Τετάρτη 3 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΑΙ ΝΕΟ... ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Φιλοδωρήματα αντί συλλογικών συμβάσεων!

Αποκαλυπτικές τοποθετήσεις εκπροσώπων των εφοπλιστών σε συνέδριο χτες. "Προσκόλληση σε παραδοσιακές συνταγές", χαρακτήρισε ο υπουργός Ναυτιλίας τα δικαιώματα των ναυτεργατών!

Νέα "πρωτοποριακά" μέτρα για τη μείωση του κόστους εργασίας απαιτούν οι εφοπλιστές των επιβατηγών - τουριστικών πλοίων, αξιώνοντας την... "ελευθεριότητα" στη σύνδεση των πληρωμάτων, την κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος των Ελλήνων ναυτεργατών και τη χρηματοδότηση των εταιριών τους για να παραμείνουν στα πλοία τους οι χαμηλόμισθοι πλέον Ελληνες ναυτεργάτες! Οι νέες αξιώσεις των εφοπλιστών διατυπώθηκαν χτες από τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων Αντρέα Ποταμιάνο και τον Περικλή Παναγόπουλο,πρόεδρο της πλοιοκτήτριας εταιρίας "Επιχειρήσεις Αττικής ΑΕ" κατά την πρώτη μέρα των εργασιών του διήμερου Συνεδρίου που διοργανώνει το περιοδικό ΕΚΟΝΟΜΙΣΤ σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ναυτιλιακών Μελετών και Ερευνών.

Από την πλευρά της κυβέρνησης ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης,"ανοίγοντας" τις εργασίες του Συνεδρίου και πριν τις ομιλίες των δύο εφοπλιστών, φρόντισε να επιβεβαιώσει ότι "η προσκόλληση στις παραδοσιακές συνταγές δε δίνει λύσεις στην εξελισσόμενη ναυτιλία. Ο,τι επιβάλλεται να γίνει, πρέπει να γίνει μέσα στα πλαίσια της συνεργασίας και του κοινωνικού διαλόγου των κοινωνικών εταίρων"...

Ενόψει της άρσης του καμποτάζ (του προστατευτισμού των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας), ο Α. Ποταμιάνος σημείωσε ότι οι Ελληνες εφοπλιστές δεν ανταγωνίζονται τους ξένους "επί ίσοις όροις" "όπως επιτάσσεται από την Ευρωπαϊκή Συνθήκη και το Δίκαιο του ανταγωνισμού". Και διευκρίνισε ότι ο ανταγωνισμός "διαβρώνεται", αφού οι ευρωπαϊκές χώρες επιδοτούν τη ναυτιλία τους, ενώ "τα πλοία υπό ξένη σημαία, που ανταγωνιζόμεθα, έχουν, εκτός των άλλων, και την ευχέρεια να απασχολούν χαμηλόμισθα εξωκοινοτικά πληρώματα, ενώ δεν περιλαμβάνεται στη σύνθεση του πληρώματος το λεγόμενο ξενοδοχειακό προσωπικό (θαλαμηπόλοι, μάγειροι και άλλες ειδικότητες)", προδιαγράφοντας έτσι το τέλος των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας γι' αυτές τις ειδικότητες! Εφτασε, μάλιστα, στο σημείο να κάνει λόγο για τα ξενοδοχειακά πληρώματα που υπηρετούν σε πλοία αμερικανικών συμφερόντων, τα οποία αμείβονται από τα φιλοδωρήματα των επιβατών! Συνεχίζοντας σε ένα δείγμα... φιλοπατρίας, αναφέρθηκε στη θετική πρόταση της Τουρκίας "για την εγγραφή των πλοίων μας στο υπό δημιουργία δεύτερο νηολόγιο της, με συγκεκριμένες ευκολίες"!

Ο Περικλής Παναγόπουλος σημείωσε ότι "η ελληνική πλοιοκτησία, εάν για οιονδήποτε λόγο έχει ακριβότερο κόστος σε πλοία υπό ελληνική σημαία, αργά ή γρήγορα, θα αναγκαστεί για να επιβιώσει να στραφεί προς σημαίες οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα χαμηλότερου κόστους". Και πρότεινε: "Η πολιτεία οφείλει να σχεδιάσει και να μας γνωστοποιήσει το συντομότερο τις προτάσεις της για ένα νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα επιτρέψει την ύπαρξη της ελληνικής σημαίας. Οφείλει να οριοθετήσει καινούρια νομοθεσία, η οποία θα αντικαταστήσει ό,τι υπάρχει σήμερα".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ