Σάββατο 27 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
Αγγλοι και Γερμανοί κουμανταδόροι στα έργα!

Σε Εγγλέζους και Γερμανούς ανέθεσε η κυβέρνηση να εκσυγχρονίσουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και να διαχειριστούν κονδύλια 780 δισ. δρχ., που έχουν προϋπολογιστεί για την εκτέλεση σιδηροδρομικών έργων μέχρι το 2003.

Στην ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική του ΟΣΕ, που έχει αναλάβει όλα τα έργα του ΟΣΕ, επικεφαλής της Διεύθυνσης Εργου, δηλαδή της διεύθυνσης - "κλειδί" για όλα τα έργα και τις προμήθειες, είναι Αγγλος και ο ένας από τους δυο αναπληρωτές του Γερμανός. Η διεύθυνση αυτή, με τους δύο αλλοδαπούς επικεφαλής, θα έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, για το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο και προμήθεια.

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, η διεύθυνση της ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε αναλυτικά το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ μέχρι το 2003, προϋπολογισμού 780 δισ. δρχ. Περιλαμβάνει μια σειρά συγχρηματοδοτούμενα έργα από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους. Οπως ειπώθηκε, μέχρι το τέλος του 1999, το κόστος των υπό κατασκευή έργων ανέρχεται σε 528,4 δισ. δρχ., από τα οποία τα 283,5 δισ. δρχ. είναι εγκεκριμένα από το Ταμείο Συνοχής και τα 169,7 δισ. δρχ. από το Β Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ενώ υπό αναζήτηση είναι τα υπόλοιπα 75,2 δισ. δρχ. Για το κονδύλι αυτό η διεύθυνση της ΕΡΓΟΣΕ εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι θα καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, με την "επικαιροποίηση του κόστους των έργων". Οπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη, η έλλειψη εγκεκριμένων πιστώσεων θα είναι πολύ μεγαλύτερη μετά το 1999. Θα ανέλθει σε 250,7 δισ. δρχ., τα οποία οι αρμόδιοι της ΕΡΓΟΣΕ υπολογίζουν ότι θα τα καλύψουν με δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Οπως είναι πρόδηλο, το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα των ελληνικών σιδηροδρόμων μπορεί στα χαρτιά να "ευημερεί", αλλά "πάσχει" στην εφαρμογή του.

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ απέδωσε τη σημερινή εικόνα εγκατάλειψης του ΟΣΕ σε "αμέλεια του παρελθόντος" και σε "άλλες προτεραιότητες" των κυβερνήσεων, ενώ όσον αφορά τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην εκτέλεση σιδηροδρομικών έργων, ειπώθηκε ότι αυτές οφείλονται στις απαλλοτριώσεις και τις εγκρίσεις περιβαλλοντικών μέτρων, που καθυστερούν με ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς και στα αρχαιολογικά ευρήματα.

Πάντως, σχεδόν όλα τα σχεδιαζόμενα έργα αφορούν τη γραμμή Αθηνών - Θεσσαλονίκης, ενώ εγκαταλείπεται οριστικά ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και η επέκταση του σιδηρόδρομου σε άλλες περιοχές της χώρας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ