Τετάρτη 10 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προετοιμάζουν ιδιωτικοποίηση

Επανειλημμένα οι κομμουνιστές σε όλα τα επίπεδα, Βουλή, συνδικάτα, δήμους έχουν τεκμηριωμένα μιλήσει και για τα προβλήματα των συγκοινωνιών και για τη λύση τους, αλλά και για το τι συγκοινωνία χρειάζεται το επιβατικό κοινό. Τι συγκοινωνία αναλογεί στο Λεκανοπέδιο Αττικής, τι θεσμική - οργανωτική μορφή πρέπει να έχει η συγκοινωνία, ποιος ο ρόλος των λεωφορείων, των τρόλεϊ, των ΗΣΑΠ, σήμερα του ΜΕΤΡΟ και του τραμ αύριο, η αρμονική σχέση και αλληλοτροφοδότηση μεταξύ τους; Εχει μιλήσει συγκεκριμένα το ΚΚΕ, έχει καταθέσει προτάσεις νόμου, ερωτήσεις, έχει κάνει χίλιες δυο παρεμβάσεις.

Οι απαντήσεις των εκάστοτε κυβερνώντων, είτε της ΝΔ, είτε του ΠΑΣΟΚ, για τα ελλείμματα στις συγκοινωνίες, για τη μη έγκαιρη και με διαφάνεια και σε τιμές προσιτές ανανέωση του στόλου, για την καλύτερη οργάνωση των συγκοινωνιών, για τα δικαιώματα των εργαζομένων, για το συνεχή δανεισμό από ξένες τράπεζες αντί επιδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, που μετατρέπουν το δήθεν κοινωνικό εισιτήριο των 75 δραχμών σε 450 δραχμές ανά επιβάτη, ήταν ότι όλα πάνε καλά και ότι οι κομμουνιστές τα λένε για αντιπολιτευτικούς λόγους και ότι η τακτική τους είναι υπονομευτική για τις εκάστοτε επιλογές των κυβερνώντων στις συγκοινωνίες.

Σήμερα ξαφνικά ανακαλύπτουν 600 δισ. έλλειμμα (μα μόλις προχτές το ξανάγραψε ο "Ρ" της Κυριακής), έλλειψη προσωπικού, έλλειψη στόλου κτλ. Σήμερα ξαφνικά ανακάλυψαν τα κατορθώματά τους; Οχι, τα γνώριζαν. Η αναφορά τους σήμερα σε αυτά, πέρα από τα όποια παιχνίδια εσωτερικά παίζουν, πέρα από τους αγώνες διατήρησης καρέκλας κάποιων στελεχών, ένα πράγμα σηματοδοτούν. Το άνοιγμα δρόμου για νέες μορφές ιδιωτικοποίησης στις συγκοινωνίες, επικαλούμενοι πραγματικά προβλήματα των συγκοινωνιών, που η ίδια η πολιτική τους δημιούργησε. Στην επιλογή της ιδιωτικοποίησης, που ακολουθεί σήμερα το ΠΑΣΟΚ και στις συγκοινωνίες, έχει σύμμαχο τη συνειδητή αδράνεια της ηγεσίας του συνδικάτου στον ΟΑΣΑ (ΠΑΣΚΕ).

Μιλάνε για ελλείμματα. Ναι είναι 600 δισ. Ποιοι όμως στέλνουν τις συγκοινωνίες στο δανεισμό; Ποιοι τις διοικούν;

Μιλάνε για έλλειψη στόλου. Ναι, υπάρχει. Ποιοι όμως δεν προχωρούν στην ανανέωση του στόλου από την ντόπια αγορά και ψάχνονται ίσως και με γνώμονα τη μίζα σε ξένες αγορές;

Μιλάνε για έλλειψη προσωπικού. Ναι, υπάρχει σε οδηγούς. Ποιοι όμως, αντί προλήψεων, υποχρεώνουν τους οδηγούς να δουλεύουν υπερωρίες και κάθε μέρα, απειλώντας τους με ποινές ή δίνοντάς τους λειψούς μισθούς;

Μιλάνε για έλλειψη οργάνωσης. Ναι, υπάρχει. Ποιοι όμως πετάνε τα λεωφορεία στους δρόμους χωρίς υποδομή, αγανακτώντας τον επιβάτη και απογοητεύοντας τον εργαζόμενο στις συγκοινωνίες κτλ.;

Μιλάνε για λειψές υπηρεσίες στον επιβάτη και έτσι είναι. Ποιοι όμως κυβερνούν, διοικούν, υποβαθμίζουν τις συγκοινωνίες, παίζουν με ιδιωτικά συμφέροντα κτλ.;

Μιλάνε για λεωφορειόδρομους. Ναι, λείπουν. Ποιοι τους εξήγγειλαν και μετά δεν τους έκαναν πράξη; (Από τους 13 λεωφορειόδρομους, έγινε μόνο ένας).

Μιλάνε για υποδομή. Ναι, λείπει. Ποιοι έστειλαν τα λεωφορεία να έχουν κεντρικούς δρόμους για αφετηρία τους; (Αγία Παρασκευή - Χαλάνδρι αφετηρία τους).

Ποιοι πήραν τα λεωφορεία από την Εκάλη, γιατί ενοχλούσαν τη βίλα του κ. Λάτση;

Ποιοι, μόλις φώναξαν κάποιοι λεφτάδες κάτοικοι του Ψυχικού, κατήργησαν την αφετηρία εκεί;

Ποιοι γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τις ανάγκες των κατοίκων στο Μενίδι, στο Πέραμα, στο Περιστέρι κτλ.;

Μα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει το κουμάντο. Δικό της έργο είναι τα χάλια στις συγκοινωνίες. Εκμεταλλεύτηκε το ΠΑΣΟΚ τον τίμιο αγώνα των εργαζομένων για να πατήσει σ' αυτό και να αναρριχηθεί στην κυβέρνηση. Σήμερα εκμεταλλεύεται - χρησιμοποιεί τα υπαρκτά προβλήματα, την αγανάκτηση του επιβάτη, τη συνειδητή αδράνεια του Συνδικάτου και πάει ολοταχώς προς την ιδιωτικοποίηση. Βέβαια υπάρχουν και οι εσωτερικές φαγωμάρες, όχι στον αν θα γίνει ιδιωτικοποίηση, αλλά ποιος θα έχει το κουμάντο σ' αυτήν και οι λόγοι είναι κατανοητοί.

Η διέξοδος είναι η συσπείρωση γύρω από τις θέσεις των κομμουνιστών για διαμόρφωση μετώπου πάλης εργατών - δημοτών για τις συγκοινωνίες. Η διέξοδος βρίσκεται στην οργανωμένη πάλη όλων των πολιτών, τέτοιο μέτωπο πρέπει να πρωτοστατήσουν οι κομμουνιστές να διαμορφωθεί για τις συγκοινωνίες.

Χρήστος ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ

Μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ