Παρασκευή 21 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Διόδια» στα ψέματα Λαλιώτη

Σε ένα ακατάληπτο παραλήρημα κατέφυγε πάλι χτες η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη, προκειμένου να δικαιολογήσει το ξεπούλημα των εθνικών οδών στους ιδιώτες, με άμεσο αποτέλεσμα τον τριπλασιασμό της τιμής των διοδίων. Εφτασε, μάλιστα, στο σημείο να χαρακτηρίσει «μπούρδες», που «δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα», τα όσα γράφτηκαν στον Τύπο περί τριπλασιασμού των διοδίων, περί μεγάλου κόλπου με τους εργολάβους, κλπ.

Βέβαια, κατά τον κ. Λαλιώτη «αλήθεια» είναι η ψεύτικη εικόνα, με την οποία επιχειρεί να σκεπάσει την πραγματικότητα, για να χάψει το πόπολο τη νέα σε βάρος του μεγάλη ληστεία. Ας πάρουμε όμως ένα - ένα τα «επιχειρήματά» του.

1ο ψέμα: Τα συγχρηματοδοτούμενα έργα γίνονται με διαφάνεια και νομιμότητα και διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.

Η αλήθεια: Αν είναι έτσι, τότε προς τι η ανάγκη κύρωσης - «νομιμοποίησης» κάθε τέτοιας σύμβασης από τη Βουλή; Και γιατί δεν κατατίθενται στη Βουλή αυτές καθαυτές οι κατασκευαστικές συμβάσεις; (Για παράδειγμα αυτού του είδους οι συμβάσεις για το αεροδρόμιο Σπάτων βρίσκονται ακόμη στο απόλυτο σκοτάδι - αν και τις έχουν ζητήσει επανειλημμένα τα κόμματα, ΤΕΕ, Σύλλογοι Τεχνικών κλπ. Ποια «αρχή διαφάνειας» και ποιο «δημόσιο συμφέρον» επιβάλλει τέτοια μυστικότητα;)

2ο ψέμα: Τα έργα αυτά γίνονται και με χρήματα των αναδόχων εργολάβων.

Η αλήθεια: Σε ποιο από τα έργα που ήδη κατασκευάζονται με αυτό το σύστημα οι ιδιώτες έβαλαν παραπάνω από το 10% - και ζήτημα είναι, καθώς τα ποσά των ιδίων κεφαλαίων τους υπερκαλύπτονται από τις προκαταβολές; (Για παράδειγμα στο Ρίο - Αντίρριο η προκαταβολή των 20 δισ. δρχ. υπερκάλυψε τα ίδια κεφάλαια). Ολα τα υπόλοιπα χρήματα τα εξασφαλίζει το ελληνικό δημόσιο, είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, είτε από τους κοινοτικούς πόρους, είτε προσφέροντας αφειδώς την εγγύησή του, προκειμένου να συναφθούν τα δάνεια.

3ο ψέμα: Το ελληνικό δημόσιο απαλλάσσεται από την αποπληρωμή των δανείων.

Η αλήθεια: Δηλαδή ποιος έπρεπε να τα αποπληρώσει, αφού τα έργα θα τα εκμεταλλεύονται οι ιδιώτες για μερικές δεκαετίες; Δε φτάνει που το ελληνικό δημόσιο θα πληρώσει ως εγγυητής, αν δεν υπάρχει η προβλεπόμενη κερδοφορία, ή «την κάνει» ο ανάδοχος εργολάβος;

5ο ψέμα: Οι ιδιώτες που θα κατασκευάσουν τα τμήματα των εθνικών δρόμων δε θα έχουν άλλες παροχές, εκτός του τμήματος που θα κατασκευάσουν.

Η αλήθεια: Αλλα λέει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας: Για παράδειγμα ο ιδιώτης που θα κατασκευάσει το τμήμα Πάτρα - Κόρινθος, θα εκμεταλλεύεται και τα διόδια του τμήματος Αθήνα - Κόρινθος που έχει κατασκευαστεί ήδη από το δημόσιο.

6ο ψέμα: Η τιμή των διοδίων θα καθορίζεται αυστηρά από το δημόσιο και δε θα την ανεβοκατεβάζει κατά το δοκούν ο ιδιώτης.

Η αλήθεια: Γιατί τότε δόθηκε στους εργολάβους του Ρίου - Αντιρρίου το δικαίωμα να τα ανεβοκατεβάζουν Κυριακές, εορτές ή περιόδους διακοπών, όταν δηλαδή υπάρχει περισσότερη κίνηση αυτοκινήτων;

Ας αφήσει, λοιπόν, τα ψέματα και τις σοφιστείες η κυβέρνηση και ο Κ. Λαλιώτης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ