Πέμπτη 8 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
"Δέσμη μέτρων" για τα μάτια του κόσμου

Η ψυχρολουσία των τελευταίων ημερών, με τα πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα, ξύπνησε από το λήθαργο ένα από τα συναρμόδια υπουργεία σε θέματα οδικής ασφάλειας, το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Η ηγεσία του υπουργείου εξήγγειλε χτες μια ακόμα "δέσμη μέτρων", με την προσδοκία ότι έτσι θ' αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη μάστιγα των τροχαίων στην Ελλάδα, που έχει το θλιβερό... προνόμιο σ' όλη την Ευρώπη να κατέχει την πρώτη θέση στα θανατηφόρα τροχαία, με μέσο όρο επτά νεκρούς τη μέρα!

Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν χτες, όπως ειπώθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, στηρίζονται στο πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής και αφορούν: Τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και την ίδρυση Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας. Τη μηχανοργάνωση των ΚΤΕΟ και την πιλοτική λειτουργία πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. Την έκδοση βιβλίου για τη θεωρητική εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών από τις αρχές του 1998, καθώς και τον καθορισμό ελαχίστων ορίων πρακτικής εξάσκησης και θεωρητικής εκπαίδευσής τους. Την εισαγωγή στα σχολεία μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής και άλλα επιμέρους μέτρα, που έχουν εξαγγελθεί και στο παρελθόν, αλλά δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.

Οσον αφορά τους απαιτούμενους πόρους για τη λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, εκτός των άλλων, προβλέπεται και η θέσπιση ειδικού τέλους είτε μέσω των τελών κυκλοφορίας είτε μέσω των ασφαλίστρων των αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η νέα "δέσμη μέτρων" - έχουν εξαγγελθεί και άλλες στο παρελθόν - κρίνεται αποσπασματική και ανεπαρκής, αφού δεν αντιμετωπίζει επί της ουσίας το τόσο σοβαρό αυτό πρόβλημα, που είναι πολυσύνθετο και απαιτεί ριζικές αλλαγές, αλλά και τη λήψη ουσιαστικών μέτρων σε όλα τα επίπεδα: Από την κυκλοφοριακή αγωγή ακόμα και στην προσχολική ηλικία, μέχρι και τη νοοτροπία των οδηγών, από την εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών, αλλά και των εκπαιδευτών, μέχρι τη χορήγηση των διπλωμάτων οδήγησης, από τη διάβρωση των αρμόδιων υπηρεσιών ακόμα και στον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, μέχρι τους προληπτικούς ελέγχους της τροχαίας κλπ. Πρωτίστως, όμως, απαιτείται ασφαλές οδικό δίκτυο με σωστή σήμανση, που ως γνωστό η Ελλάδα στον τομέα αυτό είναι πολύ πίσω έναντι των άλλων χωρών της Ευρώπης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών παραδέχτηκε ότι υπάρχουν κυκλώματα που εκδίδουν πλαστά διπλώματα οδήγησης, ανέφερε περιστατικά χρηματισμού υπαλλήλων και πρόσθεσε ότι από το 1980 μέχρι σήμερα απολύθηκαν 20 υπάλληλοι, αλλά οι 17 επαναπροσλήφθηκαν, μετά την απαλλαγή τους από το δικαστήριο, στο οποίο προσέφυγαν. Οσον αφορά τα φαινόμενα σήψης και διαφθοράς σε υπηρεσίες του υπουργείου, η ηγεσία του υπουργείου τα απέδωσε στην "παλαιοκομματική συμπεριφορά υπαλλήλων και στην αδράνεια της κοινωνίας", αλλά σήκωσε τα χέρια ψηλά για την πάταξη αυτών των φαινομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ