Πέμπτη 6 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το κυκλοφοριακό είναι απλώς το πρόσχημα

Μελέτη του Πολυτεχνείου δίνει τις λύσεις για το κυκλοφοριακό, αλλά η κυβέρνηση έχει έναν και μοναδικό στόχο: Να πνίξει τη φωνή των εργαζομένων!

Την ίδια στιγμή λοιπόν που ξεκινά ο "διάλογος" για τον περιορισμό των διαδηλώσεων, στα συρτάρια του ΥΠΕΧΩΔΕ "αραχνιάζει" μελέτη του Εργαστηρίου Συγκοινωνιολογίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου,στην οποία επισημαίνεται η ανάγκη να παρθούν άμεσα ουσιαστικά μέτρα για την ανακούφιση του οδικού δικτύου της πόλης και την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Οι προβλέψεις της μελέτης, που φέρνει στη δημοσιότητα ο "Ρ", έρχονται - όπως είναι φυσικό - σε πλήρη αντίθεση με τους ισχυρισμούς των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης και βέβαια ούτε ως αστείο δε γίνεται λόγος για διαδηλωτές...

Αναφέρουμε τους βασικότερους στόχους, όπως τους κατέγραψαν οι επιστήμονες, στους οποίους, όπως επισημαίνουν, "πρέπει να αποβλέπει μια κυκλοφοριακή πολιτική".

Συγκεκριμένα, η μελέτη προτείνει μια σειρά κανονιστικών μέτρων που πρέπει να παρθούν, που είναι:

  • Θέσπιση αυστηρών προδιαγραφών για το σχεδιασμό και την κατασκευή κάθε οδικού άξονα με διαχρονικό ορίζοντα, έτσι ώστε αυτός να ανταποκρίνεται σε όλες τις λειτουργίες που καλείται ή θα κληθεί να εξυπηρετήσει.
  • Ελεγχος των προσβάσεων. Ο σχεδιασμός και η κατάλληλη χωροθέτηση του δικτύου πρόσβασης σημαίνει δημιουργία παράπλευρων οδών, πρόσβαση μέσω δευτερευουσών οδών, διάνοιξη διόδων πρόσβασης στο εσωτερικό των οικοδομικών τετραγώνων ή και δημιουργία οδών πρόσβασης για ένα σύνολο εγκαταστημένων χρήσεων.
  • Επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης και διευθέτηση των αναγκών στάθμευσης για κάθε χρήση.
  • Διευθέτηση της κυκλοφορίας μέσω των διαδρόμων κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει ότι οι διάδρομοι αυτοί ορίζονται σαφώς και επομένως αποφορτίζεται το υπόλοιπο οδικό δίκτυο.
  • Σχεδιασμός που προωθεί τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε συνδυασμό με ορθολογικότερη οργάνωση του γενικότερου συστήματος μεταφορών, όπως η δημιουργία δικτύου Τραμ.
  • Διευθέτηση των διαδρόμων κίνησης των πεζών, οριοθέτηση χώρου για τοποθέτηση ειδικού εξοπλισμού και ελεύθερου χώρου στα πεζοδρόμια και χωροθέτηση πεζογεφυρών.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ, θα πρέπει άμεσα να παρθούν και επεμβατικά μέτρα,όπως:

  • Κατασκευή διαχωριστικών νησίδων
  • Βελτίωση της σήμανσης και τοποθέτηση σηματοδοτών, έτσι ώστε οι θέσεις διαβάσεων πεζών να ορίζονται σαφώς και να επιτυγχάνεται καλύτερη κυκλοφοριακή ροή.
  • Δημιουργία λεωφορειόδρομων όπου είναι δυνατόν και βελτίωση των συνθηκών της κίνησης με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως η αύξηση δρομολογίων σε συνδυασμό με τη βελτίωση του συστήματος ανταπόκρισης των ΜΜΜ.
  • Αμεση εξασφάλιση πρόσβασης των εγκαταστημένων χρήσεων. Τροφοδοσία σε ώρες και ημέρες διαφορετικές από εκείνες της έντονης κυκλοφοριακής φόρτισης.
  • Αμεση εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης.
  • Αμεση απελευθέρωση του χώρου των πεζοδρομίων.
  • Διαμόρφωση πεζοδρομίων που θα εξασφαλίσει ανετότερη και ασφαλέστερη κίνηση των πεζών.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το νέο σύστημα στάθμευσης αποτελεί μόνο «μπίζνα» (2024-08-23 00:00:00.0)
Αντίθετη η «Λαϊκή Συσπείρωση» στις διαπλατύνσεις δρόμων (2017-03-10 00:00:00.0)
Νέα χαράτσια και στη στάθμευση (2011-11-16 00:00:00.0)
Μέτρα - ανάσα για τις γειτονιές (1998-02-25 00:00:00.0)
Προτάσεις ανάσας για την Αττική (1997-12-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ