Τεράστιος θόρυβος δημιουργήθηκε με την τελευταία δημοσκόπηση της MRB. Τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ αλλά και οι εφημερίδες αφιέρωσαν άφθονο χρόνο και μπόλικες σελίδες για να την αναπαραγάγουν ώστε να φτάσουν και στον τελευταίο πολίτη. Γιατί, άραγε, αυτή η "φασαρία"; Η πρώτη εξήγηση, που ισχύει για τις περισσότερες δημοσκοπήσεις, είναι ότι για να έχει επιτυχία ένα γκάλοπ πρέπει να δημιουργεί... "γεγονότα". Τα συμπεράσματά της, δηλαδή, να εμφανιστούν ως ανεπίδεκτα αμφισβήτησης και ως θέσφατα. Και αυτό επιχειρούν.Η δεύτερη εξήγηση έχει να κάνει με τους επιδιωκόμενους στόχους. Ο βασικός και φανερός στόχος της δημοσκόπησης είναι η παροχή στήριξης στον Κ. Σημίτη, λίγα 24ωρα πριν το δεύτερο και καθοριστικό γύρο για την ανάδειξη των συνέδρων του ΠΑΣΟΚ.
Τι χρειαζόταν να "αποδείξει" το γκάλοπ για να πετύχει το στόχο του; Πρώτο, ότι η "κοινή γνώμη" τάσσεται κατά της διαρχίας, δεύτερο, ότι ηπλειοψηφία των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ θέλει ως διάδοχο του Α. Παπανδρέου τον Κ. Σημίτη και, τρίτο και σημαντικότερο, ότι το ΠΑΣΟΚ με τον Σημίτη επικεφαλής μπορεί να νικήσει τη ΝΔ του Μ. Εβερτ στις επόμενες εκλογές.
Ε, αυτά ακριβώς αποδείχτηκαν μέσω του γκάλοπ... Οποία σύμπτωση!
ΥΓ. Ηθικό δίδαγμα. Οταν κυκλοφορούν τα γκάλοπ, είναι ευκαιρία να μάθεις τι θέλουν τα "μεγάλα αφεντικά". Σε κάθε περίπτωση, πάντως, να εύχεσαι να βρίσκεσαι στις "μειοψηφίες" που κατασκευάζουν οι διαμορφωτές της "κοινής γνώμης".