόματα. Για παράδειγμα επιβάλλεται να βγουν να μιλήσουν όλοι οι μαρκόνηδες που πήραν μέρος από τις 7 μέχρι τις 8 το βράδυ της Παρασκευής 28 Δεκέμβρη, στο ραδιοραντεβού των ασυρματιστών της εταιρίας. Εκεί, ειπώθηκαν, έστω και "μαζεμένα", πολλά. Τα στόματά τους, ανάμεσα σε άλλα, επιχείρησε να κλείσει την άλλη μέρα ο εκπρόσωπος της εταιρίας όταν βγήκε πρωί πρωί και πλασάρισε το παραμύθι για την ευθύνη του πλοιάρχου. Οι συγγενείς των 20 νεκρών το ζήτησαν ανοιχτά: "Ας βγουν να πούνε την αλήθεια".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ