Παρασκευή 8 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγκαταλείπεται η κατασκευή μικρών αεροδρομίων

Οπως ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, η κυβέρνηση αποφάσισε να "παγώσει" την εκτέλεση μικρών έργων, που έχει ανάγκη η περιφέρεια, για να προχωρήσει η εκτέλεση μεγάλων, που εξυπηρετούν τις πολυεθνικές

Στο "βωμό" των πολυεθνικών, που θέλουν τη μετατροπή της χώρας μας σε διαμετακομιστικό κέντρο, θυσιάζεται η ανάπτυξη της περιφέρειας, η οποία θα προερχόταν και μέσα από τη δημιουργία μικρών έργων ζωτικής σημασίας. Μέρος αυτών των έργων είναι και τα μικρά αεροδρόμια, η κατασκευή των οποίων εγκαταλείπεται από την κυβέρνηση, με το επιχείρημα ότι... πρέπει να εξοικονομηθούν κονδύλια για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και του αεροδρομίου των Σπάτων! Τα παραπάνω προκύπτουν από τις δηλώσεις που έκανε χτες ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτας και ο γενικός γραμματέας ιδιωτικών επενδύσεων του υπουργείου Η. Πλασκοβίτης,μετά το τέλος σύσκεψης, που έγινε στο υπουργείο, με θέμα τη βελτίωση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων, τα οποία δικαιούται η Ελλάδα για τη χρηματοδότηση έργων, τα οποία έχουν ενταχθεί στο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Στην ουσία, δηλαδή, εγκαταλείπεται η εκτέλεση έργων εθνικής σημασίας, τα οποία θα βελτίωναν τη ζωή των κατοίκων της χώρας, για να γίνουν έργα που θα εξυπηρετούν καλύτερα τις πολυεθνικές!

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ανακοίνωσε ότι για μια σειρά έργων πρώτης προτεραιότητας, όπως είναι τα έργα στον άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), καθώς επίσης και σιδηροδρομικά έργα κυρίως στον άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου, απαιτούνται επιπλέον ενισχύσεις από το Ταμείο Συνοχής. Με αυτό το δεδομένο, εξήγησε, αποφασίστηκε από κοινού με το ΥΠΕΧΩΔΕ και την Ευρωπαϊκή Ενωση, η απόσυρση από το ΚΠΣ του συνόλου των αεροδρομίων, εκτός από το αεροδρόμιο των Σπάτων.

Το "αφοπλιστικό" επιχείρημα το οποίο προβάλλεται για την παραπάνω απόφαση, είναι ότι οι πόροι, οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί στα πλαίσια του τέλους αεροδρομίου (Σπατόσημο), καθώς και οι πόροι που αναμένεται να συγκεντρωθούν μέχρι το... 2000, υπερκαλύπτουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες των αεροδρομίων. Τα συγκεκριμένα ποσά, που αναμένεται να συγκεντρωθούν από το Σπατόσημο, σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις, υπερβαίνουν τα 150 δισ. δρχ. προοπτικά όμως έως το 2000, καθώς όπως τόνισε είναι ήδη... 50 δισ. δρχ. συγκεντρωμένα. Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση κρίνει ότι διασφαλίζεται η λειτουργία των αεροδρομίων και απελευθερώνονται κονδύλια από το ΚΠΣ για τα λεγόμενα πρώτης προτεραιότητας έργα.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ακριβώς γι' αυτά τα "πρώτης προτεραιότητας" έργα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει στον εξαπλασιασμό των διοδίων όπως αποκάλυψε πριν λίγες μέρες ο "Ρ", με το πρόσχημα και πάλι ότι οι χρηματοδοτήσεις κατασκευής τους δεν επαρκούν. Δηλαδή, το τίμημα που καλείται να πληρώσει γιατην κατασκευή αυτών των έργων ο ελληνικός λαός είναι διπλό: Πρώτον, θα υποστεί υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση. Δεύτερον, η περιφέρεια μπαίνει, για άλλη μια φορά, στο περιθώριο της ανάπτυξης, αφού στην ουσία παραπέμπεται στις "καλένδες" η κατασκευή έργων ζωτικής σημασίας, όπως είναι τα αεροδρόμια για τα ελληνικά νησιά. Ειδικά, σχετικά με το τελευταίο, οι διαστάσεις αυτής της περιθωριοποίησης είναι ακόμη μεγαλύτερες αν θυμηθούμε πρόσφατα περιστατικά μεταφοράς ασθενών σε νοσοκομείο της Τουρκίας, ή ακόμη και θάνατο λίγο παλαιότερα, εξαιτίας της ανεπαρκούς υποδομής των αεροδρομίων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εγκληματικές πολιτικές ευθύνες για την ανυπαρξία αντιπλημμυρικής θωράκισης (2016-09-11 00:00:00.0)
Οχι στο ξεπούλημα των αεροδρομίων (2014-02-27 00:00:00.0)
Τα μισά κοινοτικά κονδύλια ξαναγυρίζουν πίσω! (2002-11-27 00:00:00.0)
Κυβερνητικός εμπαιγμός για τα έργα (2000-10-12 00:00:00.0)
Υποσχέσεις για ενίσχυση της Παιδείας (1998-11-07 00:00:00.0)
Ακαρπη η σύσκεψη για το Σπατόσημο (1996-07-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ