Τετάρτη 8 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου

Μόνο με πιστοποιητικό καλής διαγωγής θα μπορεί ο κάθε υπάλληλος να έχει ακόμα και τις υποβαθμισμένες αποδοχές που διατυμπανίζει η κυβέρνηση ότι θεσπίζονται με το νέο μισθολόγιο

Οι σημαντικότερες από τις ρυθμίσεις για τα εισοδήματα των εργαζομένων στο δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που σχεδιάζει η κυβέρνηση με το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα - και προβλέπει την αναδρομική εφαρμογή του από την 1-1-97 - είναι οι ακόλουθες:

Με τα δύο πρώτα άρθρα, ορίζεται ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αφορούν το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων (μόνιμων και έκτακτων πολιτικών υπαλλήλων του δημοσίου και των ΝΠΔΔ), των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και των τακτικών και έκτακτων υπαλλήλων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (νομαρχίες, δήμοι, κοινότητες) και η καθιέρωση 36 μισθολογικών κλιμακίων,για τα οποία αντιστοιχεί ο ίδιος βασικός μισθός.

Με το άρθρο 3,ορίζεται ο αρχικός και ο καταληκτικός μισθός των 4 βασικών κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων, όπως ακριβώς αυτοί εμφανίζονται στους αναλυτικούς πίνακες που παραθέτει σήμερα ο "Ρ". Συγκεκριμένα ορίζεται εισαγωγικό και καταληκτικό κλιμάκιο το 36ο και 18ο για τους πτυχιούχους υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το 29ο και το 12ο για τους πτυχιούχους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το 22ο και το 5ο για τους πτυχιούχους Τεχνολογικής εκπαίδευσης, ενώ για τους πτυχιούχους ΑΕΙ καθιερώνεται εισαγωγικό και καταληκτικό μισθολογικό κλιμάκιο το 18ο και 1ο αντίστοιχα. Στα παραπάνω εισαγωγικά και καταληκτικά μισθολογικά κλιμάκια, καθιερώνονται μια σειρά εξαιρέσεις για διάφορες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων (εκπαιδευτικούς κλπ), που αποσκοπούν προφανώς στη σύγχυση και την αναστολή προγραμματισμένων απεργιακών κινητοποιήσεων.

Επίσης, με το άρθρο 4,παρέχεται η δυνατότητα να πάρει κάποιος δημόσιος υπάλληλος ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο από αυτό που αναλογεί στη θέση του.

Με το άρθρο 5,ορίζεται ότι για τη μισθολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων όλων των κλάδων από το ένα κλιμάκιο στο άλλο απαιτείται υπηρεσία 2 ετών,εκτός από το εισαγωγικό κλιμάκιο, που απαιτείται η συμπλήρωση υπηρεσίας ενός έτους.

Το άρθρο 6,στο οποίο ορίζεται ο τρόπος για τη μισθολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων,μπορεί να αποδειχτεί στην πορεία εφαρμογής του νέου μισθολογίου σε "ναρκοπέδιο" για τα εισοδήματα των εργαζομένων, καθώς θέτει σαν προϋπόθεση για τη χορήγηση του χρονοεπιδόματος τη σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Με το άρθρο 7,ορίζεται ότι οι τακτικές αποδοχές του κάθε μισθολογικού κλιμακίου, αποτελούνται από το "βασικό μισθό" και τα "τακτικά επιδόματα". Ο βασικός μισθός του 36ου μισθολογικού κλιμακίου, ορίζεται από την 1-1-97 σε 110.000 δραχμές και όλων των άλλων μισθολογικών κλιμακίων "με πρόσθεση στο αμέσως προηγούμενο μισθολογικό κλιμάκιο, του ποσού που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ανωτέρω βασικού μισθού με συντελεστή 0,27. Με διαφορετικό συντελεστή θα αυξάνεται ο βασικός μισθός των στελεχών κρατικών υπηρεσιών (γενικών διευθυντών, τμηματαρχών κλπ).

Στον... αέρα τα επιδόματα

Με το άρθρο 8,ορίζονται τα "τακτικά επιδόματα", που θα δίνονται στους δημοσίους υπαλλήλους κάθε μήνα και είναι τα εξής:

1) επίδομα χρόνου 4% (υπολογίζεται επί του εκάστοτε βασικού μισθολογικού κλιμακίου) για τη συμπλήρωση του 1ου χρόνου και φτάνει μέχρι 60% (αλλάζει κάθε 2 χρόνια) με τη συμπλήρωση 14 διετιών.

2) επίδομα εξομάλυνσης διαφορών μισθολογίου.Ορίζεται σε 35.000 δραχμές για το εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο όλων των κατηγοριών και μειώνεται κατά 2.000 δραχμές σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο, μέχρι να μηδενιστεί.

3) Επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών για τίτλο "μάστερ" και "διδακτορικό". Για τους πρώτους, το επίδομα αυξάνεται από 7.000 σε 10.000 δραχμές, για δε τους κατόχους διδακτορικού παραμένει στις 14.000 δραχμές. Προϋπόθεση για τη χορήγηση του επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών, είναι η συνάφεια του αντικειμένου απασχόλησης του δημοσίου υπαλλήλου με το περιεχόμενο σπουδών του, καθώς και η γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.

4) Επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης εκπαιδευτικών λειτουργών,το οποίο ορίζεται από την 1-1-97 σε 35.000 δραχμές για τους καθηγητές. Για τους δασκάλους το επίδομα ορίζεται σε 21.000 δραχμές (την 1-1-97), 26.250 δραχμές (την 1-1-98), 29.750 (την 1-1-98) και 35.000 δραχμές την 1-1-99.

5) Επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων περιοχών (από 7.000 μέχρι 15.000 δραχμές) και για όσο διάστημα υπηρετούν οι δημόσιοι υπάλληλοι σ' αυτές τις περιοχές.

6) Επίδομα πληροφορικής,που κυμαίνεται από 15.000 μέχρι και 30.000 δραχμές το μήνα και θα χορηγείται στους ειδικευμένους υπαλλήλους που ανήκουνοργανικά σε κλάδους πληροφορικής και υπηρετούν σε νομοθετημένες υπηρεσίες διευθύνσεις - τμήματα και κέντρα πληροφορικής,όπως για παράδειγμα το Κέντρο Πληροφορικής του υπουργείου Οικονομικών κλπ.

7) Επίδομα αποφοίτων Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης που κυμαίνεται από 8.000 μέχρι 15.000 δραχμές το μήνα.

8) Ειδικό νοσοκομειακό επίδομα,που ορίζεται σε 12.000 δραχμές για το προσωπικό νοσηλευτικής υπηρεσίας εργαστηρίων και καθαριότητας των νοσοκομείων, σε 8.000 για το τεχνικό προσωπικό και σε 5.000 δραχμές το μήνα για το λοιπό προσωπικό νοσοκομείων.

Με το άρθρο 10,διατηρούνται μια σειρά επιδόματα, που είχε προαναγγελθεί η κατάργησή τους (σε τελωνειακούς, εφοριακούς, υπαλλήλους "Ολυμπιακής Αεροπορίας" κλπ) και τα οποία δίνονταν με λογαριασμούς εκτός προϋπολογισμού.

Με το άρθρο 11,ορίζονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις για τους υπαλλήλους που θα παίρνουν υπερωρίες ή αποζημιώσεις για συμμετοχή σε διάφορες επιτροπές, που στην ουσία αποτελεί παράθυρο για την εξυπηρέτηση των "δικών μας παιδιών"...

Με το άρθρο 12,θεσπίζεται η απαγόρευση χορήγησης οικογενειακού επιδόματος και στους δύο συζύγους, ανεξάρτητα αν ο ένας από αυτούς εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα.

Το άρθρο 13,προαναγγέλλει την αύξηση του ποσού που θα δίνεται στους δημοσίους υπαλλήλους σαν "κίνητρο απόδοσης" κατά 3.000 δραχμές για κάθε κατηγορία και θα είναι ανάλογο με το μορφωτικό επίπεδο από 38 μέχρι 68 χιλιάδες δραχμές. Ομως ΠΡΟΣΟΧΗ: Το νομοσχέδιο ορίζει ότι προϋπόθεση για τη χορήγηση του "κινήτρου αποδοτικότητας" είναι η έκθεση "αξιολόγησης και επιθεώρησης" που θα συντάσσει ανά δίμηνο ο τμηματάρχης ή ο διευθυντής του δημοσίου υπαλλήλου,σχετικά με τον ποσότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει κάθε δημόσιος υπάλληλος! Σε περίπτωση που η εκτίμηση δεν είναι θετική, τότε θα περικόπτεται αρχικά το 50% του επιδόματος αυτού για ένα εξάμηνο και μετά θα καταργείται τελείως!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεν αναγνωρίζουν την προϋπηρεσία των αναπληρωτών! (2011-10-28 00:00:00.0)
Νομοσχέδιο μισθολογικής «αγρανάπαυσης» (2003-11-05 00:00:00.0)
Να αποκατασταθούν οι αδικίες (1998-01-15 00:00:00.0)
Στο ΣτΕ προσφεύγει το ΕΚΑ (1997-03-27 00:00:00.0)
Η εγκύκλιος για το νέο πτωχολόγιο (1997-03-13 00:00:00.0)
Στη Βουλή το νέο μισθολόγιο (1996-08-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ