Πέμπτη 23 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
Υπερδιπλάσια τα διόδια ως το 2000

Θα δοθούν σαν προίκα στους ιδιώτες, για να δεχτούν να κατασκευάσουν, με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, ορισμένα τμήματά τους

Τον υπερδιπλασιασμό της τιμής των διοδίων μέχρι το 2000 και άλλα φορολογικά κίνητρα, μελετά η κυβέρνηση να δώσει σαν προίκα στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες, προκειμένου να κατασκευάσουν με το σύστημα της ληστρικής συγχρηματοδότησης - αυτοχρηματοδότησης τμήματα της Εγνατίας και της Εθνικής οδού Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ).

Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ανατεθούν σε ιδιώτες με το σύστημα της συγχρηματοδότησης τα τμήματα:

  • Πάτρα - Κόρινθος, συνολικού μήκους 123 χιλιομέτρων.
  • Η ζεύξη του Μαλιακού, καθώς και οι παρακάμψεις Κ. Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου.
  • Η παράκαμψη των Τεμπών.

Οσον αφορά την Εγνατία, επικρατέστερο από πλευράς ανταποδοτικότητας κρίνεται το τμήμα Θεσσαλονίκη - Νέα Καρβάλη, χωρίς να αποκλείονται και άλλα τμήματα.

Ως αντάλλαγμα, για να μπουν "στο παιχνίδι" οι ιδιώτες, οι οποίοι βέβαια θα εκμεταλλεύονται τους εθνικούς δρόμους για μερικές δεκαετίες, η κυβέρνηση μελετά την αύξηση της τιμής των διοδίων. Μάλιστα, έχει αναθέσει σε ιδιωτική εταιρία μελέτη, η οποία εκπόνησε ήδη σενάρια, τα οποία προβλέπουν την αύξηση της τιμής των διοδίων το έτος 2000 σε 10 δρχ. ανά χιλιόμετρο, από 4 δρχ. περίπου που είναι σήμερα. Αν υλοποιηθεί το σενάριο αυτό η τιμή των διοδίων σε 2 χρόνια θα ξεπερνά τις 1.000 - 1.200 δρχ.

Σύμφωνα με τα σενάρια αυτά, όλοι σχεδόν οι σταθμοί των διοδίων θα δοθούν για εκμετάλλευση στους ιδιώτες, ακόμη κι αν αυτοί δεν έχουν κατασκευάσει τα τμήματα των εθνικών δρόμων που βρίσκονται εγκατεστημένοι. Ετσι σ' αυτούς που θα κατασκευάσουν το τμήμα Πάτρα - Κόρινθος, προβλέπεται να δοθούν προς εκμετάλλευση όλοι οι σταθμοί διοδίων από την Αθήνα έως την Πάτρα. Στους ιδιώτες, που θα κατασκευάσουν τη ζεύξη του Μαλιακού προβλέπεται αντίστοιχα να δοθούν προς εκμετάλλευση όλοι οι σταθμοί από την Αθήνα έως το Μαλιακό. Σ' αυτούς που θα κατασκευάσουν την παράκαμψη των Τεμπών θα δοθεί η εκμετάλλευση των διοδίων από το Μαλιακό έως τα σύνορα.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, το 2000 τα έσοδα μόνο από τα διόδια για το τμήμα Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα υπολογίζεται ότι θα φτάνουν τα 18 δισ. δρχ. το χρόνο, από την Αθήνα έως το Μαλιακό τα 12 δισ. δρχ. το χρόνο και από το Μαλιακό έως τους Ευζώνους τα 16 δισ. δρχ. το χρόνο.

Επιπρόσθετα η κυβέρνηση μελετά την προώθηση ειδικών ρυθμίσεων που θα προβλέπουν, εκτός των άλλων, σημαντικές διευκολύνσεις για συγχωνεύσεις ή εξαγορές τεχνικών εταιριών και πρόσθετες φοροαπαλλαγές για όσες τεχνικές εταιρίες συμμετέχουν σε συγχρηματοδοτούμενα ή αυτοχρηματοδοτούμενα έργα.

Ολα αυτά γίνονται ασφαλώς κάτω από την πλήρη καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αφού, όπως είναι ήδη γνωστό, η Κομισιόν έχει καταθέσει πρόταση για λήψη μέτρων, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός στον κατασκευαστικό τομέα για την αξιοποίηση των κονδυλίων του νέου "Πακέτου Σαντέρ". Ενας ανταγωνισμός βέβαια που θα ενισχύει ακόμη περισσότερο τις θέσεις των γερμανικών και γαλλικών κυρίως τεχνικών εταιριών που θέλουν να κατασκευάσουν και να εκμεταλλευτούν τα δημόσια έργα στη χώρα μας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ