Πέμπτη 17 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
"Εγνατιόσημο" για την προσέλκυση... ιδιωτών!

Την ίδια στιγμή που η απορροφητικότητα στην κατασκευή του έργου δεν ξεπερνά το 10%, η κυβέρνηση ετοιμάζεται για δραστική αύξηση της τιμής των διοδίων (25% το χρόνο), με πρόσχημα την έλλειψη πόρων για 140 χιλιόμετρα του οδικού αυτού άξονα

Ενώ η κατασκευή της Εγνατίας Οδού προχωρεί με ρυθμούς πιο χαμηλούς κι από αυτούς της χελώνας, η κυβέρνηση ετοιμάζεται για την επιβολή νέας δραστικής αύξησης στην τιμή των διοδίων, για να μπορέσει να προσελκύσει ιδιώτες εργολάβους να κατασκευάσουν τμήματα συνολικού μήκους 140 χιλιομέτρων του οδικού αυτού άξονα, για τα οποία δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Δηλαδή, για άλλη μια φορά οι πολίτες θα κληθούν να καλύψουν την τεράστια "μαύρη τρύπα" που υπάρχει στο έργο αυτό, με το γνωστό ήδη "Εγνατιόσημο", το οποίο θα διατεθεί στους ιδιώτες!

Αυτά προκύπτουν από συνέντευξη Τύπου που έδωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο υπουργός, για το έργο έχουν εξασφαλιστεί από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους 430 δισ. δρχ. για το διάστημα 1994 - 2000, από τα οποία, όμως, μέχρι τώρα έχουν απορροφηθεί μόνο τα 42-45 δισ. δρχ. Δηλαδή, η απορροφητικότητα στο έργο μόλις, που φτάνει το 10%. Ετσι, παρά τις χτεσινές διαβεβαιώσεις του υπουργού ότι το 1997 θα απορροφηθούν άλλα 55 δισ. δρχ. και άλλα 120 δισ. το 1998, κρίνεται ως εξαιρετικά αμφίβολο να μη χαθούν τελικά τεράστια κονδύλια από το έργο.

Παρ' όλα αυτά, την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προωθεί νέα αύξηση της τιμής των διοδίων, με πρόσχημα την κατασκευή των 140 χιλιομέτρων της Εγνατίας για τα οποία δεν έχουν εξασφαλιστεί πόροι, οι οποίοι υπολογίζονται γύρω στα 250 με 300 δισ. δρχ. Τα χρήματα αυτά αποτελούν το περίφημο "Εγνατιόσημο" το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως δέλεαρ για τους ιδιώτες εργολάβους να κατασκευάσουν, με το ληστρικό σύστημα της συγχρηματοδότησης, τα τμήματα αυτά της Εγνατίας, ενώ επιπρόσθετα η κυβέρνηση αναζητά για τον ίδιο λόγο και νέο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, επωφελούμενη από το γεγονός ότι πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ενωση απέρριψε τη χρηματοδότηση της "Παραεγνατίας".

Ηδη, με πρόσχημα το "Εγνατιόσημο" επιβλήθηκε πέρσι τον Αύγουστο αύξηση των διοδίων κατά 27% περίπου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πιο πιθανό σενάριο που μελετά τώρα η κυβέρνηση είναι η αύξηση της τιμής των διοδίων κατά 25% το χρόνο για τα 4 επόμενα χρόνια. Με τον τρόπο αυτό υπολογίζεται ότι τα διόδια το 2000 θα έχουν υπερδιπλασιαστεί (των 500 δρχ. θα ξεπεράσουν τις 1.200 δρχ. ).

Ο Κ. Λαλιώτης παραδέχτηκε σε άλλο σημείο ότι οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου οφείλονται στις ανεπαρκείς ή και ανύπαρκτες περιβαλλοντικές ή γεωλογικές μελέτες, οι οποίες, όπως υποστήριξε, τώρα έχουν ολοκληρωθεί κατά 85%. Λόγω της ανυπαρξίας των μελετών αυτών για ορισμένα τμήματα του οδικού άξονα (αρχαιολογικός χώρος Δωδώνης, ζώνη της αρκούδας στην Πίνδο, πέρασμα του Νέστου, πηγές Λευκόπετρας Βέροιας κ. ά), χρειάστηκε να γίνει αλλαγή της χάραξης, ύστερα από παρεμβάσεις οικολογικών και άλλων οργανώσεων, ώστε να προστατευτούν αρχαιολογικά μνημεία και τόποι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

Ν. Π.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προχωρά με αυτοχρηματοδότηση και τσουχτερά διόδια (2000-08-01 00:00:00.0)
Καρκινοβατεί και η Εγνατία (1999-03-11 00:00:00.0)
Από σήμερα το χαράτσι στα διόδια (1996-08-10 00:00:00.0)
Νέος σταθμός διοδίων... (1996-04-02 00:00:00.0)
Εξαπλασιασμό διοδίων και ιδιωτικοποιήσεις (1996-03-06 00:00:00.0)
Τζάμπα... αυτοχρηματοδότηση επιδιώκει η "Χόχτιφ" (1996-01-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ