Πέμπτη 7 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΣΙΣΜΑΝΙΔΗΣ

Ζητήματα κλειδιά

Αυτομόρφωση. Η αντίληψη της καθαρής γνώσης και μόρφωσης είναι σε τελευταία ανάλυση μια πολιτική αντίληψη για τη μόρφωση, είναι η αντίληψη που προσπαθεί η άρχουσα τάξη να δημιουργήσει γι' αυτήν προς όφελός της. Η επίμονη προσπάθεια να χωριστούν οι αξίες που ρυθμίζουν τη ζωή από τη γνώση, η επιστήμη από την ίδια τη ζωή, είναι γνώρισμα και επιδίωξη μόνιμα της κυρίαρχης τάξης σ' όλες τις ταξικές κοινωνίες.

Για την ταξική πάλη.Η επιλογή μορφών πάλης είναι επίσης ένα κρίσιμο ζήτημα για την προώθηση των στόχων του Κόμματος. Ο μαρξισμός - λενινισμός απαιτεί από εμάς τους κομμουνιστές να μελετάμε προσεκτικά τη διεξαγόμενη μαζική ταξική πάλη, που με την ανάπτυξη του κινήματος, με το ανέβασμα της συνειδητότητας των μαζών και ειδικά των εργαζομένων και αγροτών, σκοπός του Κόμματος πρέπει να είναι η σύσφιξη των σχέσεων και συντροφικής φιλίας των εργατών με τους αγρότες και από κοινού με αγώνες για μια καλύτερη ζωή. Από αυτή την άποψη ο μαρξισμός - λενινισμός διδάσκεται από την πρακτική των μαζών για τις μορφές πάλης και τέτοιες υπάρχουν πολλές. Μόνο το Κόμμα μας, το ΚΚΕ δίνει πλήρη και σαφή πολιτική ταξική εξήγηση των αιτιών και των συνεπειών, επομένως και το δρόμο αντιμετώπισης της οικονομικής πάλης των εργαζομένων.

"Ριζοσπάστης".Ο ρόλος του "Ριζοσπάστη" από τη φύση του και την αποστολή του ως καθοδηγητικό όργανο του ΚΚΕ, είναι ο συλλογικός οργανωτής, προπαγανδιστής και διαφωτιστής του Κόμματος, είναι από τα ισχυρότερα όπλα που διαθέτει το Κόμμα.

Η εξόρμηση της Κυριακής είναι ένα από τα βασικά προβλήματα που πολύ σωστά αντιμετωπίζει το Κόμμα. Αν καταφέρουμε εμείς οι κομμουνιστές και ο κάθε κομμουνιστής και δραστήριο μέλος και οπαδός του Κόμματος, να δουλέψουμε συλλογικά και καθημερινά στη διακίνηση του "Ριζοσπάστη" τότε η κυκλοφορία του θα ανέβει πολύ πιο πάνω.

Στη δουλιά με το "Ριζοσπάστη" σημαίνει συζητώ - διαφωτίζω πάνω στα επίκαιρα προβλήματα, προπαγανδίζω ταυτόχρονα την ανάγκη ενός ισχυρού ΚΚΕ μέσα και έξω από τη Βουλή. Οργανώνω την ταξική πάλη για τούτα ή εκείνα τα προβλήματα στο σωματείο, στο γραφείο, στο γιαπί.

Για την παιδεία, για μια πραγματική αλλαγή στο σχολείο και τον τόπο.Το ερώτημα που μπαίνει στην πραγματικότητα και πρέπει να απασχολεί, είναι ποια πολιτική έχει το κάθε κόμμα, τι προτείνει σήμερα για το σχολείο και την παιδεία και γενικά για τον τόπο. Η απαίτηση, λοιπόν, που εκφράζεται είναι να μείνει η πολιτική έξω από τα σχολεία, όχι όμως η πολιτική της άρχουσας τάξης, αλλά η πολιτική εκείνη που ανταποκρίνεται στα λαϊκά συμφέροντα, στους στόχους και τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων που θα απαλλάσσονται από τα δυσβάσταχτα δίδακτρα.

Γι' αυτό αναπόσπαστη πλευρά της δράσης των κομμουνιστών δασκάλων, καθηγητών, είναι στα σχολεία να έρχονται σε άμεση επαφή με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Οι καθηγητές στα Γυμνάσια, Λύκεια, ΤΕΙ, Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν άμεση φιλική σχέση με τους φοιτητές, για να ξεσκεπάζουν από κοινού τα δημαγωγικά σχέδια της άρχουσας τάξης και τους στόχους που υπηρετούν.

Οσοι προπαγανδίζουν την άποψη ότι η πολιτική γενικά πρέπει να μείνει έξω από τα σχολεία, κάνουν πως ξεχνούν ότι στην κοινωνία που ζούμε και που έχει ταξικό χαρακτήρα, τα κόμματα είναι μια αντικειμενική πραγματικότητα. Εκφράζουν τα διαφορετικά ή ιδιαίτερα συμφέροντα των τάξεων και των κοινωνικών στρωμάτων. Είναι φυσικό να είναι φορείς της ιδεολογικής πάλης. Ετσι είναι φυσικό στα πλαίσια της συνολικής πάλης που διεξάγουν, της πολιτικής που προωθεί το κάθε κόμμα για την παιδεία και τον τόπο συνολικά, να έχει συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις για το ζήτημα της εκπαίδευσης και του σχολείου.

Το Κόμμα μας, το ΚΚΕ πάντοτε υποστήριζε και υποστηρίζει τους αγώνες των νηπιαγωγών, δασκάλων, καθηγητών. Σχετικά με το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου, τα άλλα κόμματα θέλουν να καταργηθεί και να γίνει "μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δώσετε".

Το ΚΚΕ μαζί με τους κομμουνιστές δασκάλους, καθηγητές, πρυτάνεις καλεί όλους τους φορείς σε αγώνα ενίσχυσης στο χώρο της παιδείας, με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, τους φοιτητές σε μια μαζική αντίσταση και τη λύση των προβλημάτων της παιδείας. Η καλύτερη απάντηση σ' όλες αυτές τις μεθοδεύσεις είναι η ένταση της προβολής και η συσπείρωση των προοδευτικών δυνάμεων γύρω από τους στόχους και την πολιτική της πραγματικής αλλαγής για το σχολείο και το τόπο μας.

Σύνδεση της πολιτικής και οργανωτικής δουλιάς.Πρόκειται για βασική αρχή στην καθοδήγηση δουλιάς των Νηπιαγωγών, Δασκάλων, καθηγητών, Πανεπιστημιακών Δασκάλων. Η ουσία βρίσκεται στο ότι πάντα ακόμα και σε κάθε ξεχωριστό καθήκον πρέπει να γίνεται και να κατανοείται η πολιτική του ουσία, επομένως η αναγκαιότητά του και κυρίως η σύνδεσή του με τη γενική πολιτική του Κόμματος και φυσιογνωμία του Κόμματος για να ξέρουν τα μέλη των ΚΟ των εκπαιδευτικών σε ποια κατεύθυνση θα δουλέψουν.

Προϋπόθεση βέβαια απαραίτητη είναι η γνώση των αποφάσεων του 14ου Συνεδρίου, για να πάμε στο 15ο Συνέδριο πιο μελετημένοι, με ξεκάθαρες πλέον θέσεις. Αν δεν εξασφαλιστεί αυτή η σύνδεση οδηγούμαστε πλέον στην καθηκοντολογία, στον πρακτικισμό, στη μη αποτελεσματική δουλιά και στην παραπέρα κούραση, στην απογοήτευση και στην αδράνεια.

Παλιότερα, στα χρόνια της μεγαλύτερης τρομοκρατίας, οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι Αλέξανδρος Σβώλος, Νίκος Βέης κ. ά. όταν έρχονταν στα γραφεία του Κόμματος τους ακολουθούσαν ένα σωρό φοιτητές. Θέλω να πω ότι υπήρχε μια στενή σχέση μεταξύ δασκάλων και φοιτητών.

Αυτό που συμβαίνει σήμερα, είναι ότι οι σχέσεις δασκάλων και μαθητών μέσης εκπαίδευσης είναι τελείως στατικές. Χρειάζεται να γίνουν φίλοι οι δάσκαλοι με τος μαθητές μέσης εκπαίδευσης και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι με τους φοιτητές. Μόνο κατά αυτό τον τρόπο θα μπορέσει το Κόμμα να προσελκύσει τους μαθητές και φοιτητές.

ΦΩΤΗΣ ΣΙΣΜΑΝΙΔΗΣ

Αντιστασιακός


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ