Κυριακή 12 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τι προβλέπουν τα Προεδρικά Διατάγματα

Τα επίμαχα Προεδρικά Διατάγματα δόθηκαν στη δημοσιότητα σαν σχέδια στις 6 Οκτώβρη και ενώ ήδη είχε αρχίσει η σχολική χρονιά. Οταν δε δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως προέβλεπαν ότι θα ίσχυαν από τις 10 Γενάρη. Μετά όμως από την καθολική αντίδραση των δασκάλων και των καθηγητών ουσιαστικά αποσύρθηκαν οι διατάξεις για την περιγραφική αξιολόγηση και τις εργασίες και θα ισχύσουν πειραματικά σε κάποια σχολεία.

Η όλη μεθόδευση δείχνει τουλάχιστον την προχειρότητα, με την οποία η κυβέρνηση αντιμετώπισε το σοβαρό αυτό θέμα, αφού τα ανακοίνωσε ενώ είχε αρχίσει ήδη η σχολική χρονιά και τα απέσυρε και πάλι στο μέσον της χρονιάς. Μάλιστα αποσύρθηκαν με μία διαδικασία τραγελαφική, καθώς μπροστά στην καθολική αντίδραση άλλαξε τρεις φορές η σχετική εγκύκλιος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η οποία και τις τρεις φορές έλεγε και διαφορετικά πράγματα.

Η παταγώδης αποτυχία των νέων μέτρων αξιολόγησης ήταν προδιαγεγραμμένη, καθώς δεν είχε προηγηθεί ο σχετικός διάλογος και η ενημέρωση των εκπαιδευτικών και βέβαια δεν είχαν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες προϋποθέσεις όπως: Η ανανέωση των αναλυτικών προγραμμάτων, ώστε να ενισχυθεί ο κριτικός χαρακτήρας της γνώσης, η μείωση των μαθητών κατά τμήμα, η οργάνωση σχολικών βιβλιοθηκών, η πρόσληψη γραμματέων στα σχολεία, η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για τη γενίκευση της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία της χώρας, τα ουσιαστικά επιμορφωτικά σεμινάρια, η μείωση του ωραρίου των καθηγητών, η ουσιαστική οικονομική αναβάθμισή της κλπ.

Τι προβλέπουν όμως αυτά τα Προεδρικά Διατάγματα;

Για το δημοτικό καταργούνται οι τρίμηνες ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις, ίσχυαν μέχρι τότε. Αντί γι' αυτό καθιερώνεται η "συνεχής αξιολόγηση" και τα τεστ. Οι μαθητές θα κάνουν μία συνθετική εργασία, την οποία θα παίρνουν στο Α τρίμηνο και θα την παρουσιάζουν στο τέλος της χρονιάς. Στο τέλος της χρονιάς δε θα υπάρχουν εξετάσεις των μαθητών.

Οσον αφορά τη βαθμολογία στην Α και Β τάξη δε θα υπάρχει βαθμολογία (μέχρι τώρα υπήρχε γραμματική βαθμολογία), αλλά μόνο περιγραφική αξιολόγηση. Στο μητρώο του μαθητή στο τέλος της χρονιάς θα αναφέρεται απλώς η ένδειξη "προάγεται" ή "επαναλαμβάνει την τάξη".

Στις τάξεις Γ και Δ εκτός της περιγραφικής αξιολόγησης θα χρησιμοποιείται και η κλίμακα βαθμολογίας Αριστα (Α), Πολύ Καλά (Β), Καλά (Γ) και Σχεδόν Καλά (Δ).

Στις δύο τελευταίες τάξεις Ε και ΣΤ εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση θα χρησιμοποιείται κλίμακα βαθμολογίας, που είναι λεκτική και αριθμητική ως εξής: Αριστα (9 - 10), Πολύ καλά (7 - 8), Καλά (5 - 6) και Σχεδόν Καλά (1 - 4).

Για το Γυμνάσιο προβλέπεται ότι καταργούνται οι ανακεφαλαιωτικές αλλαγές του πρώτου εξαμήνου που ίσχυαν μέχρι τώρα και οι μαθητές θα εξετάζονται μία φορά τον χρόνο στο τέλος της χρονιάς. Επίσης προέβλεπε ότι οι μαθητές θα αναλάμβαναν την εκπόνηση μίας συνθετικής εργασίας, που θα παρουσιαζόταν στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ενώ καθιέρωνε και την περιγραφική αξιολόγηση που θα γινόταν με τα "παιδαγωγικά ημερολόγια", τα οποία θα συμπλήρωναν οι καθηγητές για κάθε μαθητή και σε κάθε μάθημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ