Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γερ. Αραβανή, με αφορμή το πρόσφατο ναυάγιο του πλοίου "Σιν Φέιθ"
"Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση. Αυτή η απέραντη κρεατομηχανή, που είναι σήμερα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος", τόνισε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής,αναπτύσσοντας επίκαιρη ερώτηση του Κόμματος, με αφορμή το πρόσφατο ναυάγιο μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν του 23χρονου πλοίου "Σιν Φέιθ", που παρέσυρε μαζί του δεκαοχτώ ναυτικούς, εκ των οποίων εφτά Ελληνες. Ο Γερ. Αραβανής επισήμανε ότι είναι χαρακτηριστικό πως τα τελευταία 15 χρόνια έχουν συμβεί 52 ναυάγια σε πλοία ελληνικών συμφερόντων με 563 πνιγμένους ναυτικούς, εκ των οποίων 239 ήταν Ελληνες, ενώ τα ατυχήματα δεν καταγράφονται καν.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Κ. Σφυρίου,είπε ότι το πρόσφατο ναυάγιο έγινε σε πλοίο με ξένη σημαία, στο οποίο οι ελληνικές αρχές δεν είχαν δικαίωμα ελέγχου. Ακολούθως, προσπαθώντας να μειώσει τις εντυπώσεις, υποστήριξε ότι από τα καταγραμμένα ναυάγια ελληνόκτητων πλοίων πολύ μικρός αριθμός έφερε την ελληνική σημαία και έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα θεωρούνται διεθνώς οι αυστηρότεροι. Κάτι που δεν είχαν καν διανοηθεί να υπαινιχθούν έστω οι μέχρι σήμερα προκάτοχοί του υπουργοί.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, προσγειώνοντας τον υπουργό στην πραγματικότητα, αφού επισήμανε ότι τα υπό ελληνική σημαία πλοία ήδη έχουν μέση ηλικία 23 χρόνων που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, τόνισε ότι με βάση διεθνή σύμβαση μπορούν να γίνονται έλεγχοι και στα πλοία που φέρουν ξένη σημαία όταν πιάνουν ελληνικό λιμάνι.