Σε αρκετές περιπτώσεις επίσης ψάχνουν ΜΜΕ να βρουν εξιλαστήρια θύματα είτε τον πλοίαρχο της πυραυλακάτου, είτε τον πλοίαρχο του επιβατηγού πλοίου. Βασικά ζητήματα όμως μένουν έξω από το οπτικό πεδίο των αναλύσεών τους κι αυτά έχουν να κάνουν και με τις κυβερνητικές ευθύνες, κυρίως των δύο συναρμόδιων υπουργείων και με άλλα... συμφέροντα.
***
α) Ισχύει ή δεν ισχύει ότι οι εφοπλιστές, για να αποκομίζουν υπερκέρδη, βάζουν τα πλοία τους να πλέουν κοντά στις ακτές κι όχι στις αυστηρά προβλεπόμενες από τη ναυτική τέχνη αποστάσεις ασφαλείας κι αυτό συνέβαινε και με το "Σάμαινα";
β) Ισχύει ή όχι ότι το επιβατηγό κινιόταν με κλειστά ραντάρ για λόγους οικονομίας;
γ) Ισχύει ή όχι ότι οι εφοπλιστές για τα κέρδη τους απασχολούν μειωμένο προσωπικό, όπως επανειλημμένα έχει αποδειχτεί με αφορμή άλλα ατυχήματα;
δ) Ισχύει ή δεν ισχύει ότι αν οι ευθύνες επιρριφθούν στο επιβατηγό προκύπτει σίγουρα η υποχρέωση από την ασφαλιστική του εταιρία για αποζημίωση της πυραυλακάτου, η αξία της οποίας ανέρχεται σε πολλά δισεκατομμύρια;
***
Σ. Κ.