Σάββατο 24 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
"Αέρας κοπανιστός" η... προσφορά Καρρά!

Στα χνάρια του Περατικού, ο Ι. Καρράς θέλει τα ναυπηγεία χωρίς να πληρώσει ουσιαστικά ούτε δραχμή! Παραπέμπει για... εγγυήσεις και προκαταβολή σε αμερικανική εταιρία μεταφορών, ενώ το μόνο σίγουρο που υπόσχεται είναι εκατοντάδες απολύσεις!

Στημένο παιχνίδι, με τη συμμετοχή κυβερνητικών στελεχών, "μυρίζει" η μια και μοναδική προσφορά που κατατέθηκε από τον Ι. Καρρά για την εξαγορά του δεύτερου μεγάλου ναυπηγείου της χώρας, των Ναυπηγείων Ελευσίνας.Μια προσφορά που, το λιγότερο, παραπέμπει σε "αέρα κοπανιστό". Στο "παιχνίδι" επιδιώκει ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας να εντάξει και τους εργαζόμενους, χρησιμοποιώντας τους σαν εκβιαστικό "ατού".

Ο Ι. Καρράς ζητά να πάρει τα ναυπηγεία χωρίς ουσιαστικά να πληρώσει ούτε μια δραχμή σαν προκαταβολή.Το "δέλεαρ" είναι μια υποτιθέμενη συμφωνία με μια αμερικάνικη εταιρία μεταφορών την EUROFIRST SHIPPING S.A., συμφερόντων Ronald Sexton για την κατασκευή 12 δεξαμενόπλοιων, αξίας 129 δισ. δρχ. Αφού, λοιπόν, γίνει το συμβόλαιο για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων, τότε - όπως ισχυρίζεται - ...θα υπογράψει τη συμφωνία με την αμερικάνικη εταιρία και αφού υπογραφεί και αυτή, μετά από πέντε μέρες, μια άλλη χρηματοοικονομική εταιρία θα καταβάλλει το ποσό των 3,4 δισ. δρχ. που θα είναι η υποτιθέμενη προκαταβολή για την εξαγορά των ναυπηγείων..! Εκτός από την ανύπαρκτη προκαταβολή, το υπόλοιπο τίμημα... θα καταβληθεί σε 13 ισόποσες ετήσιες δόσεις που... θα ξεκινούν από το 1999! Κάτι δηλαδή σαν τις δόσεις Περατικού που ακόμα τις "ψάχνουν". Αλλωστε και ο ίδιος παραδέχεται πως όλα τελούν υπό την προϋπόθεση ότι θα υπογραφεί τελικά η συμφωνία για τα 12 πλοία.

Το συνολικό τίμημα - σύμφωνα με την "προσφορά" - θα είναι 15 δισ. δραχμές. Ομως, στον εν λόγω επιχειρηματία αντιστοιχεί το ποσό των 12 δισ. δραχμών, μιας και όπως λέει το 20% των μετοχών θα το κρατήσει η πωλήτρια τράπεζα, η Εμπορική.Κάνει λόγο για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος ύψους 11,5 δισ. δραχμών. Πρόκειται για το πρόγραμμα που είχε καταθέσει ο Περατικός και το οποίο στο μεγαλύτερο μέρος του θα χρηματοδοτηθεί από το κράτος. Επίσης χαρακτηρίζει την προσφορά σαν "υψίστης εθνικής σημασίας", γιατί θα εξασφαλιστεί - όπως ισχυρίζεται - η κατασκευή πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού!

Παράλληλα προδιαγράφονται 458 ομαδικές απολύσεις εργαζομένων σε πρώτη φάση τουλάχιστον!Στην προσφορά υπάρχει "δέσμευση" για τη διατήρηση 1.200 θέσεων εργασίας, με την προϋπόθεση ότι θα αλλάξει ο προσανατολισμός των ναυπηγείων σε κατασκευαστικό κυρίως, διαφορετικά οι θέσεις εργασίας μειώνονται στις 800 - 900! Αλλά και γι' αυτούς που θα απομείνουν "σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία και τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα συνταχθεί διαρκές πρόγραμμα επιμόρφωσης"! Με λίγα λόγια το κράτος θα αναλάβει να χρηματοδοτεί τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Προσφέροντας το "δόλωμα" των μετοχών που θα δοθούν δωρεάν σε συνεταιρισμό των εργαζομένων, κατά τα πρότυπα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και της συμμετοχής της κρατικής τράπεζας στο μετοχικό κεφάλαιο - όπως αναφέρεται στην "προσφορά" - ο εν λόγω επιχειρηματίας επιδιώκει τη "συναίνεση" των εργαζομένων, ώστε να υπάρξει και απ' αυτή την πλευρά πίεση για αποδοχή της προσφοράς. Αλλωστε σε αυτό συνηγορεί και το ότι ο Ι. Καρράς έστειλε χτες την προσφορά στο σωματείο εργαζομένων.

Πολλά είναι τα ερωτηματικά που δημιουργούνται για την περιβόητη αυτή προσφορά. Οπως, πώς γίνεται να συμμετέχει κατά το 20% η κρατική τράπεζα; Εχουν προηγηθεί σχετικές δεσμεύσεις; Γιατί εδώ και 13 μέρες που έχει ανοιχτεί η μια και μοναδική προσφορά (ζήτημα που από μόνο του θέτει υπό αμφισβήτηση τον διαγωνισμό) δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά ούτε έχει γίνει μέχρι τώρα αξιολόγησή της; Εχουν δοθεί περιθώρια αποδοχής της προσφοράς και γι' αυτό και ο Ι. Καρράς προσπαθεί να πιέσει μέσω των εργαζομένων;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ