Παρασκευή 19 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το ραντάρ έπρεπε να υπάρχει εδώ και χρόνια
  • Εγκληματικές οι ευθύνες της κυβέρνησης για την καθυστέρηση της εγκατάστασής του
  • Αν υπήρχε, ίσως η τραγωδία να είχε αποφευχθεί

Η έλλειψη ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" βρέθηκε χτες στο επίκεντρο των συζητήσεων, αν και κανείς δεν ήταν σε θέση να βεβαιώσει πως, αν υπήρχε, θα μπορούσε οπωσδήποτε να αποτρέψει την τραγωδία. Οπωσδήποτε, όμως, αποτελεί εγκληματική έλλειψη και απόδειξη της προγραμματισμένης πολιτικής αποδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με στόχο την ιδιωτικοποίησή της. Αλλωστε, είναι ομολογημένη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ η διάλυση και η αντικατάστασή της με τρεις ανώνυμες εταιρίες.

Αντί, όμως, η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της, επιχείρησε χτες, ιδιαίτερα μέσω του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών και του κυβερνητικού εκπροσώπου, να ρίξει τις ευθύνες σε άλλους.

Με δηλώσεις του στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,παραδέχτηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση στην εγκατάσταση του ραντάρ προσέγγισης, αλλά αντί να αναλάβει τις δικές του ευθύνες, ισχυρίστηκε ότι αυτό δεν έγινε επειδή αντιδρούν οι κάτοικοι της Περαίας στην εγκατάσταση κεραίας στην περιοχή τους! Απαντώντας σε ερώτηση αν η έλλειψη ραντάρ έπαιξε καθοριστικό ρόλο, είπε ότι η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι, αν λειτουργούσε το ραντάρ προσέγγισης, θα είχαμε ένα πρόσθετο εργαλείο στη διάθεσή μας, ενώ πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς αν θα είχε αποφευχθεί το συμβάν. "Ενδεχόμενα θα βοηθούσε να αποφευχθεί", παραδέχτηκε ο υπουργός.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, αν υπήρξε πρόβλημα στην επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου, είπε ότι φαίνεται να υπάρχει θέμα, "με την έννοια αν καταλάβαινε ο κυβερνήτης τις οδηγίες που εδίδοντο. Και δεν ξέρουμε αν καταλάβαινε τη διεθνή ορολογία στην αγγλική, καθώς μιλούσε άλλη γλώσσα".

Από το 1986...

Πώς έχει όμως το θέμα της εγκατάστασης του πολυσυζητημένου ραντάρ; Αρχισε να συζητιέται το 1986. Η διαδικασία για την προμήθειά του ξεκίνησε 10 χρόνια μετά. Σήμερα τα μηχανήματα βρίσκονται σε κουτιά στις αποθήκες του αεροδρομίου. Ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής των χώρων για την εγκατάστασή του, ούτε έχει στηθεί η κεραία του. Για την τελευταία, δόθηκε έγκριση περιβαλλοντικών όρων τον περασμένο Αύγουστο. Απόφαση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης της αναγκαίας έκτασης δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, στις 3 Νοέμβρη '97 και στις 30 Δεκέμβρη θα συνέλθει το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης για να εξετάσει τη μελέτη για την τοποθέτησή της.

Οι κάτοικοι της Περαίας άρχισαν να αντιδρούν όταν μετά την αρχική έγκρισή τους να δεχτούν μια εγκατάσταση με 1,5 κιλοβάτ τούς ανακοινώθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ΥΠΑ, που έκανε λόγο για 1,5 μεγαβάτ, δηλαδή για ισχύ 1.000 φορές μεγαλύτερη. Κατήγγειλαν ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις στην υγεία από την εκπομπή ακτινοβολίας και προσέφυγαν στο ΣτΕ. Ομως, όπως ήδη προαναφέρθηκε, η απόφαση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης εκδόθηκε.

Οπως επισημαίνουν οι κάτοικοι και ο κοινοτάρχης της Περαίας, η καθυστέρηση δεν οφείλεται στις αντιδράσεις τους, αλλά στις καθυστερήσεις των αρμόδιων υπουργείων και των υπηρεσιών.

Αυτό το γεγονός έρχονται να βεβαιώσουν δηλώσεις συνδικαλιστών: "Εκτός από το χώρο εγκατάστασης του ραντάρ και της κεραίας, χρειάζεται και προσωπικό εκπαιδευμένο κατάλληλα για να δουλέψει το σύστημα. Εκπαιδευμένο προσωπικό δεν υπάρχει και φυσικά αν προσληφθούν κάποιοι θα απαιτηθεί χρόνος για να εκπαιδευτούν όπως πρέπει, με βάση τα διεθνή πρότυπα, για να δουλέψει αυτό το ραντάρ", δήλωσε χτες ο Παν. Τσούμπελης,πρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Προέχει η αισθητική ανακαίνιση...

Επίσης, σε επιστολή του στις 17 Οκτώβρη '97, ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΑ Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης ανέφερε μεταξύ άλλων και τα παρακάτω: "Η ιεράρχηση των διαφόρων έργων, τα οποία έγιναν, αποσκοπούσαν στην εσωτερική αρχιτεκτονική αισθητική του κτιρίου, παραβλέποντας τα έργα ουσίας, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πτήσεων, αλλά και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους διακινούμενους επιβάτες". Επίσης καλούσαν τη διοίκηση της ΥΠΑ να πάρει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προκειμένου ο αερολιμένας να πληρεί τους όρους και τις προϋποθέσεις των διεθνών κανονισμών και, πέρα από αυτό, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες διεθνούς αγγελίας για τη γνωστοποίηση της κατάστασης του αερολιμένα. Τέλος, ο Σύλλογος καλούσε τα εντεταλμένα ελεγκτικά όργανα της πολιτείας να παρέμβουν άμεσα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων και την απόδοση τυχόν ευθυνών.

Ολα τα παραπάνω αποδεικνύουν την απαράδεκτη και επικίνδυνη νοοτροπία της κυβέρνησης να αποποιείται τις ευθύνες της. Οι τραγικές ελλείψεις του αεροδρομίου "Μακεδονία" είναι γνωστές, αλλά δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται, και τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται. Δεν είναι τυχαίο πως τα 4,5 δισ., που διατέθηκαν πρόσφατα για επεμβάσεις στο αεροδρόμιο, ξοδεύτηκαν για την αισθητική ανακαίνιση του χώρου.

Επιτροπή

Χτες το βράδυ ο υπουργός Μεταφορών, Τ. Μαντέλης, ανακοίνωσε τη σύσταση επιτροπής για διερεύνηση των αιτιών της πτώσης του αεροπλάνου, με επικεφαλής δύο πρώην πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας, (Γαλέος και Τσολάκης) και όπως είπε, ο ίδιος προσωπικά θα παραδώσει το πόρισμα της επιτροπής στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Εχουν προσκληθεί και έχουν φτάσει ήδη στη χώρα μας εμπειρογνώμονες από την Ουκρανία, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στην επιτροπή διερεύνησης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ