Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα ΜΜΕ επέλεξαν - στο πλαίσιο του "πλουραλισμού" που τα διαπνέει - να βομβαρδίζουν επί μερόνυχτα τους πολίτες με το βιβλίο της κ. Λιάνη, με τις συνεντεύξεις της και με τις συνεντεύξεις των πρώην και νυν παρατρεχαμένων της. Δεν είναι τυχαίο ότι μια βδομάδα πριν, η ίδια η κυβέρνηση μετέτρεψε σε πολιτικό ζήτημα (! ) την έκδοση του εν λόγω πονήματος. Γιατί άραγε; Μήπως συνιστά... πολιτικό γεγονός το ποια ώρα της μέρας εξεδήλωνε ενυπογράφως ο Α. Παπανδρέου την αγάπη του προς τη συμβία του; Μήπως συνιστά πολιτικό γεγονός η ενασχόληση με ζητήματα λίγο -πολύ γνωστά, όπως οι απόψεις του πρώην πρωθυπουργού για διάφορους συνεργάτες του ή η υπενθύμιση των τεκταινόμενων στους διαδρόμους του Ωνασείου; Μήπως, τέλος τέλος συνιστά πολιτικό γεγονός το αν υπάρχουν "non paper" που αποδεικνύουν την υποτέλεια της κυβέρνησης απέναντι στις ΗΠΑ, όταν υπάρχει η ίδια η πολιτική της;
***
Θα πρέπει να τονιστεί και κάτι ακόμα. Ούτε η επίκληση της ροπής προς την"κατινιά" που πρεσβεύουν τα ΜΜΕ της ριάλιτι αποβλάκωσης, είναι επαρκής εξήγηση για την εμμονή τους στον "Μιμικισμό". Ούτε πολύ περισσότερο η εκδοχή που θέλει να επιδιώκεται η απομυθοποίηση του πρώην πρωθυπουργού μέσα από τη διαφήμιση των "γαργαλιστικών"... καταθέσεων της κ. Λιάνη. Ούτε και η άποψη των άλλων, που βλέπουν στο "σύγγραμμα" τη δικαίωση της πολιτικής τους κληρονομιάς, μπορεί να χρησιμοποιηθεί, ως επαρκής δικαιολογία για την επιβολή της "Λιανολογίας".
***
Πρόκειται για παλιά συνταγή της "καλής κοινωνίας". Είναι γνωστό ότι από τη δεκαετία του '30 οι πολυεθνικές απορρυπαντικών (Κολγκέιτ - Πάλμολιβ, Procter and Gamble κλπ.) χρηματοδοτούν τηλεοπτικές "σαπουνόπερες" γιατί ανακάλυψαν ότι έτσι δημιουργούν ισχυρούς δεσμούς με το καταναλωτικό κοινό, που εκτός από το να δακρύζει με τα μελό και να παραμυθιάζεται με την "γκλαμουριά" του "Τόλμη και Γοητεία", αγοράζει και τα σαπούνια ή όποια άλλα προϊόντα διαφημίζονται εμβόλιμα...
Ομως, οι κάθε λογής "σαπουνόπερες" χρησιμοποιούνται ποικιλοτρόπως. Οι εμπνευστές τους δεν επιδιώκουν να καθορίσουν μόνο τα καταναλωτικά πρότυπα. Φιλοδοξούν να προδιαγράψουν πολιτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές συμπεριφορές και αντιλήψεις. Προχωρούν παραπέρα. Γιατί, όπως λέει και το τραγούδι, σήμερα δεν τους αρκεί μόνο το μυαλό. Θέλουν να αλώσουν και την ψυχή του πολίτη. Και το κάνουν με κάθε τρόπο. Με το "Μιμικισμό", με στημένες πρωθυπουργικές συνεντεύξεις, με αποσιωπήσεις, με την κατασυκοφάντηση, με την τρομοκρατία, με την προώθηση της άποψης ότι η ενασχόληση με τα κοινά έχει σημασία όταν αφορά την... κρεβατοκάμαρα της κ. Λιάνη ή τους εραστές της Νταϊάνας...
Ας μην επιτρέψουμε σε αυτό το ενιαίο κέντρο της αποχαύνωσης να μας ξεμοναχιάσει και να μας πνίξει με τις "σαπουνόφουσκες" που αναδύει η δική του παρακμή. Ας μην επιτρέψουμε τη μετατροπή αυτής ακριβώς της παρακμής του, σε όπλο του. Ας του δώσουμε να καταλάβει ότι η ενιαία απάντηση του λαού θα καταστήσει μπούμερανγκ την ευτέλεια για εκείνους που τη διαφημίζουν.
Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Η "Λιανολογία" των ημερών είναι ένα ακόμη δημιούργημα ενός ενιαίου κέντρου πλύσης εγκεφάλου, που έχει άμεση σχέση με την υλοποίηση ενός ύψιστου καθήκοντος για την πλουτοκρατία: Τη μετατροπή των λαϊκών στρωμάτων σ' ένα άβουλο πολιτικά, παρηκμασμένο αισθητικά και αλλοτριωμένο πολιτισμικά ενεργούμενο