Ανέξοδα προσπαθεί το υπουργείο Παιδείας να λύσει το πρόβλημα της διπλής βάρδιας στα σχολεία, καθώς αντί να χτίσει νέες αίθουσες, προχωρά στις συμπτύξεις τμημάτων και συγχωνεύσεις ολόκληρων σχολείων, "κερδίζοντας" έτσι και λιγότερους εκπαιδευτικούς.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 3ου και 14ου Δημοτικών Σχολείων στη Βέροια, τα οποία μέχρι πέρσι λειτουργούσαν εναλλάξ πρωί και απόγευμα. Οι γονείς επισημαίνουν ότι το συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα είναι παλιό και υπό επισκευήν, ενώ οι χώροι που διαθέτει δεν είναι αρκετοί για να φιλοξενήσουν τους 400 περίπου μαθητές, με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας ακόμα και το υπόγειο γυμναστήριό του, ενώ οι βοηθητικοί χώροι του συγκροτήματος δεν είναι αρκετοί για να εξυπηρετήσουν τόσους μαθητές.