Τρίτη 2 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στο "σφυρί" η ελληνική ναυτιλία

Απόφαση - τορπίλη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σπάει "εδώ και τώρα" το καμποτάζ. Σε αγωνιστική πανστρατιά, καλεί η "Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση". Πικετοφορία σήμερα στην Ακτή Μιαούλη

Στο "σφυρί" βγάζουν τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και αφελληνίζουν την ελληνική ναυτιλία!Τον κώδωνα του κινδύνου, για τις δραματικές συνέπειες που θα επιφέρει στη χώρα μας η απόφαση που εξέδωσε την περασμένη Παρασκευή το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο,με την οποία "σπάει" "εδώ και τώρα" το καμποτάζ (ο προστατευτισμός, δηλαδή, που ισχύει για τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας), κρούει με ανακοίνωσή της η "Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση",η οποία και απευθύνει αγωνιστικό προσκλητήριο προς όλους τους ναυτεργάτες. Την αγωνιστική αρχή κάνει η ίδια. Ετσι, στελέχη της ξεκινάνε, από σήμερα στις 7 το πρωί, περιοδείες στα καράβια για την ενημέρωση των ναυτεργατών, ενώ στις 10 το πρωί θα γίνει πικετοφορία στην Ακτή Μιαούλη.

Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε ότι επιτρέπεται πλέον σε οποιοδήποτε υπήκοο κοινοτικής χώρας ή εταιρίες να εγγραφούν στο ελληνικό νηολόγιο και να εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές στις ελληνικές θάλασσες!Με την απόφαση αυτή, καταργείται το άρθρο 5 του ελληνικού "Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου", το οποίο προβλέπει ότι αναγνωρίζονται ως ελληνικά πλοία μόνο αυτά που ανήκουν πάνω από το 50% σε Ελληνες υπηκόους, ή σε ελληνικά νομικά πρόσωπα, των οποίων τα κεφάλαια ανήκουν σε Ελληνες υπηκόους κατά το προαναφερόμενο ποσοστό.

Η "Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση" σημειώνει: "Η οριστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ανοίγει την "κερκόπορτα" για να εισβάλουν πολυεθνικά μονοπώλια στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές θαλάσσιες μεταφορές, εξουδετερώνοντας και αυτές τις καταληκτικές ημερομηνίες μέχρι το 2004 που ίσχυε".

Πρόκειται για εντολές - αποφάσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση, των κυρίαρχων κύκλων της Ευρωπαϊκής Ενωσης και γενικότερα του μεγάλου κεφαλαίου, που αποτελούν τους κανόνες της "νέας τάξης πραγμάτων", με βάση τους οποίους η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καθορίζει την αντιναυτεργατική, αλλά και συνολικά την αντεργατική της πολιτική σε βάρος της οικονομίας και της εθνικής ανεξαρτησίας της χώρας.

Η απόφαση αυτή δεν είναι "κεραυνός εν αιθρία", αφού - όπως αναφέρεται - το έδαφος είχε αρχίσει να προετοιμάζεται με μια σειρά συναντήσεις που έγιναν μεταξύ εφοπλιστικών και κυβερνητικών παραγόντων στη Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, Λονδίνο και Αθήνα για να καθορίσουν πώς θα εκχωρήσουν όσο πιο σύντομα γίνεται την εκμετάλλευση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας στα μονοπώλια και τα τυχοδιωκτικά σχέδιά τους. "Ο επαγγελματικός αφανισμός - συνεχίζει - των Ελλήνων ναυτεργατών, η ισοπέδωση του ασφαλιστικού συστήματος, ο αφελληνισμός της ναυτιλίας,είναι το τρίπτυχο των άμεσων στόχων αυτής της πολιτικής της κυβέρνησης και των εφοπλιστών".

Πάντως, αυτή την εξέλιξη φαίνεται να την είχαν ...προβλέψει οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, οι οποίοι, με επιστολή τους πριν από δύο μήνες περίπου, είχαν ξεκαθαρίσει ότι σε μια τέτοια περίπτωση - δηλαδή με την εισβολή ξένων στις ελληνικές θάλασσες - αυτοί δε θα μπορέσουν να απασχολούν ελληνικά πληρώματα τα οποία χαρακτηρίζουν "πολυτελή"!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στο τελικό του στάδιο το αντιλαϊκό νομοσχέδιο (2010-06-08 00:00:00.0)
Απεργιακή απάντηση στην εφοπλιστική επίθεση (2005-02-22 00:00:00.0)
Προκαλούν εφοπλιστές - ΠΝΟ (2001-10-13 00:00:00.0)
Επέλαση σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση (1998-12-13 00:00:00.0)
"Βράζει" το λιμάνι (1998-02-14 00:00:00.0)
Πρόσω ολοταχώς για την απεργία! (1996-08-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ