Κυριακή 16 Απρίλη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Επεκτείνεται η "μαύρη εργασία"

Μπροστά στα μάτια των λιμενικών σύγχρονοι "δουλέμποροι" μεταφέρουν ανασφάλιστους εργάτες. Γ. Κατσιφάρας: Υπάρχει πρόβλημα, αλλά...

Την ώρα που η ανεργία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη εξαπλώνεται, η "μαύρη εργασία" αλλοδαπών και ντόπιων εργαζομένων λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Ενδεικτικά, την προηγούμενη βδομάδα μέσα σε μια μέρα, στις 4 Απρίλη, από ελέγχους του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά εντοπίστηκαν σε έξι επισκευαζόμενα πλοία, πάνω από 120 εργαζόμενοι τους οποίους οι "δουλέμποροι" εφοπλιστές και εργολάβοι τους απασχολούσαν ανασφάλιστους και μάλιστα σε δύσκολες επισκευαστικές εργασίες που απαιτούν ειδίκευση! Από αυτούς οι 24 ήταν Ελληνες! Ειδικά, όμως, στον κλάδο των αμμοβολιστών η κατάσταση είναι εντελώς ανεξέλεγκτη! Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Αμμοβολιστών Καθαριστών Πλοίων,υπολογίζεται ότι αυτή την περίοδο εργάζονται περίπου 200 ανασφάλιστοι στις εργασίες των αμμοβολών, ενώ σε περιόδους αιχμής οι ανασφάλιστοι ξεπερνούν τους 400!

Οι σύγχρονοι "δουλέμποροι", ανενόχλητοι, βάζουν τους ανασφάλιστους εργαζόμενους από τις πύλες της Ζώνης μπροστά στα μάτια των λιμενικών και από εκεί τους μεταφέρουν με λάντζες (είδος βάρκας) στην περιοχή της Κυνοσούρας όπου γίνονται οι αμμοβολές! Η Ενωση έχει παραθέσει συγκεκριμένο κατάλογο με ονόματα και διευθύνσεις "δουλεμπόρων". Ομως, όπως μας είπε ο γραμματέας της Ενωσης Αμμοβολιστών, Στάθης Γιαμουρίδης,κανείς από αυτούς μέχρι σήμερα δεν έχει καν... ενοχληθεί από τη λιμενική αστυνομία και τους αρμοδίους!

Η ταυτότητα των παραβατών

Στο κρουαζιερόπλοιο ΣΙ ΠΡΙΝΣ που επισκευάζεται στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας,εντοπίστηκαν από έλεγχο του Συνδικάτου Μετάλλου και του Λιμεναρχείου της περιοχής 30 εργαζόμενοι από τη Βουλγαρία και 20 από την Πολωνία, τους οποίους "προσέλαβε" ο πλοιοκτήτης του πλοίου, εφοπλιστής Τρανός!Στις επισκευαστικές εργασίες του φορτηγού πλοίου ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ που επισκευάζεται στο Πέραμα, εντοπίστηκαν να απασχολούνται 10 Ελληνες μηχανουργοί, χωρίς ασφάλιση και με μισό μεροκάματο! Εφτά Ελληνες ανασφάλιστους "προσέλαβε" και ο εφοπλιστής Μανώλης Τριποδάκης για τις επισκευαστικές εργασίες του φορτηγού πλοίου του DODO,το οποίο βρίσκεται στη Ζώνη Περάματος. Στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας εντοπίστηκαν μετά από έλεγχο του Λιμεναρχείου της περιοχής, περίπου 30 εργαζόμενοι από Ρουμανία και Πολωνία να επισκευάζουν με πενιχρό μεροκάματο και χωρίς ασφάλιση το πλοίο SPIGA της εφοπλιστικής εταιρίας CARDIFF MARINE.

Στην επισκευαστική βάση του Μόλου της ΔΕΗ στο Κερατσίνι βρέθηκαν 7 εργαζόμενοι από Κορέα και Φιλιππίνες και άλλοι τόσοι Ελληνες να επισκευάζουν χωρίς ασφάλιση τα δύο πλοία του εφοπλιστή Θεραπιώτη,ΑΙΝΕΙΑΣ και ΜΕΛΤΕΜΙ.Ο εφοπλιστής μεταφέρει τους ανασφάλιστους εργαζόμενους από το ένα πλοίο στο άλλο, ανάλογα με τις ανάγκες των εργασιών.

Επώνυμες οι καταγγελίες

Η Ενωση Αμμοβολιστών Καθαριστών έχει καταγράψει τα ονόματα αρκετών από τους εργολάβους που απασχολούν ή "πασάρουν" παράνομα εργαζόμενους. Μάλιστα στη λίστα αυτή την οποία έχει κοινοποιήσει και προς τις Αρχές, έχει καταγράψει τα τηλέφωνα και τις διευθύνσεις. Πρόκειται για τους Ρομπέρτο Σιδηρόπουλο,Δημήτρη Καζαντζή,Σπυρίδωνα Κονιδάρη,Βαγγέλη Προκοπίου,ο οποίος είναι ιδιοκτήτης και συνεργείου επισκευαστικών εργασιών με την επωνυμία ΖΑΚΤΑΣ. Επίσης τον Ιωάννη Βασιλείου και αυτός ιδιοκτήτης συνεργείου με επωνυμία VG STAR, Ισμαήλ Χατζηντέλη,Γιώργο ΣτεφάνουΧαρίλαο Κοτσίνη και Δήμο Γερμενή,εργολάβος με επωνυμία επιχείρησης SALVAS (ΣΑΛΒΑΣ).

Και η... γνώμη του ΥΕΝ

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Κατσιφάρας σε έγγραφη απάντησή του στο "Ρ" για το δημοσίευμα στις 5 Απρίλη με τίτλο: "Οργιο μαύρης εργασίας", το οποίο αναφερόταν στα 6 παραπάνω πλοία, επιβεβαιώνει ότι: "Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος - όπως ακριβώς αναγράφεται - δημιουργούνται συχνά προβλήματα με την απασχόληση ανασφάλιστων χαμηλόμισθων ναυτικών. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι προσπάθειες της Λιμενικής Αρχής Πειραιά είναι συνεχείς και επίπονες και με αλλεπάλληλους τακτικούς και έκτακτους ελέγχους συλλαμβάνονται καθημερινά παραβάτες".Ομως, αν και ομολογεί ότι καθημερινά συλλαμβάνονται παραβάτες, ωστόσο σημειώνει: "Από όλα τα πλοία που αναφέρετε στο δημοσίευμα (σ.σ. έξι), πρόβλημα υπήρξε μόνο στο υπό Κυπριακή σημαία Φ/Γ πλοίο ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ, στο οποίο εντοπίστηκαν να εργάζονται χωρίς άδεια πέντε Ελληνες και φυσικά κατά του πλοιάρχου κινήθηκε αμέσως η διαδικασία επιβολής κυρώσεων. Αντιλαμβάνεσθε συνεπώς ότι τα αναφερόμενα περί "μαύρης εργασίας" στο Πέραμα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και καλό θα ήταν όλοι μαζί να εντοπίσουμε το πρόβλημα εκεί που υπάρχει και στις πραγματικές του διαστάσεις, παρά να εντυπωσιάζουμε την κοινή γνώμη με υπερβολές"!

Ο γραμματέας του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Κώστας Φάκαρος έχει όμως άλλη γνώμη: "Οι διαστάσεις της "μαύρης εργασίας" έχουν φτάσει πια στο απροχώρητο. Χωρίς κανένα έλεγχο ανασφάλιστοι εργαζόμενοι μπαινοβγαίνουν στη Ζώνη. Τις ευθύνες για αυτή την κατάσταση τις έχει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Πρέπει να ξέρει ο κ. υπουργός ότι τις καταγγελίες μας για το πλοίο ΣΙ ΠΡΙΝΣ και για το πλοίο SPIGA τις επιβεβαίωσαν και οι διοικητές των αρμόδιων Λιμεναρχείων. Οσον αφορά τα υπόλοιπα πλοία, τους ανασφάλιστους εργαζόμενους εντόπισε το ίδιο το Συνδικάτο. Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν οι αρμόδιοι ότι εμείς δε θα ανεχτούμε άλλο αυτήν την κατάσταση που δημιουργεί προβλήματα στους εργαζόμενους της Ζώνης και στα ασφαλιστικά Ταμεία. Δε θα ανεχτούμε άλλο την κάλυψη του δουλεμπορίου, στο όνομα της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των εφοπλιστών. Τόσο οι άνεργοι όσο και το Συνδικάτο θα οργανώσουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις γιατί το δικαίωμά μας στη δουλιά και τη ζωή είναι αναφαίρετο. Αμεσα θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τα παραπάνω κρούσματα και να μας ενημερώσετε για τις κυρώσεις που θα επιβληθούν σε αυτούς που παρανομούν ασύστολα".

Το Συνδικάτο Μετάλλου ειδικά για τους εργολάβους έχει επισημάνει ότι καθημερινά ξεφυτρώνουν σαν "μανιτάρια" επισκευαστικές επιχειρήσεις "μαϊμούδες", καθώς και τεχνικά γραφεία, ενώ όποιος θέλει γίνεται εργολάβος μέσα σε μια νύχτα και ανεξέλεγκτος πια μπορεί να απασχολεί και ανασφάλιστους. Αυτή η κατάσταση επιδεινώνει τις ήδη επικίνδυνες εργασίεςστη Ζώνη. Τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης έχουν κάνει επανειλημμένα συγκεκριμένες προτάσεις, όπως είναι η δημιουργία μητρώου των επισκευαστικών επιχειρήσεων, χωρίς όμως μέχρι τώρα να έχουν γίνει δεκτές από καμία κυβέρνηση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η κατάσταση να διαιωνίζεται και εκατοντάδες άνθρωποι να απασχολούνται παράνομα χωρίς ασφάλιση, γεγονός που εκτός των άλλων ζημιώνει τα επικουρικά Ταμεία και το ΙΚΑ.

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ