Παρασκευή 4 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σχέδια διάλυσης της ΥΠΑ και ιδιωτικοποίησης αεροδρομίων

Την ανησυχία τους, αλλά και την απόφασή τους να αποκρούσουν αυτά τα σχέδια, εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι σε μια από τις πιο μαζικές συγκεντρώσεις τους

Την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αλλά και για το δικό τους "αύριο" εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι στην υπηρεσία, σε μια από τις πιο μαζικές τους συγκεντρώσεις.

Τη συγκέντρωση, που έγινε χτες το πρωί στο αμφιθέατρο της κεντρικής υπηρεσίας, διοργάνωσε το προεδρείο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), με σκοπό να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για τις εξελίξεις στο χώρο της πολιτικής αεροπορίας και τα κυβερνητικά σχέδια για το μέλλον της ΥΠΑ, τη νομική της μορφή, το ξεπούλημα του αεροδρομίου Σπάτων και τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις κερδοφόρων τομέων και αεροδρομίων.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασ. Αλεβιζόπουλος,με την "υψηλών τόνων" ομιλία του, κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση μεθοδεύει την τριχοτόμηση της ΥΠΑ, σε ισάριθμες ανώνυμες εταιρίες και ότι σε δεύτερη φάση στόχος της είναι να εκχωρηθούν σε ιδιώτες τα πέντε κερδοφόρα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Ηρακλείου, Κέρκυρας και Κω. Για το σχέδιο αυτό, είπε ότι υπάρχει έτοιμη μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από την αγγλική εταιρία "Ντιλόιτ Τουρς", επί υπουργίας Στεφ. Μάνου. Στη μελέτη αυτή, υπάρχουν καταγραμμένα τα περιουσιακά στοιχεία των πέντε αεροδρομίων και η εισήγηση για κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου, με την παράλληλη εισαγωγή μετοχών των αεροδρομίων στο Χρηματιστήριο ή την πώληση πακέτου μετοχών σε ιδιώτες. Για το υπό κατασκευή αεροδρόμιο Σπάτων, κατήγγειλε ότι η σύμβαση είναι "αποικιοκρατική με δυσμενείς προοπτικές για τη χώρα μας" και κατηγόρησε τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που "κάτω από τις πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης" ενέκριναν την κατασκευή του έργου. Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ επανέλαβε τις καταγγελίες που είχε διατυπώσει πρόσφατα για "σκόπιμη κατασπατάληση" των πόρων του ανταποδοτικού τέλους ("Σπατόσημο") από την κυβέρνηση και πρόσθεσε ότι σήμερα θα καταθέσει στον 26ο τακτικό ανακριτή υπόμνημα με συγκεκριμένα στοιχεία για τη "λεηλασία" των πόρων αυτών, που κατά τους υπολογισμούς του ξεπερνούν τα 200 δισ. δρχ., συν 50 δισ. δρχ. οι τόκοι, αλλά αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Τράπεζα της Ελλάδας μόνο 61 δισ. δρχ..

Καταλήγοντας ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ ζήτησε από τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε ετοιμότητα, για την "οριστική ρήξη" με τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις.

Η Σ. Ακζώτη,μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΟΣΥΠΑ και εκπρόσωπος της"Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης" (ΕΣΚ), επανέλαβε την πάγια θέση της παράταξης για ΥΠΑ ενιαία και 100% δημόσια, αποκλειστικά αρμόδια για την κατασκευή, λειτουργία κι εκμετάλλευση όλων των πολιτικών αεροδρομίων της χώρας, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου Σπάτων. Υπενθύμισε ότι η θέση αυτή ήταν ομόφωνη και τηρήθηκε μέχρι το 1995 από την ΟΣΥΠΑ, αλλά έκτοτε εγκαταλείφθηκε, με συνέπειες σήμερα ορατές σε όλους: Σχέδια για τη διάλυση της ΥΠΑ και για την ιδιωτικοποίηση πολιτικών αεροδρομίων. Ζήτησε από την πλειοψηφία του προεδρείου της Ομοσπονδίας να δεσμευτεί ότι θα παλέψει στην πράξη και όχι στα λόγια, με βάση την ομόφωνη απόφαση της ΟΣΥΠΑ για ενιαία και 100% δημόσια ΥΠΑ και πρόσθεσε ότι η ΕΣΚ προς αυτή την κατεύθυνση θα δώσει όλες της τις δυνάμεις, σταθερά και αταλάντευτα.

Η Σ. Ακζώτη κάλεσε τους εργαζόμενους να αντισταθούν στα σχέδια της κυβέρνησης για τη διάλυση της ΥΠΑ και όλοι μαζί να υπερασπίσουν δυναμικά τον ενιαίο και δημόσιο χαρακτήρα της Υπηρεσίας και όλων των αεροδρομίων, αλλά και το εθνικό και προσωπικό τους συμφέρον. Καταλήγοντας, επισήμανε ότι ακόμα και η υπόθεση "Σπάτα" είναι ανατρέψιμη, αρκεί να διεκδικηθεί δυναμικά και ενωτικά από τους εργαζόμενους της ΥΠΑ, μέσα από τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου κατά των ιδιωτικοποιήσεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ