Σάββατο 27 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
"Στον αφρό" η κυβέρνηση με το πόρισμα για το "Ντορνιέ"

Ανεπαρκές, το χαρακτήρισε ο αρμόδιος υπουργός και απάλλαξε από τα καθήκοντά τους τέσσερα διευθυντικά στελέχη. Κανένας πολιτικός προϊστάμενος υπεύθυνος για το αλαλούμ που επικράτησε το πρωί της Τετάρτης στο Ελληνικό

Το αλαλούμ, που επικράτησε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού το πρωί της περασμένης Τετάρτης με το ατύχημα του "Ντορνιέ", επιβεβαιώνεται με το πόρισμα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που κατατέθηκε χτες στον υπουργό Μεταφορών Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη.Και αντί αυτός να αναλάβει ως αρμόδιος υπουργός τις ευθύνες του, προτίμησε, ως συνήθως γίνεται, να ρίξει ευθύνες σε τέσσερα διευθυντικά στελέχη της ΥΠΑ, παραπέμποντάς τους στο υπηρεσιακό συμβούλιο με το ερώτημα της απαλλαγής από τα καθήκοντά τους. Εσπευσε δε να χαρακτηρίσει το πόρισμα ανεπαρκές και να το γυρίσει πίσω, "επειδή δεν καταλογίζει συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις, ούτε προσδιορίζει υπεύθυνους, ώστε να είναι δυνατός ο άμεσος πειθαρχικός έλεγχος".

"Λάδι", λοιπόν, η κυβέρνηση και ο υπουργός της με τη διαλυτική για τις δημόσιες υπηρεσίες και επιχειρήσεις πολιτική που ακολουθεί, "λάδι" και ο διοικητής και οι υποδιοικητές της ΥΠΑ που διορίζονται από την κυβέρνηση και είναι εντολοδόχοι της. Φταίνε κατά τον υπουργό μόνο οι προϊστάμενοι του αερολιμένα Αθηνών, της Διεύθυνσης Τεχνικής Συντήρησης, του Τμήματος Τεχνικής Συντήρησης Οχημάτων και ο Γενικός Διευθυντής Διοικητικής Υποστήριξης της ΥΠΑ και όλοι οι παραπάνω από αυτούς "απλά προεδρεύουν"...

Ο υπουργός δεν παρέλειψε, βέβαια, να πει ότι το πόρισμα επιβεβαιώνει ότι ο Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις ασφαλείας που θέτει ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και ότι η ύπαρξη ειδικού οχήματος επίστρωσης αφρού προβλέπεται επικουρικά, χωρίς να αποτελεί απαίτηση ή σύσταση του Διεθνούς Οργανισμού.

Το πλέον ενδιαφέρον σημείο του πορίσματος είναι ότι το "Ντορνιέ" προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, όπου δεν είχε επιστρωθεί ο κατάλληλος πρωτεϊνούχος αφρός ("Α3 F"), αλλά άλλος, ο "Α3 F 6%" που χρησιμοποιείται μόνο για πυρόσβεση. Ομως, τη στιγμή της προσγείωσης στην Τανάγρα, ήδη ο βοηθητικός διάδρομος του Ελληνικού είχε επιστρωθεί με τον κατάλληλο αφρό!

Στο πόρισμα, αναφέρεται επίσης: Ο πιλότος όφειλε να διατηρήσει επαφή με τον πύργο ελέγχου του Ελληνικού, ώστε να ενημερώσει για την τελική του απόφαση να προσγειώσει το αεροπλάνο στο αεροδρόμιο της Τανάγρας. Οι ενέργειες των αεροελεγκτών να υποδείξουν στον πιλότο άλλο αεροδρόμιο, που διαθέτει όχημα επίστρωσης αφρού, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν είχαν σωστή ενημέρωση, ή απευθύνονταν στην αρμόδια αερολιμενική διεύθυνση. Δε διαπιστώνεται από τις απομαγνητοφωνήσεις ότι μεταβιβάστηκε στον πιλότο η απάντηση του υποδιοικητή του πυροσβεστικού σταθμού του Ελληνικού ότι το αεροδρόμιο της Τανάγρας δε διαθέτει τον κατάλληλο αφρό και ότι στο Ελληνικό άρχισε η επίστρωση του διαδρόμου με τον κατάλληλο αφρό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ