Σάββατο 30 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τι προβλέπει η πρόταση νόμου του ΚΚΕ

Η πρόταση νόμου του ΚΚΕ αφορά ορισμένα μέτρα άμεσης εφαρμογής που αποσκοπούν κατ' αρχήν στη φορολογική ελάφρυνση των μισθωτών, συνταξιούχων και άλλων στρωμάτων με μικρά και μεσαία εισοδήματα (όπως επαγγελματοβιοτεχνών, μικρών και μεσαίων εισοδημάτων ελεύθερων επαγγελματιών) με άξονες:

- Τη φορολόγηση των εισοδημάτων του 1997 με φορολογική κλίμακα, όπου τα κλιμάκια και οι μειώσεις φόρου για τέκνα που βαρύνουν το φορολογούμενο θα είναι αυξημένα κατά 60%, αφού έχει ληφθεί υπόψη η συνολική αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή για την περίοδο 1993 - '96 (περίοδο κατά την οποία δεν τιμαριθμοποιήθηκε η φορολογική κλίμακα).

- Τη θεσμοθέτηση για τα εισοδήματα του 1997 αφορολόγητου ποσού (πρώτου κλιμακίου της φορολογικής κλίμακας που έχει μηδενικό φορολογικό συντελεστή) 2.000.000 δρχ. (όσες περίπου είναι οι μέσες συνολικές ετήσιες αποδοχές του ανειδίκευτου εργάτη).

- Την αύξηση του παραπάνω αφορολόγητου ποσού κατά 20% για εισοδήματα που προήλθαν από μισθούς και συντάξεις.

- Την αυτόματη τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας και των μειώσεων του φόρου για τέκνα που βαρύνουν τον φορολογούμενο για τα εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Γενάρη 1997 και εφεξής.

- Τη θεσμοθέτηση αφορολόγητου ποσού για τα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις που θα είναι πάντοτε αυξημένο κατά 20% σε σχέση με το αφορολόγητο ποσό για τα εισοδήματα από άλλη πηγή.

- Τη σημαντική αύξηση του ποσού των δαπανών που εκπίπτουν από το εισόδημα για τις δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν το 1996 και την αυτόματη τιμαριθμοποίηση του παραπάνω ποσού για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται από την 1η Γενάρη 1997 και εφεξής χωρίς τους περιορισμούς με ποσοστώσεις επί του ύψους των δαπανών ή επί του ύψους του δηλωνόμενου εισοδήματος.

Συγκεκριμένα μέτρα

Με την πρόταση νόμου ιδιαίτερο βάρος δίνεται:

- Στην αύξηση της δαπάνης που εκπίπτει για ενοίκιο πρώτης κατοικίας του φορολογουμένου. Προτείνεται να εκπίπτει η δαπάνη για ενοίκιο μέχρι 50.000 δραχμές το μήνα.

- Στην αύξηση της δαπάνης που εκπίπτει για ενοίκιο κατοικίας που μισθώνεται για τις ανάγκες στέγασης των τέκνων του φορολογουμένου στην περιοχή όπου αυτά φοιτούν ή σπουδάζουν. Το ποσό της παραπάνω έκπτωσης διπλασιάζεται.

- Στην αύξηση του ποσού δαπάνης που εκπίπτει χωρίς δικαιολογητικά όταν ο ίδιος ο φορολογούμενος ή τα πρόσωπα που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν είναι ανάπηροι, με αναπηρία από 67% και άνω, τυφλοί, νεφροπαθείς, ανάπηροι ή θύματα της Εθνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου Πολέμου κλπ. Η έκπτωση αυτή χωρίς δικαιολογητικά διπλασιάζεται.

- Την κατάργηση της φορολόγησης της αποζημίωσης που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι για τη με οποιονδήποτε τρόπο διακοπή της εργασιακής τους σχέσης (π.χ. με απόλυση).

- Την κατάργηση των "αντικειμενικών" κριτηρίων φορολόγησης των εισοδημάτων που αποκτώνται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις και από ελεύθερο επάγγελμα.

- Την κατάργηση της φορολόγησης των καθαρών κερδών των προσωπικών εταιριών, των ΕΠΕ, των κοινωνιών και κοινοπραξιών που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα με συντελεστή 35% και η κατανομή τους μεταξύ των εταίρων και μελών αυτών ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους σε αυτές και στη συνέχεια η φορολόγηση αυτών των κερδών με τις ισχύουσες διατάξεις περί φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων.

- Την κατά διαφορετικό τρόπο φορολόγηση των συνεταιρισμών έτσι που στο όνομα αυτών να φορολογούνται μόνο τα αδιανέμητα κέρδη ύστερα από την αφαίρεση των διανεμόμενων στα μέλη τους κερδών και των χορηγούμενων σε αυτά εκπτώσεων και μάλιστα με χαμηλότερο συντελεστή που θα είναι 15%.

Τα διανεμόμενα κέρδη θα κατανέμονται μεταξύ των μελών των συνεταιρισμών στο καθένα ανάλογα με τη συνεταιριστική του μερίδα και θα φορολογούνται με τις ισχύουσες διατάξεις περί φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων.

Για τις απαλλαγές του μεγάλου κεφαλαίου

Η πρόταση προβλέπει τη φορολογική επιβάρυνση των υψηλών εισοδημάτων, πρωταρχικά όμως του μεγάλου κεφαλαίου (ιδιαίτερα του εφοπλιστικού αλλά και των κερδών των μεγάλων επιχειρηματιών) με άξονες:

- Την ονομαστικοποίηση του συνόλου των μετοχών όλων των ημεδαπών ανωνύμων εταιριών, την αύξηση του συντελεστή φορολόγησης αυτών με τρόπο ώστε τα διανεμόμενα στους μετόχους κέρδη να φορολογούνται μαζί με το λοιπό προσωπικό τους εισόδημα, σύμφωνα με τις διατάξεις για τη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων.

- Την κατάργηση σε αυτή τη φάση - εμμένοντας στη θέση για συνολική κατάργησή τους ύστερα από πιο ολοκληρωμένη μελέτη - ορισμένων κραυγαλέων φοροαπαλλαγών του μεγάλου κεφαλαίου (κύρια των ναυτιλιακών εταιριών του χρηματιστικού και τραπεζικού κεφαλαίου).

- Την καθιέρωση προοδευτικής φορολογικής κλίμακας με την προσθήκη δύο φορολογικών κλιμακίων και την προοδευτική αύξηση του φορολογικού συντελεστή όσο αυξάνεται το εισόδημα και τη θέσπιση ανώτατου φορολογικού συντελεστή για τα υψηλά εισοδήματα (άνω των 24.000.000 δρχ) που φτάνει το 60%.

Πέρα από τα μέτρα σε επίπεδο νομοθετικό, επιβάλλεται και στα πλαίσια της συνταγματικής αναθεώρησης η κατάργηση του άρθρου 107 του Συντάγματος, που παρέχει αυξημένης τυπικής ισχύος προστασία στο ξένο αλλά και στο εφοπλιστικό κεφάλαιο μέσω της συνταγματικής κατοχύρωσης της ισχύος του ν. δ/τος 2687/1953 και του ν. 27/1975.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Υποπτες» και οι δαπάνες των νοικοκυριών (2006-12-06 00:00:00.0)
Φορολογική επέλαση κατά των μισθωτών (2002-04-25 00:00:00.0)
Ρυθμίσεις προεκλογικού αποπροσανατολισμού (2000-02-02 00:00:00.0)
Από την 1η Μάρτη η υποβολή φορολογικών δηλώσεων (2000-01-12 00:00:00.0)
Προτάσεις ταυτόσημες με την κυβερνητική λογική (1999-02-24 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1996-12-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ