Κυριακή 12 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανύπαρκτος κάθε έλεγχος

Από το '90, οπότε απενεργοποιήθηκε η μεικτή επιτροπή ελέγχου,που είχε κατοχυρωθεί επί της πρώτης δημαρχίας του σημερινού δημάρχου Περάματος Γ. Πατσιλινάκου,μετά από αγώνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και εκπροσωπούνταν σ' αυτήν το υπουργείο Βιομηχανίας, ο Δήμος Περάματος και η Πυροσβεστική Υπηρεσία, κάθε ουσιαστικός έλεγχος σταμάτησε. "Οι εταιρίες είναι κράτος εν κράτει", είχε υπογραμμίσει πρόσφατα ο δήμαρχος Περάματος "και το υπουργείο συντάχθηκε τότε από ένα σημείο και μετά με το θέλημα των πολυεθνικών του πετρελαίου".

Η χωρητικότητα των δεξαμενών στο Πέραμα, σύμφωνα με στοιχεία του 1988 ανερχόταν στα 200.000 κυβικά μέτρα περίπου. Καθημερινά διακινούνται 120 - 150 βυτιοφόρα, τουλάχιστον 5.000 κυβικά μέτρα. Τα διακινούμενα φορτία πετρελαιοειδών αντιπροσωπεύουν το 38 - 40 % (! ) των καταναλισκομένων στο λεκανοπέδιο Αττικής, ενώ οι εγκαταστάσεις είναι συνδεδεμένες μέσω αγωγού με τα Ελληνικά Διυλιστήρια Ασπροπύργου για την προμήθεια πετρελαιοειδών.

Με αυτά τα δεδομένα, στις αρχές του 1987 και με αφορμή την ανέγερση ενός ακόμη υποστέγου στο χώρο των εγκαταστάσεων της "SHELL", η Δημοτική Αρχή κινήθηκε προς την κατεύθυνση του υπουργείου Βιομηχανίας, ζητώντας να σταματήσει η επέκταση και να δημιουργηθεί μόνιμη επιτροπή ελέγχου με τη συμμετοχή του Δήμου. Το πρώτο βήμα είχε γίνει...

Από αυτοψίες που πραγματοποίησε η επιτροπή, όπως προκύπτει απ' το πόρισμα στο οποίο είχε καταλήξει, εντόπισε σημαντικές ελλείψεις στο σύστημα ασφαλείας των εγκαταστάσεων καυσίμων. Συγκεκριμένα:

  • Παντελής έλλειψη αυτοματισμού στα μόνιμα συστήματα αφρού και καταιονισμού.
  • Δεν υπήρχε σύστημα πυρανίχνευσης στις δεξαμενές καυσίμων και στα γεμιστήρια οχημάτων.
  • Μη επαρκής κάλυψη προληπτικών μέσων πυρασφάλειας.
  • Εμφανής ακαταστασία στην απόθεση απορριμμάτων και ύπαρξη βλάστησης, ικανής να αποτελέσει μέσο μεταφοράς πυρκαγιάς.

Σύμφωνα με ανώτερους αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος, ειδικούς των ΕΛΔΑ, και στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, "η εικόνα αυτή όχι μόνο δεν έχει αλλάξει σήμερα αλλά έχει επιδεινωθεί, καθώς οι εταιρίες δρουν πλέον ανεξέλεγκτα".

Είναι ενδεικτικός ο αριθμός των παρατηρήσεων σχετικά με την πυρασφάλεια που είχε διατυπωθεί για κάθε εταιρία. Για τη "BP" 13,την "ETEKA" 11,την "EL PETROL" 10,την "TOTAL" 10 και τη "SHELL" 9.

Επιπλέον, η θέση ορισμένων δεξαμενών όχι μόνο πληρεί στο ελάχιστο τις αποστάσεις ασφαλείας, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις βρίσκονται σε επαφή με τα εξωτερικά όρια των εγκαταστάσεων. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των δεξαμενών Νο 18, 17 και 16 της "SHELL". Το 1988 ο δήμος είχε κατακτήσει να αδειάσουν αυτές οι δεξαμενές από το περιεχόμενό τους και να χρησιμοποιηθούν ως αποθήκες νερού. Εκτοτε... αγνοείται η τύχη τους. Τη στιγμή μάλιστα που σύμφωνα με το πόρισμα, "δεν αποθηκεύονται στις δεξαμενές καύσιμα τής αυτής κατηγορίας με εκείνα που έχουν εγκριθεί με την άδεια λειτουργίας, ενώ οι δεξαμενές νερού για την πυρόσβεση δεν ήταν πάντοτε γεμάτες με νερό".

Πάντως, για την ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος και του υπουργείου Βιομηχανίας, φαίνεται όλα να είναι "καλά καμωμένα", αφού υπάρχει το πολύφερνο... πιστοποιητικό πυρασφάλειας πενταετούς διάρκειας (!), που πάντως υπηρεσίες τους εκδίδουν. Το γεγονός, που αναγκαστικά δεν μπορούν να αγνοήσουν, είναι πως και οι πέντε εταιρίες πετρελαιοειδών στο Πέραμα βρίσκονται "μακράν" (... προς τα πίσω) της οδηγίας Σεβέζο που η Ελλάδα είχε μεν συνυπογράψει, δεν έχει όμως εφαρμόσει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ