Κυριακή 10 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 41
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΑΣ
Δούρειος Ιππος στη δημόσια εκπαίδευση

Προωθείται η δημιουργία "Ακαδημίας Γραμμάτων" και "Λυκείου Αθλησης", με μορφή Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου

Οποιος έχει, θα μαθαίνει. Οποιος έχει, θα αθλείται.

Με αυτό το δόγμα να απλώνεται πλέον και στο χώρο της Αυτοδιοίκησης, μπαίνει για τα καλά στο χορό των ιδιωτικοποιήσεων και η Νομαρχία Αθήνας. Δύο ιδιωτικές σχολές, με την επωνυμία "Ακαδημία Γραμμάτων και Τεχνών" η μία, "Λύκειο Αθλησης και Νεολαίας" η άλλη, βρίσκονται ήδη στα σκαριά. Οι σχολές θα είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, θα έχουν δίδακτρα και θα διοικούνται κατά το πρότυπο του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Η εκτρωματική αυτή σύλληψη, που επί της ουσίας έρχεται να υλοποιήσει το όραμα Λαμπράκη για το χώρο της παιδείας και του αθλητισμού, παρουσιάστηκε και έγινε, κατά πλειοψηφία, απόφαση στην Επιτροπή Παιδείας της Νομαρχίας Αθήνας με μόνη ψήφο κατά την ψήφο του κομμουνιστή νομαρχιακού συμβούλου Χρήστου Λαζαρίδη.

Η παράθεση και μόνο των σκοπών της "Ακαδημίας Γραμμάτων", όπως αναγράφονται στο σχετικό κεφάλαιο της εισήγησης, είναι χαρακτηριστική των προθέσεων του νοσηρού εγκεφάλου, που προωθεί αυτόν τον Δούρειο Ιππο στο χώρο της, προς το παρόν, συνταγματικά κατοχυρωμένης δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

Ο σπουδαστής, ανάλογα με το τι θα πληρώνει, θα μπορεί να μετέχει στα παρακάτω τμήματα: Ιστορίας, Οικονομίας, Αρχαιολογίας, Φιλοσοφίας, Τέχνης, Ανθρωπιστικών Σπουδών, Πεζού και Ποιητικού Λόγου, Διάσωσης και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας, Θρησκευτικών Σπουδών, Βυζαντινολογίας, Παιδαγωγικών Σπουδών, Γραμματεία Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας. Αυτά, στη σχολή Γραμμάτων. Ακολουθεί η Σχολή Τέχνης με τμήματα: Εικαστικών Τεχνών, Θεάτρου, Κινηματογράφου, Μουσικής, Χορού Κλασικού - Μοντέρνου, Δημοτικού Τραγουδιού, Συντηρητών Αρχαιολογικής Κληρονομιάς, Αναστηλώσεων, Σπηλαιολογίας - Παλαιοντολογίας, Εναλίων Αρχαιοτήτων. Η Ιδιωτικού Δικαίου "Ακαδημία" θα έχει δύο ακόμα τομείς: Τον τομέα "Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Δημιουργίας" με τμήματα: (αντιγράφουμε από το πρωτότυπο) Προηγμένης Τεχνολογίας στους τομείς Πολλαπλασιασμού, Διάδοσης και Επιχειρησιακής Εκμετάλλευσης των Πολιτιστικών Προϊόντων,Εκδοτικό Τμήμα, Τμήμα Παραγωγής Εργων Τέχνης,Πολιτιστικό Πάρκο, Νομαρχιακή Πινακοθήκη, Νομαρχιακή Βιβλιοθήκη, Λαογραφικό Μουσείο, Κινηματογραφική Λέσχη, Τμήμα Οργάνωσης κάθε μορφής πολιτιστικών εκδηλώσεων, διαλέξεων και δημοσίων συζητήσεων.Ο επόμενος τομέας ονομάζεται "Μελετών Πολιτιστικής Ανάπτυξης και Προγραμμάτων" και θα περιλαμβάνει τα τμήματα "Ανάπτυξης" και "Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων".

Ανάλογοι τίτλοι συνοδεύουν και την εισήγηση για το "Λύκειο Αθλητισμού". Πέρα από το μεγάλο φαγοπότι που δηλώνεται από την ονομασία και μόνο των τμημάτων, είναι φανερό πως το κεντρικό πρόβλημα που ανακύπτει είναι ο κίνδυνος για την ίδια τη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Η Νομαρχία εμφανίζεται να προωθεί όλα αυτά, που ούτε η κυβέρνηση δεν τόλμησε τελικά να υλοποιήσει. "Είναι ασύλληπτο, αυτό που προσπαθούν να κάνουν", θα μας πει χαρακτηριστικά ο Χρ. Λαζαρίδης. Η όλη κομπίνα διανθίζεται από επιχειρήματα του τύπου "αντί να πάνε οι σπουδαστές σε ιδιωτικές σχολές, θα έρχονται σε μας, που θα είμαστε φτηνότεροι"! Ενα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν στις σχετικές συζητήσεις στην Επιτροπή Παιδείας είναι και το γνωστό επιχείρημα της κυβέρνησης πως "το κράτος δεν έχει λεφτά", άρα...

"Είναι έκτρωμα και μόνο ως προς τη σύλληψή του", καταγγέλλει ο Χρ. Λαζαρίδης. "Αντί να πιέζουμε για τη βελτίωση της παιδείας μέσα στα σχολεία, η Νομαρχία εμφανίζεται να ιδρύει κατ' όνομα δημόσιες σχολές που θα πληρώνουν οι σπουδαστές, σχολές που θα λειτουργούν ανταγωνιστικά με τα πραγματικά δημόσια ιδρύματα. Δημιουργούνται έτσι οι προϋποθέσεις για παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και ανοίγει φανερά πλέον ο δρόμος για τους ιδιώτες. Θέλουν να περάσουν υπό τη σκέπη της Νομαρχίας ό,τι δεν τόλμησε το υπουργείο Παιδείας με το γνωστό παράδειγμα της Ιονικής Σχολής. Τότε προωθούσαν Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Τώρα κατευθείαν Ιδιωτικού Δικαίου. Ισχυρίζονται μάλιστα ότι θα διατεθούν και κρατικά κονδύλια, όταν το κράτος δε δίνει ούτε για τις σημερινές δημόσιες σχολές. Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι πως στο τέλος δε θα δίνουν καν τίτλους σπουδών. Μόνο κάποιες βεβαιώσεις, αυτό τουλάχιστον στην πρώτη φάση... Είναι φανερό πως, μετά τη Βοιωτία με τους φόρους, έρχεται η Αθήνα να λειτουργήσει ως πιλότος για την ιδιωτικοποίηση. Αυτή η μεθόδευση δεν πρέπει να περάσει. Η εκπαιδευτική κοινότητα, το σύνολο των πολιτών πρέπει να επαγρυπνεί".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κλιμακώνουν τον αγώνα τους (2012-11-04 00:00:00.0)
Κυβερνητικό νομοσχέδιο για «Ακαδημία Τεχνών» τύπου ...ΙΕΚ (2007-07-08 00:00:00.0)
Διαδήλωσαν για την ουσιαστική αναβάθμιση των ΤΕΙ (1999-03-20 00:00:00.0)
Επικίνδυνοι πειραματισμοί (1998-03-20 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο των σπουδαστών η αντιεκπαιδευτική πολιτική (1998-03-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ