Οι απαντήσεις των εκάστοτε κυβερνώντων, είτε της ΝΔ, είτε του ΠΑΣΟΚ, για τα ελλείμματα στις συγκοινωνίες, για τη μη έγκαιρη και με διαφάνεια και σε τιμές προσιτές ανανέωση του στόλου, για την καλύτερη οργάνωση των συγκοινωνιών, για τα δικαιώματα των εργαζομένων, για το συνεχή δανεισμό από ξένες τράπεζες αντί επιδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, που μετατρέπουν το δήθεν κοινωνικό εισιτήριο των 75 δραχμών σε 450 δραχμές ανά επιβάτη, ήταν ότι όλα πάνε καλά και ότι οι κομμουνιστές τα λένε για αντιπολιτευτικούς λόγους και ότι η τακτική τους είναι υπονομευτική για τις εκάστοτε επιλογές των κυβερνώντων στις συγκοινωνίες.
Μιλάνε για έλλειψη στόλου. Ναι, υπάρχει. Ποιοι όμως δεν προχωρούν στην ανανέωση του στόλου από την ντόπια αγορά και ψάχνονται ίσως και με γνώμονα τη μίζα σε ξένες αγορές;
Μιλάνε για έλλειψη προσωπικού. Ναι, υπάρχει σε οδηγούς. Ποιοι όμως, αντί προλήψεων, υποχρεώνουν τους οδηγούς να δουλεύουν υπερωρίες και κάθε μέρα, απειλώντας τους με ποινές ή δίνοντάς τους λειψούς μισθούς;
Μιλάνε για έλλειψη οργάνωσης. Ναι, υπάρχει. Ποιοι όμως πετάνε τα λεωφορεία στους δρόμους χωρίς υποδομή, αγανακτώντας τον επιβάτη και απογοητεύοντας τον εργαζόμενο στις συγκοινωνίες κτλ.;
Μιλάνε για λειψές υπηρεσίες στον επιβάτη και έτσι είναι. Ποιοι όμως κυβερνούν, διοικούν, υποβαθμίζουν τις συγκοινωνίες, παίζουν με ιδιωτικά συμφέροντα κτλ.;
Μιλάνε για λεωφορειόδρομους. Ναι, λείπουν. Ποιοι τους εξήγγειλαν και μετά δεν τους έκαναν πράξη; (Από τους 13 λεωφορειόδρομους, έγινε μόνο ένας).
Μιλάνε για υποδομή. Ναι, λείπει. Ποιοι έστειλαν τα λεωφορεία να έχουν κεντρικούς δρόμους για αφετηρία τους; (Αγία Παρασκευή - Χαλάνδρι αφετηρία τους).
Ποιοι, μόλις φώναξαν κάποιοι λεφτάδες κάτοικοι του Ψυχικού, κατήργησαν την αφετηρία εκεί;
Ποιοι γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τις ανάγκες των κατοίκων στο Μενίδι, στο Πέραμα, στο Περιστέρι κτλ.;
Η διέξοδος είναι η συσπείρωση γύρω από τις θέσεις των κομμουνιστών για διαμόρφωση μετώπου πάλης εργατών - δημοτών για τις συγκοινωνίες. Η διέξοδος βρίσκεται στην οργανωμένη πάλη όλων των πολιτών, τέτοιο μέτωπο πρέπει να πρωτοστατήσουν οι κομμουνιστές να διαμορφωθεί για τις συγκοινωνίες.
Χρήστος ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ
Μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ