Πέμπτη 22 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τους έφυγε ο καταπέλτης!

Παραλίγο νέα ναυτική τραγωδία έξω από το λιμάνι του Πειραιά

Ενα ναυάγιο, που θα μπορούσε να βάψει στα μαύρα εκατοντάδες οικογένειες, αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, μόνο και μόνο γιατί το πλοίο βρισκόταν σε απόσταση 2 μιλίων από το λιμάνι του Πειραιά και δεν ήταν φορτωμένο. Το επιβατικό ΜΙΑΟΥΛΗΣ (φέρι μποτ) έμεινε ξαφνικά με ανοιχτή την πλώρη του στα κύματα, όταν έπεσε ο καταπέλτης του (η πόρτα βάρους 15 τόνων που σφραγίζει την πλώρη του), ενώ έπλεε στη ράδα του λιμανιού. Αν το πλοίο ήταν φορτωμένο και είχε προλάβει να ανοιχτεί στη θάλασσα, ίσως τώρα να θρηνούσαμε τους νεκρούς ενός ναυαγίου ανάλογου με αυτό του ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ και του ΕΣΘΟΝΙΑ.

Ο τρόπος που έπεσε ο καταπέλτης στη θάλασσα και οι σε βαθμό ανοιχτής πρόκλησης προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να συγκαλυφτούν οι πραγματικές αιτίες του παραλίγο ναυαγίου, μαρτυρούν πως ο εναγκαλισμός υπηρεσιών, όπως η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων (ΕΕΠ) με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, συνιστά πλέον έναν πρώτου βαθμού δημόσιο κίνδυνο, για τον οποίο η παρέμβαση εισαγγελέα είναι από τα πλέον ελάχιστα που πρέπει να συμβούν.

Το υπουργείο Ναυτιλίας διά του υπουργού Κ. Σφυρίου απέδωσε την πτώση του καταπέλτη γενικώς σε "κατασκευαστικό σφάλμα", γιατί έτσι εκτίμησε ο τεχνικός της ΕΕΠ κ. Κρασιανάκης! Και έκανε ο υπουργός μια τέτοια ανακοίνωση για να αιτιολογήσει το πώς είναι δυνατόν να πέφτει ο καταπέλτης ενός πλοίου που κατασκευάστηκε μόλις το 1994! Ο υπουργός κάλυψε πλήρως τους υπεύθυνους της ΕΕΠ, λέγοντας ότι δεν ήταν προβλέψιμο το πρόβλημα. Κι όμως αν ο υπουργός έμπαινε στον κόπο να ρωτήσει ένα ναυτικό δύο ημερών - ναι, δύο ημερών - θα μάθαινε πως ο καταπέλτης του πλοίου διαθέτει τρία επίπεδα ασφαλείας. Ενα στο φρένο που υπάρχει στο βίντσι που σηκώνει τον καταπέλτη. Δεύτερο στις χοντρές αλυσίδες που κρατούν τον καταπέλτη έξω από το νερό, ακόμα κι όταν σπάσουν τα συρματόσχοινα, τρίτο στους πίρους που μπαίνουν για πρόσθετη ασφάλεια στη διάρκεια του ταξιδιού. Το γεγονός και μόνο ότι και τα τρία ασφαλιστικά σημεία βγήκαν άχρηστα στο πρώτο κύμα, δηλώνει απλώς ότι στο πλοίο δεν έπρεπε καν να έχει δοθεί πιστοποιητικό αξιοπλοϊας. Ο εισαγγελέας, που τυχόν θα ασχοληθεί με την περίπτωση, ας καλέσει και κάποιο ναυπηγό...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ