Πέμπτη 4 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΑΣ
Εκστρατεία για τα οδικά ατυχήματα

Εκτιμήσεις και προτάσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, παρουσίασε χτες η αρμόδια επιτροπή της Νομαρχίας Αθηνών

Η ανθρώπινη συμπεριφορά, το αυτοκίνητο και ο δρόμος είναι οι τρεις παράγοντες, που ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, ένα σημαντικό ποσοστό (15%) των οποίων είναι θανατηφόρα. Τα θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν, στην πλειοψηφία τους, στο εθνικό δίκτυο, ενώ το 50% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται μέσα στις πόλεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Νομαρχίας Αθηνών, που παρουσιάστηκαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, η συμπεριφορά των οδηγών, αλλά και των πεζών, η υπερβολική ταχύτητα, η απροσεξία κατά την οδήγηση και η μέθη, που προσδιορίζουν τον παράγοντα άνθρωπο, ευθύνονται κατά 70% για τη δημιουργία ατυχημάτων. Σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχουν, επίσης, η άσχημη κατάσταση του αυτοκινήτου (15%) από τη μία πλευρά, και οι ελληνικοί δρόμοι (15%), από την άλλη, αφού δεν παρέχουν ικανοποιητικό επίπεδο εξυπηρέτησης και δεν εξασφαλίζουν την ασφάλεια. Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, που την έχουν φέρει στην πρώτη θέση σε θανατηφόρα ατυχήματα στην Ευρώπη, η Νομαρχία Αθηνών προτείνει κατ' αρχάς την οργάνωση εκστρατείας για την Πρόληψη των Τροχαίων Ατυχημάτων, με μέτρα που θα συμφωνηθούν από κοινού με τα συναρμόδια υπουργεία, την Τροχαία, την Α Βαθμού Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Σαν τέτοια μέτρα, η Νομαρχία Αθηνών προτείνει τη σύσταση Νομαρχιακής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, την εισαγωγή μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, την αυστηρή τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, την επιβολή αυστηρών προδιαγραφών για τις σχολές οδηγών και αυστηρών εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών, μέσα σε κίνηση. Επίσης, προτείνει να απομακρυνθούν όσες διαφημιστικές πινακίδες βρίσκονται σε σημεία που δημιουργούν πρόβλημα στην οδήγηση, καθώς και όποιο άλλο εμπόδιο στην οδήγηση, όπως οι κάδοι απορριμμάτων, που βρίσκονται στις γωνίες, να φωτιστούν περισσότεροι οι δρόμοι διπλής κατεύθυνσης, να μονοδρομηθούν οι δρόμοι μεγάλης κίνησης και να καταργηθούν τα "σαμαράκια", που δεν κατασκευάζονται με τις υπάρχουσες προδιαγραφές, ενώ κατασκευάζονται χωρίς προειδοποιητική σηματοδότηση.

Ακόμη, στις προτάσεις της Νομαρχίας Αθηνών περιλαμβάνεται η σηματοδότηση των επικίνδυνων για την οδήγηση σημείων, η λήψη μέτρων, ώστε να αποθαρρυνθεί η χρήση του ΙΧ και του ταξί, με διέξοδο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και η εφαρμογή των ποινών που προβλέπονται για το χαμηλότερο όριο ταχύτητας. Τέλος, προτείνει την προβολή ειδικών διαφημιστικών μηνυμάτων, γραμμένων από ειδικούς ψυχολόγους, για το αλκοόλ, τις ζώνες ασφαλείας, το κράνος, την ταχύτητα και την ταυτόχρονη προσπάθεια για ειδική τιμολόγηση.

Υπολειτουργούν οι εγκαταστάσεις ΚΤΕΟ

Η Νομαρχία προσανατολίζεται, επίσης, στη δημιουργία πολλών και ελαφριών εγκαταστάσεων ΚΤΕΟ, καθώς σήμερα λειτουργούν μόνο δύο από τις εννιά που προβλέπει το υπουργείο Μεταφορών, οι οποίες, μάλιστα, συχνά γίνονται στόχος διαρρήξεων και δολιοφθοράς από κυκλώματα έκδοσης πλαστών διπλωμάτων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξευρεθούν οι κατάλληλοι ελεύθεροι χώροι, που θα εξασφαλίζουν τη μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, σε αντάλλαγμα ακόμα και του οικοπέδου που στεγάζονται σήμερα οι εγκαταστάσεις ΚΤΕΟ Χολαργού. Επίσης η Νομαρχία κάνει λόγο για ανάγκη εξυγίανσης και διασφάλισης αντικειμενικών διαδικασιών λειτουργίας των Υπηρεσιών Ελέγχου Καυσαερίων, με την ταυτόχρονη λειτουργία των Μεικτών Κινητών Συνεργείων Ελέγχου, που σήμερα υπολειτουργούν, λόγω έλλειψης οδηγών.

Τέλος, καταγγέλθηκε ότι λειτουργούν κυκλώματα διαμεσολαβητών στο σύστημα συναλλαγής των πολιτών με τις υπηρεσίες Μεταφορών - Επικοινωνιών (για το σύστημα διεξαγωγής εξετάσεων σημάτων - πορείας για απόκτηση διπλώματος, για επαγγελματικά πτυχία και άλλα).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ