Παρασκευή 3 Μάη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Την ιδιωτικοποίηση ενισχύει το νομοσχέδιο
Αποδυναμώνεται ο δημόσιος χαραχτήρας της παιδείας, υπογράμμισε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής

"Το νομοσχέδιο κινείται στην κατεύθυνση αποδυνάμωσης του δημόσιου χαρακτήρα της παιδείας, στη λογική της ιδιωτικοποίησης. Δεν πρόκειται να λύσει τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει, αλλά, αντίθετα, θα τα επιδεινώσει". Αυτό υπογράμμισε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής,κατά τη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την "ελληνική παιδεία στο εξωτερικό και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση". Ο κομμουνιστής βουλευτής, αφού τόνισε ότι είναι αναγκαίο να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα εκπαίδευσης των εκατομμυρίων Ελλήνων μεταναστών, σημείωσε πως το συζητούμενο νομοσχέδιο κάθε άλλο παρά κινείται στη σωστή κατεύθυνση. "Μέχρι σήμερα, είπε, ελληνικά σχολεία στο εξωτερικό δημιουργούσαν ιδιώτες, η Εκκλησία, οι κοινότητες Ελλήνων. Κι ενώ όλοι στα λόγια συμφωνούμε ότι ένα αμιγώς ελληνικό σχολείο δεν μπορεί να συναγωνιστεί τα σχολεία της χώρας υποδοχής σε υποδομή και περιεχόμενο, ενώ συμφωνούμε πως ένα τέτοιο σχολείο, που γκετοποιεί τα Ελληνόπουλα στο εξωτερικό, φέρνει τραγικά αποτελέσματα για το μέλλον τους, ενώ συμφωνούμε ότι πρέπει να αλλάξουμε κατεύθυνση, το νομοσχέδιο διατηρεί αυτό το παλιό καθεστώς και μάλιστα το επιδεινώνει. Συγκεκριμένα, διατηρεί όλους τους τύπους των μέχρι τώρα σχολείων και ενισχύει τους φορείς ίδρυσής τους, τους ιδιώτες, την Εκκλησία, τις κοινότητες. Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει ότι τη διοίκηση και την εποπτεία του σχολείου έχει αυτός που βάζει τα χρήματα για την ίδρυσή του. Ομως, τι είδους περιεχόμενο μπορεί να έχει ένα σχολείο που ιδρύεται και διοικείται από τους παραπάνω φορείς; Μετά από τόσα χρόνια από τότε που χωρίστηκε η Εκκλησία από το κράτος, βάζουμε την Εκκλησία να ιδρύει και να διοικεί σχολεία. Και γνωρίζουμε όλοι ότι σε πολλές περιπτώσεις στο εξωτερικό η Εκκλησία επιδιώκει να έχει των έλεγχο των πάντων στις ελληνικές κοινότητες των διαφόρων χωρών. Εμείς αυτό δεν το θεωρούμε πρόοδο, αλλά ένα μεγάλο πισωγύρισμα και φυσικά δεν πρόκειται να υποστηρίξουμε τις σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου".

Στη συνέχεια, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι το σωστό για τα Ελληνόπουλα του εξωτερικού θα ήταν να προπαρασκευάζονται κατάλληλα και να εντάσσονται στα σχολεία των χωρών υποδοχής. Οσον αφορά δε το θέμα της μη αφομοίωσής τους και του αφελληνισμού τους, αυτό θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με διακρατικές συμφωνίες, μέσω των οποίων θα προβλεπόταν η διδασκαλία μαθημάτων με ελληνικό περιεχόμενο.

Για την ίδρυση Ινστιτούτου Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ο Γερ. Αραβανής αναρωτήθηκε, "γιατί το έργο αυτού του ινστιτούτου δε θα μπορούσε να το αναλάβει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο;", στο οποίο φυσικά θα έπρεπε να δοθούν και οι σχετικές δυνατότητες για να ανταποκριθεί με επάρκεια. Ακόμη αντιτάχθηκε στη διάταξη που προβλέπει ότι το ινστιτούτο θα είναι ιδιωτικού δικαίου. "Σπρώχνετε - είπε - τα πράγματα στην ιδιωτικοποίηση και αναρωτιέται κανείς ποιο μέλλον περιμένει το παιδαγωγικό ινστιτούτο". Ο Γερ. Αραβανής αναφέρθηκε και στην ίδρυση του διεθνούς πανεπιστημίου ελληνικών σπουδών, που θα έχει αντικείμενό του τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, του ελληνικού πολιτισμού και της παράδοσης, θέτοντας το ερώτημα "γιατί δε θα μπορούσαν να γίνουν όλα αυτά με τα σημερινά δεδομένα της εκπαίδευσης;". Χαρακτήρισε δε αυτό το πανεπιστήμιο προπομπό για την ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης, αφού για τη λειτουργία του προβλέπεται η ύπαρξη χορηγών, διδάκτρων κλπ. Τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ επέκρινε τις ασάφειες και γενικότητες του νομοσχεδίου, όσον αφορά τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και σημείωσε ότι στη χώρα μας ζουν εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες από άλλες χώρες, για την εκπαίδευση των οποίων δεν έχουν ευθύνη μόνο οι χώρες προέλευσής τους, αλλά και η χώρα μας. "Το νομοσχέδιο, τόνισε, προβλέπει να γίνουν κάποια σχολεία με τα αδιέξοδα του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος. Θα μπορούσε να είχε καταγραφεί το πρόβλημα και να δίνονταν συγκεκριμένες λύσεις, κάτι που με το νομοσχέδιο δε γίνεται".

Τα άλλα κόμματα

Φιλότιμη χαρακτήρισε την προσπάθεια της κυβέρνησης να απαντήσει στα προβλήματα της ελληνικής παιδείας στο εξωτερικό, ο εισηγητής της ΝΔ Θ. Μήτρας, αλλά παρατήρησε ότι το νομοσχέδιο υστερεί από την ανάγκη να δοθούν μακροπρόθεσμες λύσεις και από αντίστοιχο νομοσχέδιο που είχε συνταχθεί επί υπουργίας Γ. Σουφλιά. Ακόμη ο νεοδημοκράτης βουλευτής υπεραμύνθηκε του ρόλου της Εκκλησίας στον τομέα της εκπαίδευσης και ζήτησε από την κυβέρνηση να βελτιώσει το νομοσχέδιο για να το αποδεχτεί το κόμμα του. Τέλος, η εκπρόσωπος της Πολιτικής Ανοιξης Φ. Στεφανοπούλου υπογράμμισε ότι με το νομοσχέδιο επιζητείται η ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της χώρας μας. Ζήτησε δε, "να περάσουμε από τα λόγια στην πράξη" και επέκρινε την κυβέρνηση, διότι στο νομοσχέδιο προβλέπονται πολλά προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα να ζητείται εν λευκώ εξουσιοδότηση στον υπουργό Παιδείας να λύνει διάφορα ζητήματα, τα οποία θα μπορούσαν να αντιμετωπίζονται με συγκεκριμένο τρόπο από το συζητούμενο σχέδιο νόμου. Του νομοσχεδίου υπεραμύνθηκαν ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Σπ. Γιατράς και ο υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Καβγάδισαν» για τα επιμέρους, συμφώνησαν στην επιχειρηματική δράση στην Παιδεία (2016-09-01 00:00:00.0)
Με γνώμονα τις «αντοχές της οικονομίας» (2016-08-31 00:00:00.0)
Σχολείο της «αγοράς» με υποβάθμιση του βιβλίου (2011-01-18 00:00:00.0)
Αλλαγή καθεστώτος για το βιβλίο (1999-07-23 00:00:00.0)
Νομοσχέδιο σκούπα με προεκτάσεις (1996-04-30 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1995-03-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ