Παρασκευή 26 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ 2

"America, America"

Στην περίπτωση του Ηλία Καζάν και αυτής της ταινίας είναι αναπότρεπτοι κάποιοι δυσάρεστοι συνειρμοί. Η ταινία γυρίστηκε το 1963. Οι μακαρθικές διώξεις της περασμένης δεκαετίας αποτελούν παρελθόν, οι συνέπειες τους όμως πάνω στα θύματά τους δεν έχουν εξαλειφθεί. Ο Καζάν, που πήρε μέρος σε αυτό το κυνήγι μαγισσών, κρατώντας ο ίδιος το ρόλο του καταδότη για παλιούς φίλους και συναδέλφους, καταστρέφοντας ζωές και σταδιοδρομίες, μοιάζει να έφτιαξε τη μελλοντική του καριέρα εξαργυρώνοντας για πάντα το τίμημα της προδοσίας του. Από αυτή την άποψη μπορεί κανείς να συγκρίνει το δημιουργό με τον ήρωα της ταινίας του, το Σταύρο (Στάθης Γιαλελής),που για να πραγματοποιήσει το ατομικό του όνειρο, το ταξίδι στην αμερικάνικη γη της επαγγελίας, δε διστάζει να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα, να εκμεταλλευτεί την αγάπη μιας γυναίκας για να εξασφαλίσει ένα υπερατλαντικό εισιτήριο, να φτάσει κι αυτός με τον τρόπο του την προδοσία. Το άλλοθι της αδυσώπητης σκληρότητας του κόσμου και της ολοκληρωτικής αυταπάρνησης για την πραγματοποίηση του σκοπού, άλλο δεν κάνει από το να καθαγιάζει ένα όνειρο, που στο φινάλε παίρνει υπόσταση στην εικόνα του νεαρού λούστρου με το δουλικό (και ανθρωποφάγο ταυτόχρονα, είναι αλήθεια) χαμόγελο, που περιμένει το φιλοδώρημα του πελάτη. Φιλοδωρήματα που αθροιζόμενα δημιούργησαν μια πραγματικότητα ανάλογη του "διαμερίσματος στην Κυψέλη", φετίχ των ελληνικών ταινιών της ίδιας περιόδου. Το φιλμ διαδραματίζεται τα τελευταία χρόνια του 19ου αιώνα και με τον επικό του χαρακτήρα αφηγείται τη διαδρομή ενός νεαρού Ελληνα από τα βάθη της υπόδουλης Μικρασίας στις ΗΠΑ. Μια ιστορία πραγματική ή μια από τις τόσες πραγματικές ιστορίες της μετανάστευσης, που μεταφερόμενες, όμως, στην οθόνη χάνουν την υπόστασή τους ως γεγονότα, για να μετατραπούν σε παραμύθια. Κι εκεί ο αφηγητής έχει τον πρώτο ρόλο.

(ΑΒΑΝΑ, ΑΤΤΙΚΑ)

"Οι άνδρες με τα μαύρα"

Η ταινία είναι βασισμένη σε μια σειρά κόμικς. Πρόκειται για την εξιστόρηση των περιπετειών μιας μυστικής ανεπίσημης κρατικής ομάδας, οι πράκτορες της οποίας ντυμένοι πάντοτε στα μαύρα, ασχολούνται με τους εξωγήινους μετανάστες και έχουν ως αποστολή την αντιμετώπιση των εξωγήινων αποβρασμάτων που λυμαίνονται τη Γη. Αθέλητες είναι οι νοερές συγκρίσεις με σημερινές υπερεθνικές αστυνομικές συμμαχίες, που συγκροτούνται για την αντιμετώπιση κάποιων γήινων μαύρων προβάτων. Με τους Τόμι Λιη Τζόουνς καιΓουίλ Σμιθ σε σκηνοθεσία Μπάρι Σόνενφελντ.(ΑΓΚΟΡΑ, ΑΘΗΝΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΑΝΝΑ ΝΤΟΡ, ΑΣΤΕΡΙΑ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ, ΒΙΛΑΤΖ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΔΙΑΝΑ, ΖΙΝΑ, ΙΝΤΕΑΛ, ΚΑΛΥΨΩ, ΟΣΚΑΡ, ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ, ΦΑΛΗΡΟ 1, ΑΝΤΑΜΣ, ΦΟΙΒΟΣ, ΦΙΛΟΘΕΗ)

"Κοφτερό λεπίδι"

Ο Καρλ, όταν ήταν 11 χρονών σκότωσε τη μητέρα του και τον εραστή της τη στιγμή που έκαναν έρωτα. 25 χρόνια αργότερα αποφυλακίζεται και επιστρέφει στην πόλη του με σκοπό να δουλέψει και να ζήσει μια ήρεμη ζωή. Ομως η ιστορία μοιάζει να επαναλαμβάνεται, όταν η χήρα γυναίκα που του δίνει στέγη και ο γιος της, ο μικρός φίλος του Καρλ, αντιμετωπίζουν τη βαναυσότητα ενός βίαια απαιτητικού εραστή.

(ΕΛΛΗ, ΙΝΤΕΑΛ ΜΑΡ., ΤΡΙΑΝΟΝ)

Αγης ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΑΘΗΝΑΣ (2014-04-13 00:00:00.0)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (2014-04-06 00:00:00.0)
«Λεωφορείο ο πόθος» (2004-07-10 00:00:00.0)
Λεωφορείο ο πόθος (2003-02-02 00:00:00.0)
Λεωφορείο ο πόθος (2002-03-30 00:00:00.0)
Τα φεγγάρια της Κάρλα (2000-01-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ