Σάββατο 2 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αλίμονο στην πρόληψη

Στις 26.10.1996, 400 επιβάτες και 60 ναυτικοί είδαν το χάρο με τα μάτια τους, όταν το πλοίο "Πήγασος" έπεσε στη νησίδα Πάτροκλος. Από συγκυρία και μόνο, δε θρηνήσαμε εκατόμβη θυμάτων.

Στις 29.10.1996, ο αναπληρωτής καθηγητής και υπεύθυνος του Τομέα Πρόληψης ατυχημάτων του ΕΚΑΒ, Ι. Στ. Παπαδόπουλος, με άρθρο του στα "Νέα" έκανε μια δραματική πρόβλεψη: "Η μεγάλη τραγωδία είναι προγραμματισμένη και ζήτημα χρόνου! Δεν υπάρχει για μας καμία αμφιβολία ότι στο εγγύς μέλλον θα τη ζήσουμε".

Με αδιάσειστα στοιχεία αποδείκνυε του λόγου το αληθές: Δηλαδή συχνές βλάβες, γερασμένα και υπερφορτωμένα πλοία με ελλιπή σωστικά μέσα, ανυπαρξία προτάσεων, παραβιάσεις της νομοθεσίας...

Βέβαια δε συμφωνούμε με την επιλογή του Ι. Στ. Παπαδόπουλου - που μετέρχεται συχνά - να επιλέγει μια εφημερίδα για να καταθέτει στοιχεία που αφορούν τον ελληνικό λαό και τα οποία αποτελούν υλικό για το σύνολο του ελληνικού Τύπου (Ο "Ρ" δεν υπήρξε μικρόψυχος και αναδημοσίευσε - 30.10.1996 - μεγάλο τμήμα του άρθρου του).

***

Αναφερόμενος στις "προσπάθειες του ΕΚΑΒ", ο Ι. Στ. Παπαδόπουλος έγραψε: "Σωρεία τα έγγραφα του Τομέα Πρόληψης από το 1987 μέχρι σήμερα για όλα τα κακώς κείμενα στην ασφάλεια των πλοίων. Οι λίγες απαντήσεις που πήραμε μας παραπέμπουν στην ισχύουσα νομοθεσία (που ουδέποτε εφαρμόζεται). Για τα ελληνικά υπουργεία η ύπαρξη και μόνο νομοθεσίας είναι άλλοθι ανυπαρξίας εφαρμογής".

Χτες το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του ΕΚΑΒ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, που κοινοποιείται - αλήθεια γιατί; - προς τα υπουργεία Υγείας και Εμπορικής Ναυτιλίας: "Οι κρίσεις και οι απόψεις που αποτυπώνονται στα ενυπόγραφα δημοσιεύματα σχετικά με το ατύχημα του "Πήγασος" είναι προσωπικές του υπογράφοντος κ. Ι. Στ. Παπαδόπουλου και όχι του ΕΚΑΒ".

Αλίμονο όμως στον προληπτικό ρόλο του ΕΚΑΒ, αν διαφορίζει τις προσωπικές απόψεις του καθηγητή Παπαδόπουλου και του υπεύθυνου Τομέα Πρόληψης, που τεκμηριώνονται στα δεδομένα του ίδιου ΕΚΑΒ.

***

Η μήπως - και ποιους - ενόχλησαν οι άλλες διαπιστώσεις του καθηγητή, ότι στις αιτίες προστίθεται "η ολοκληρωτική αδυναμία και η έλλειψη θέλησης επιβολής της ισχύουσας νομοθεσίας απ' το γραφείο εξυπηρέτησης των συμφερόντων των πλοιοκτητών, το ονομαζόμενο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας"; Η αν ένας υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας καθυστερήσει για δέκα λεπτά το προεδρείο της Ενωσης Εφοπλιστών στον προθάλαμό του, την άλλη μέρα διαβάζει την αντικατάστασή του στις εφημερίδες;

Γιώργος ΜΟΥΣΓΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ