Πέμπτη 18 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΔΑΦΟΥΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ
Τον Οκτώβρη θα κριθεί η απελευθέρωση

Παρέμβαση του Γ. Θεωνά στη συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο

Στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, που θα συνέλθει τον Οκτώβρη θα κριθεί τελικά το ζήτημα της απελευθέρωσης των υπηρεσιών εδάφους (Hahdling) στους αερολιμένες της Κοινότητας. Στην προχτεσινή του ολομέλεια το Ευρωκοινοβούλιο υιοθέτησε σειρά τροπολογιών που περιορίζουν μεν τις συνέπειες από την άκρατη απελευθέρωση που προωθούνταν με την Κοινή Θέση των υπουργών Μεταφορών, - θέση που είχε προσυπογράψει και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - αλλά δεν έγινε δυνατή η απόρριψή της, αφού δεν εξασφαλίστηκε η απαραίτητη πλειοψηφία.

Σύμφωνα με τροπολογίες που υιοθέτησε το Ευρωκοινοβούλιο ο αερομεταφορέας, που καλύπτει το 25% της συνολικής κίνησης ενός αεροδρομίου, συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες εδάφους χωρίς τους περιορισμούς που έθετε η οδηγία. Μιλώντας στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Θεωνάς τάχθηκε υπέρ της απόρριψης της Κοινής Θέσης για την απελευθέρωση των υπηρεσιών εδάφους των αεροδρομίων. Ο Γ. Θεωνάς υπογράμμισε ότι η Κοινή Θέση δε λαμβάνει υπόψη κανένα από τα προβλήματα που δημιούργησε στην ευρωπαϊκή βιομηχανία η πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών, η οποία εξελίσσεται κατά επικίνδυνο τρόπο και επηρεάζει αρκετά ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Το Συμβούλιο αγνόησε προκλητικά τις προτάσεις και τις τροπολογίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αγνόησε τις συνέπειες στους τομείς της ποιότητας και της ασφάλειας των αεροπορικών υπηρεσιών, καθώς και τις κοινωνικές συνέπειες και τις προτάσεις για συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων στην Επιτροπή Χρηστών. Αγνόησε επίσης, τα ειδικά συμφέροντα των αεροπορικών εταιριών που καλύπτουν πάνω από το 25% της κίνησης ενός αερολιμένα, αλλά και τις ειδικές συνθήκες που αφορούν στα αεροδρόμια των νήσων.

Ανεξάρτητα, πάντως, από τη βελτίωση ή μη της πρότασης για την απελευθέρωση του handling, το ΚΚΕ είναι κατηγορηματικά αντίθετο σε μια τέτοια εξέλιξη. Πρόκειται για προοπτική που θα πλήξει άμεσα τη βιωσιμότητα των ασθενέστερων αεροπορικών εταιριών, την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, θα οδηγήσει στην απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας. Μόνο στην ΟΑ υπολογίζεται ότι θα χαθούν 1.000 θέσεις εργασίας.

Είναι παράδοξο από τη μια η Επιτροπή να καλεί τις αεροπορικές εταιρίες που βρίσκονται σε δύσκολη χρηματοοικονομική κατάσταση να υποβάλουν δρακόντεια προγράμματα ανασυγκρότησης, με σκοπό την εξυγίανσή τους, ν' απαγορεύει τις κρατικές ενισχύσεις - ή να τις επιτρέπει με όρο τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια - και από την άλλη να αφαιρεί, μέσω της απελευθέρωσης, σημαντικό τμήμα των εσόδων των εν λόγω εταιριών. Η εξέλιξη αυτή θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην παροχή υπηρεσιών δημόσιου συμφέροντος, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Ελλάδα, με το μεγάλο αριθμό νησιών και απομακρυσμένων περιοχών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ