Τρίτη 28 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δέσμιες των αυτοκινητοβιομηχανιών οι μεγαλουπόλεις!

Προνομιακή μεταχείριση θα έχουν τα αυτοκίνητα "μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καυσαερίων", σύμφωνα με το πρόγραμμα "Αλτερ", που εγκρίθηκε από την Ειδική Σύνοδο των υπουργών Περιβάλλοντος και Μεταφορών της ΕΕ

Δέσμιες των συμφερόντων των αυτοκινητοβιομηχανιών θα είναι και επίσημα πλέον οι κυβερνήσεις των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ), μετά την έγκριση του προγράμματος "Αλτερ" από την Ειδική Σύνοδο των υπουργών Περιβάλλοντος και Μεταφορών, το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Το πρόγραμμα αυτό, στο οποίο συμμετέχει και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αθηνών, αποσκοπεί στη δημιουργία μιας ισχυρής ομάδας 100 ή και περισσοτέρων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, που θα συμφωνήσουν ότι μετά από κάποια προαποφασισμένη ημερομηνία, όπως το 2002, οχήματα με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές καυσαερίων θα τυγχάνουν προνομιακής μεταχείρισης όσον αφορά την πρόσβασή τους σε κεντρικά σημεία των πόλεων (!)... Αυτή είναι και η επίσημη εξήγηση όσων έδωσαν την έγκρισή τους για την έναρξη του προγράμματος.

Στην πραγματικότητα όμως, "προνομιακή μεταχείριση των οχημάτων" σημαίνει ότι οι κυβερνήσεις δε θα μπορούν να πάρουν κανένα νέο μέτρο που να μειώνει τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών από τις πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων! Ο,τι δηλαδή είχε ζητήσει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων,στη συνάντησή του με την Επίτροπο της ΕΕ για το Περιβάλλον, τον περασμένο μήνα. Ολες οι απαιτήσεις των αυτοκινητοβιομηχάνων έγιναν δεκτές και σε αντάλλαγμα, οι βιομηχανίες θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα που θα εκπέμπουν λιγότερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή "καθαρά" αυτοκίνητα. (σ. σ. Ο όρος είχε χρησιμοποιηθεί και για τα καταλυτικά, αλλά πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι εκπέμπουν τεράστιες ποσότητεςεπικίνδυνων, για τη δημόσια υγεία, αρωματικών υδρογονανθράκων). Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση των αυτοκινητοβιομηχάνων συμπεριλαμβάνει τη μείωση του ποσοστού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα νέα αυτοκίνητα, που θα πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στα 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2008, δηλαδή 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και 5,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για τα βενζινοκίνητα οχήματα. Η μείωση αυτή είναι της τάξης του 25%, συγκριτικά με το 1995, που ήταν 186 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ο όρος, για να γίνει κάτι τέτοιο, είναι να μην παρθεί κανένα αρνητικό μέτρο κατά των βενζινοκίνητων οχημάτων. Ετσι, αν μια χώρα θέλει να πάρει μέτρα για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα πρέπει να λάβει υπόψη της πρώτα απ' όλα τις απαιτήσεις των βιομηχάνων και το κατά πόσον κάτι τέτοιο θα μειώσει τα κέρδη τους από τις πωλήσεις αυτοκινήτων!

Νομαρχία σε ρόλο... πλασιέ!

Το ρόλο του πλασιέ των "καθαρών" οχημάτων στη χώρα μας θα παίξει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αθήνας!

Σύμφωνα με χτεσινή της ανακοίνωση, "οι συμμετέχουσες αυτοδιοικήσεις σε συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τους συγκοινωνιακούς φορείς και τα συνδικάτα θα φροντίσουν να διαμορφώσουν τις προδιαγραφές, να προσδιορίσουν την ποσότητα των αναγκαίων οχημάτων"... Σε άλλο σημείο, η νομαρχία, που εκπροσωπήθηκε στη Σύνοδο του Τσέστερ από τον νομάρχη Αθηνών Δ. Ευσταθιάδη,σημειώνει ότι "το πρόγραμμα αποσκοπεί στη δημιουργία αγοράς ανάλογων προδιαγραφών οχημάτων και εναλλακτικών μορφών καυσίμων", επιβεβαιώνοντας ότι θα λειτουργεί σαν πλασιέ των "καθαρών" προϊόντων των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Παράλληλα, η ανακοίνωση της νομαρχίας κάνει λόγο για ένα πρόγραμμα που "σε αντίθεση με τα άλλα κοινοτικά προγράμματα που κάνουν λόγο για πόλεις χωρίς αυτοκίνητα, το συγκεκριμένο δεν είναι κατά του αυτοκινήτου, αλλά στοχεύει σε καθαρά αυτοκίνητα, διότι η κυκλοφορία οχημάτων θα εξακολουθεί να χρειάζεται για να υποστηρίζεται η ζωή των πόλεων".

Σημειώνεται, τέλος, ότι οι πρώτες πόλεις - οδηγοί που συμμετέχουν, σε πρώτη φάση στο πρόγραμμα είναι: η Αθήνα, η Φλωρεντία, η Λισαβόνα, η Βαρκελώνη, η Βιέννη, η Οξφόρδη, η Λυών και η Στοκχόλμη.

Κ. Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ