Τετάρτη 7 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ
Σφίγγουν το ζωνάρι για άλλα δύο χρόνια!

Η πλειοψηφία της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών συμφώνησε χτες σε 2ετή σύμβαση λιτότητας και ανέστειλε τις αποφασισμένες κινητοποιήσεις. Ριζικά αντίθετη η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση

Σε άλλα δύο χρόνια σκληρής λιτότητας καταδικάζει τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, που χτες συμφώνησε με τη διοίκηση του Οργανισμού στην υπογραφή 2ετούς Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και στο "παραπέντε" ανέστειλε τις προγραμματισμένες 4ωρες στάσεις εργασίας 12-4 μ.μ., που είχε εξαγγείλει μέχρι την Παρασκευή.

Η πρόταση της διοίκησης του ΟΣΕ, που αποδέχτηκε η πλειοψηφία της ΠΟΣ, προβλέπει αυξήσεις κατά μέσο όρο 8,5% για το 1997 και το 1998. Οι εκπρόσωποι της Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΔΕΣΚ - υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) εξέφρασαν τη ριζική τους διαφωνία με την υπογραφή αυτής της συμφωνίας λιτότητας, καταψήφισαν την πρόταση για αναστολή των κινητοποιήσεων και αποχώρησαν από τη συνεδρίαση της ΠΟΣ.

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αντιπρόεδρος της ΠΟΣ και εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ, καταγγέλλει ότι για μια ακόμα φορά και μάλιστα στην πιο κρίσιμη στιγμή, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ υπονόμευσαν τις αγωνιστικές διαθέσεις των σιδηροδρομικών, οι οποίοι έδωσαν δυναμικό "παρών" στην πανσιδηροδρομική 24ωρη απεργία στις 15 Απρίλη 1997. Οι ηγεσίες αυτές - προσθέτει - ξέχασαν τους πύρινους λόγους που εκφωνούσαν στις περιοδείες και τις συγκεντρώσεις για αντίσταση στην αντεργατική πολιτική κυβέρνησης και διοίκησης του ΟΣΕ, και υπακούοντας, προφανώς, στις φωνές των "κυρίων τους" μάζεψαν τις αγωνιστικές κορόνες.

Σημειώνεται ότι η πλειοψηφία της ΠΟΣ, από την καταγγελία της ΣΣΕ στις 23 Γενάρη 1997, ήταν ήδη αρνητική στη διαμόρφωση μιας δυναμικής, σύμφωνα με τις διαθέσεις των σιδηροδρομικών, ενώ παράλληλα είχε αρνηθεί να προσδιορίσει τι αύξηση θα διεκδικούσε για το 1997. Επίσης, με τη στάση της και την αδράνειά της, στην ουσία υπονόμευσε την επιτυχία της 24ωρης πανσιδηροδρομικής απεργίας στις 15 Απρίλη και απέρριψε την πρόταση της ΔΕΣΚ για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με 48ωρη απεργία στις 21 και 22 Απρίλη 1997. Είναι πασίδηλο, δηλαδή, ότι η πλειοψηφία της ΠΟΣ έδωσε το δικαίωμα στη διοίκηση του ΟΣΕ να εμπαίζει τον κλάδο, ρίχνοντας κάθε φορά στο τραπέζι από ένα "ξεροκόμματο", υποτιμώντας τους σιδηροδρομικούς και τις οικογένειές τους.

"Με την υπογραφή της 2ετούς ΣΣΕ οι δυνάμεις της συναίνεσης και του συμβιβασμού αφήνουν συνειδητά ελεύθερο το πεδίο στη διοίκηση του ΟΣΕ να υλοποιήσει χωρίς εμπόδια τους στόχους της νέας οικονομικής συμφωνίας με το Δημόσιο, που αφορά την ίδια την ύπαρξη των ελληνικών σιδηροδρόμων", υπογραμμίζει ο Σωτ. Ραυτόπουλος και καταλήγει: "Οι μεθοδεύσεις αυτές θα πέσουν στο κενό. Οι εργαζόμενοι θα βρουν τη δύναμη και μέσα από πρωτοβουλίες και δοκιμασμένους τρόπους οργάνωσης θα ξεπεράσουν στην πράξη τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και θ' αλλάξουν τους συσχετισμούς. Τα στελέχη της ΔΕΣΚ καλούν τους σιδηροδρομικούς να συσπειρωθούν στη βάση του αγώνα, για να προστατεύσουν το βιοτικό τους επίπεδο, να διατηρήσουν και να διευρύνουν τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και πρωτίστως, να ανατρέψουν τις μεθοδεύσεις ξεπουλήματος του ΟΣΕ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ