Σάββατο 12 Οχτώβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ"
Προς εγκατάλειψη το μετρό Θεσσαλονίκης

Στην τροχιά της οριστικής εγκατάλειψης και η εκτροπή του Αχελώου

Στη μη πραγματοποίηση του μετρό της Θεσσαλονίκης προσανατολίζεται τώρα η κυβέρνηση, ενώ οριστική θα πρέπει να θεωρείται και η εγκατάλειψη της εκτροπής του Αχελώου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, πυκνώνουν οι απόψεις και οι εισηγήσεις για την εγκατάλειψη του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο είχε κατοχυρωθεί σε ομάδα μεγαλοεργολάβων, με επικεφαλής τον γνωστό επιχειρηματία Π. Εμφιετζόγλου. Οι λόγοι που επικαλείται σήμερα η κυβέρνηση για την εγκατάλειψη του έργου είναι οικονομικοί, μια και, όπως αναφέρουν, αναζητούνται εναγωνίως πόροι για την πραγματοποίηση των άλλων μεγάλων έργων. Κυβερνητικοί πάντως παράγοντες σημειώνουν πως θα πρόκειται για "μέγα σκάνδαλο", αν αποφασιστεί να προχωρήσει το έργο αυτό με τους συγκεκριμένους όρους που έχει θέσει η κοινοπραξία"Μακεδονικό Μετρό". Αν και ο χαρακτηρισμός αυτός γίνεται με καθυστέρηση αρκετών χρόνων - και ως εκ τούτου ηχεί κάπως παράταιρα και περίεργα σε σχέση με τις προηγούμενες τυμπανοκρουσίες για τη σχετική επιτυχία της κυβέρνησης που υποτίθεται πως είχε εξασφαλίσει ευνοϊκούς όρους σύμβασης - είναι όμως γεγονός ότι η κατασκευή του έργου με τους συγκεκριμένους όρους της κοινοπραξίας, θα ισοδυναμούσε με σκάνδαλο.

Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι ο επιχειρηματίας Εμφιετζόγλου απαιτούσε να υπογράψει σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο χωρίς προσκόμιση των ανάλογων τραπεζικών εγγυήσεων (για την ακρίβεια οι τράπεζες δε χορηγούσαν εγγυήσεις επειδή θεωρούσαν το έργο μη βιώσιμο), αλλά και χωρίς να υπάρχουν οι αναγκαίες μελέτες, το μέγα πρόβλημα ήταν ο τρόπος χρηματοδότησης της σχετικής δαπάνης, η συμβατική τιμή της οποίας είχε ανέλθει στα 120 δισ. δραχμές. Μέσω της "συγχρηματοδότησης" του έργου η εταιρία "Μακεδονικό Μετρό" επιδιώκει να αναλάβει το κόστος κατασκευής, ουσιαστικά, το κράτος και εκείνη να εκμεταλλευτεί το έργο, όταν αυτό θα έχει ολοκληρωθεί, για 20-30 χρόνια. Δεν αρκούσε όμως αυτό, μια και υπήρχαν απαιτήσεις για κατάργηση των οδικών συγκοινωνιακών γραμμών, εκεί που είχε χαραχτεί να περάσει το Μετρό, καθώς και απαιτήσεις διασφάλισης συγκεκριμένου αριθμού επιβατών (σε διαφορετική περίπτωση τη διαφορά να την καλύπτει το ελληνικό δημόσιο).

Ολα βέβαια αυτά ήταν σε γνώση της κυβέρνησης όλα αυτά τα χρόνια και τα είχε αποδεχτεί. Σήμερα, για δικούς της λόγους, μιλά για "σκάνδαλο" και για εγκατάλειψη του έργου.

Οριστική θα πρέπει να θεωρείται επίσης και η εγκατάλειψη της εκτροπής του Αχελώου ποταμού, καθώς για το θέμα αυτό έχουν εκδηλωθεί ισχυρότατες πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Πιέσεις στην κατεύθυνση, βέβαια, της μη πραγματοποίησης του έργου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ